NIMA Summerschool ’23 Leerlijn: Versterk je merkidentiteit
Leer hoe je een merkmanifest kunt vormgeven vanuit Storytelling en Purpose
Hoe blijf je als merk staan in uitdagende tijden? In het bouwen van een krachtig merk dat emotioneel raakt valt er veel te leren van beelddenkers en storytellers. Door de inzet van visuele waarden en verhalen maak je je merk verleidelijker, relevanter en scherper voor klanten én medewerkers. Wil je weten hoe? Ralph Poldervaart (Storydiggers) en Carmen Phillips (On Purpose Management) bundelen hun krachten voor deze speciale Summerschool en leren je hands on hoe je een merkmanifest kunt vormgeven vanuit Storytelling en Purpose.
Wat levert het je op?
Tijdens deze leerlijn maak je stapsgewijs jouw eigen merkmanifest vanuit Purpose en Storytelling. De training bestaat uit 3 dagdelen en een 1-op-1 coaching. Je krijgt een eigen 23plusone kaartenset en een storytelling canvas om in te werken.
Programma
Je maakt kennis met de principes van merkverleiding (brand appeal) en storytelling. Ook wordt je meegenomen in de principes van storytelling en wordt er laten zien hoe je mengregels gebruikt om een aantrekkelijk merkverhaal te creëren.
Dagdeel 2 – 29 augustus
Met behulp van beelden bouw je merkpijlers en maak je een trinity (canvas) voor jouw corporate story. Je brengt je positionering verder tot leven in een corporate story gebruik makend van het Storytelling Canvas en een eerste aanzet tot je merkmanifest. Na deze sessie krijg je een opdracht mee naar huis om aan te werken.
Coaching (online) – 30 augustus
We helpen je op weg met een tussentijdse coaching van 30 minuten.
Dagdeel 3 (online) – 31 augustus
We delen de opzet van de stories en helpen elkaar de verhalen nog scherper te krijgen. Je rond af deze leerlijn af met je eigen corporate story.