8/03
Workshop: Aandachtsmarketing

Workshop: Aandachtsmarketing

Hoe zorg je er als merk voor dat consumenten besluiten aandacht en geld te besteden aan jóuw merk?

8 maart 2022
09:30 - 13:30

NIMA Amsterdam
Hogehilweg 16, 1101 CD Amsterdam

Classes & Events > Workshop: Aandachtsmarketing

INVESTERING

NIMA Member € 360, - (excl. btw)
Normaal tarief € 450, - (excl. btw)

Inclusief afsluitende lunch en het boek 'Aandachtsmarkting' van Klaas Weima RM, genomineerd voor PIM Marketingliteratuurprijs 2020!

WORD MEMBER EN BESPAAR

Word member en bespaar 20% op dit event! Met bijvoorbeeld ons Blue Membership van € 99 heb je je investering er al meteen uit.
Bekijk al onze memberships of neem contact met ons op via members@nima.nl of 020-5039300.
Dit event valt in het NIMA Passe-partout. NIMA hanteert de NIMA Fair Acces Policy.

ORGANISATOR

NIMA

SCHRIJF JE IN VOOR DIT EVENT Schrijf me in
Aandacht is een hot topic onder marketeers. Door digitalisering en fragmentatie van media is aandacht een zeer gewild goed. Maar het is nog nooit zo schaars geweest. Het goede nieuws is: mensen besteden meer aandacht aan content dan ooit. Denk aan jongeren die urenlang YouTuben of je collega’s die alle series op Netflix gezien hebben. Ook aan merken besteden mensen meer aandacht dan voorheen. Maar, merken brengen tegelijkertijd steeds grotere hoeveelheden content naar buiten: veel meer dan men überhaupt kan consumeren. De consument maakt daarom zelf de keuze waar aandacht aan besteed wordt. Hoe zorg je er als merk dan voor dat zij besluiten aandacht en geld te besteden aan jóuw merk?
 
In deze workshop, in samenwerking met Energize, leer je hoe je met zes wetenschappelijk bewezen aandachtstrekkers effectiever kunt communiceren, zodat je de aandacht van je doelgroep wél verdient. Op basis van resultaten uit het wetenschappelijk onderzoek van Energize i.s.m. Peter Verlegh (hoogleraar marketing, VU Amsterdam), bieden we je tijdens de workshop inspiratie en handvatten om je doelgroep(en) te bereiken en raken met campagnes.
 
'Goede verdeling in kennisoverdracht en toepassing. Mooie nieuwe inzichten opgedaan die ook direct in de praktijk toepasbaar zijn.' – Henk de Zwaan SMP, Univé Services B.V.
 

Waarom deze workshop over aandachtstrekkers?

 
Neem deel aan de workshop en kom meer te weten over:
  • Inleiding: Wat maakt dat aandacht tegenwoordig zo schaars is?
  • Verdiende aandacht: We bespreken de inzichten uit het onderzoek van Energize en VU Amsterdam. Hierbij is onderzocht welke factoren de hoeveelheid aandacht voor je merkboodschap kunnen voorspellen. We staan stil bij vragen als: Hoe werkt het fenomeen aandacht? En hoe kunnen merken op een constructieve en relevante manier aandacht voor hun boodschap verdienen? Aan de hand van theorie en veel voorbeelden introduceren we zes aandachtstrekkers: zes wetenschappelijk bewezen mechanismen voor het vergroten van de hoeveelheid aandacht die mensen aan je boodschap willen besteden.
  • Aan de slag met aandachtstrekkers: Met diverse opdrachten en bijbehorende werkbladen denk je na over de inzet van de aandachtstrekkers voor jouw merk. Opdrachten hebben als doel om de effectiviteit van merkcommunicatie te vergroten. Je gaat aan de slag met een vrije oefening voor het inzetten van de aandachtstrekkers en bedenkt een concreet campagne concept voor jouw eigen organisatie of merk

Voor wie is deze NIMA Workshop Aandachtsmarketing?

 
Ben je een marketing- en communicatieprofessional die zich bezighoudt met campagnes voor je merk? Staat de basis van je merk met een duidelijke merkbelofte en stevige proposities, maar wil je de effectiviteit van merkcommunicatie vergroten? Dan is dit de workshop die je zoekt. Aan het einde van de dag ga je naar huis met vernieuwende inzichten om je boodschap bij het publiek onder de aandacht te brengen.