Opleiding: Merk Leiderschap – Positioneren voor de toekomst

17 Topsprekers

Opleiding: Merk Leiderschap – Positioneren voor de toekomst

Eerstvolgende beschikbare data

INVESTERING

NIMA Member € 5 990,00 (excl. btw)

Normaal tarief € 7 045,00 (excl. btw)

Factuur via iris academy

WORD MEMBER EN BESPAAR

Op het aanbod van de iris academy zijn het educatiebudget en passepartout niet geldig. De betaling kan alleen op factuur en wordt door de iris academy verzorgd.

SPREKERS VOOR DIT EVENT

Onno Maathuis Mary Hoogerbrugge

BESCHIKBARE DATA

schrijf me in voor 06-02-25

DoubleTree by Hilton Royal Parc
Van Weerden Poelmanweg 4-6, 3769 MN Soestduinen

06-02-25
09:30 - 17:00

iris wit  nog kleiner.png

Wil jij dat jouw merk een richtinggevend kompas wordt richting klanten en in je organisatie? Verdiep en verbreed je kennis met de strategische opleiding Merk Leiderschap: Positioneren voor de toekomst.

In deze 8-daagse opleiding leer je van de theorieën van grote merkdenkers, de kennis en ervaringen van 17 topsprekers uit de wetenschap en de praktijk, van succesvolle cases én van de ervaringen van jouw medestudenten. Elke opleidingsdag wordt een nieuw thema behandeld, waarbij we je inspireren vanuit verschillende perspectieven. Je ontwikkelt je als professional met een eigen visie op en hoe het merk bij kan dragen aan het succes van jouw organisatie.

Overige masterclasses van iris academy klik hier
 
 
 
Investering:
NIMA member ex btw: €5990
Normaal tarief ex btw: €7045,-
 

Programma loopt van 6 februari 2025 tot en met 5 juni 2025. 

 
2025 
Dag 1-2Do -vrij  6+7 februari 2025
Dag 3-4Do-vrij  6+7 maart 2025
Dag 5-6Do-vrij  3+4 april 2025
Dag 7-8Do-vrij  8+9 mei 2025
Intervisiedag (examen)Do 5 juni 2025

Dag 1 

Introductie van merkleiderschap

"Leidende denkers over merken"

Kennismaking met merktheorieën en merkdenkers. 

  • Introductie van de opleiding en kennismaking met elkaar.
  • Basistheorieën van merkdenken.
  • Het merk in het geheugen: associaties, categorisatie, informatieverwerking.

Dag 2 

Positioneren voor de toekomst

"Een leidend merk: positionering en merkgroei"

Kernprincipes van positioneren: leiderschap, framing, (her)categorisatie.

  • Van associaties naar een richtinggevend gedachtegoed.
  • Positioneren op organisatie-, merk- en communicatie-niveau.
  • Relevantie, differentiation en distinctiveness.
  • Theorieën over hoe merken groeien: penetratie versus loyaliteit.

Dag 3 

Merkidentiteit en betekenis

"De organisatie als merk"

Organization branding en een betekenisvol organisatiemerk bouwen. 

  • Identiteit, identificatie, cultuur, leiderschap, purpose, alignment.
  • Merkoriëntatie en cultuur: lessen uit de praktijk & wetenschap.
  • Merkverhalen om te verbinden in de organisatie en het employer brand.

Dag 4 

Merkportfoliobeleid

"Een effectieve merkportfolio"

De ontwikkeling van een passend portfoliobeleid.

  • Basismodellen, de drivers van portfoliostrategie, brand extensions.
  • Leren van de praktijk: de ABN AMRO case.
  • Hotel portfolio Case – Harvard Business Review – interactieve opzet.

Dag 5 

Onderzoek en innovatie

"Op zoek naar het sturende inzicht"

Bronnen voor positioneren: insideout en outside-in analyse.

  • Data en consumenteninzichten als bron van haakjes voor positioneren.
  • Verschillende onderzoeksmethoden en modellen.
  • De merkbelofte waarmaken met proposities en customer experience.

Dag 6 

Merkontwikkeling en merkmanagement

"Het managen van het merk intern en extern"

Merkbouwen als samenhangend geheel.

  • De merkbelofte waarmaken: product, customer experience, communicatie.
  • Communicatie-ontwikkeling vanuit het merk.
  • Leren van de praktijk: Zeeman-case.

Dag 7 

Merkbouwen met communicatie

"Werkingsmodellen als basis voor een leerproces"

Werking en effectiviteit van communicatie. 

  • Leren van een winnende Effie-case – het bureauperspectief
  • Inzichten in werking en effectiviteit op basis van de Effie-database.
  • Van merkbelofte naar campagne.

Dag 8 

Merken van vandaag en morgen

"Merkbouwen in een digitale tijd"

Een sterk digitaal merk.

  • Merkontwikkeling in de context van digitalisering.
  • Interactiviteit en het creëren van merkervaringen in een off- en online omgeving.
  • Afronding van de leergang.

AANTAL PE-PUNTEN?
25 PE-punten