Workshop: Creatieve Concepten Beoordelen
Leer creatieve voorstellen beoordelen op effectiviteit
Beoordeeld met een 9 en dus wegens succes herhaald!
Vaak is het lastig om creatieve concepten van (reclame)bureaus goed te beoordelen. Terwijl er soms veel op het spel staat: gaat het nou werken of niet? Is het relevant voor de doelgroep en is het onderscheidend genoeg? In deze workshop leer je hoe je buikgevoel en ratio combineert en hoe je effectieve, creatieve voorstellen krijgt.
Veel creatieve voorstellen komen onder tijdsdruk tot stand. Of creatie pusht een idee, waarvan je je afvraagt of het wel gaat doen wat het moet doen. Dan is het verdomd handig als je dit soort voorstellen effectief kunt beoordelen. In deze praktische workshop leer je hoe je effectief creatieve voorstellen beoordeelt en hoe je zorgt dat je de beste voorstellen krijgt.
Goede, 'to the point' inhoud waar je meteen wat aan hebt. De spreker presenteerde dit heel helder en betrok de deelnemers goed in de discussie – Stefanie Wienhoven, Grodan BV
Programma
Om de workshop zo interactief mogelijk te maken, vragen we je om als voorbereiding een voorbeeld van effectieve reclame mee te nemen. Denk bijvoorbeeld aan een commercial of een printcampagne. Maar ook een campagne online kan als voorbeeld dienen. Als jij het maar ziet als een effectieve reclame(-uiting).
Onderwerpen die je tijdens de workshop kunt verwachten zijn o.a.:
- 'the big idea' en 'the big picture'
- belang van raken: relevantie, likeability en nieuwsgierigheid
- buikgevoel versus ratio: begrijpen, evalueren en beslissen
- toetsen op relevantie, onderscheidend vermogen en eenduidigheid
- balans merk en boodschap
Voor wie is deze workshop bedoeld?
Deze workshop is vooral geschikt voor marketing- en communicatiemedewerkers en -professionals.
Wat levert deze workshop je op?
Weten hoe je creatieve voorstellen adequaat, deskundig én op een gestructureerde manier kunt beoordelen vanuit de ratio én vanuit buikgevoel.
Schrijf je nu! Deze workshop is exclusief voor maximaal 10 deelnemers.