Workshop: Customer Journey Mapping

Maak in vijf stappen een customer journey map voor jouw organisatie!

INVESTERING

NIMA Member € 700,00 (excl. btw)

Normaal tarief € 875,00 (excl. btw)

Inclusief lunch

WORD MEMBER EN BESPAAR

Word member en bespaar 20% op dit event! Met bijvoorbeeld ons Blue Membership van € 99 heb je je investering er al meteen uit.
Bekijk al onze memberships of neem contact met ons op via members@nima.nl of 020-5039300.
Dit event valt in het NIMA Passe-partout. NIMA hanteert de NIMA Fair Acces Policy.

SPREKERS VOOR DIT EVENT

Carmen Phillips

BESCHIKBARE DATA

In deze training bundelt CX-expert Carmen Phillips, haar jarenlange ervaring en kennis zodat jij na deze training zelfstandig een Customer Journey Map kunt maken.
 
Customer Journey Mapping is een beproefde methode om de klantbeleving te visualiseren en in kaart te brengen. Je kruipt hierbij in de huid van de klant, herkent patronen en ziet het zogenoemde 'olifantenpad'. Er is echter niet één afdeling of discipline intern die een volledig beeld van de klant heeft. Daarom werk je over kanalen en afdelingen heen, om zo tot een duidelijk beeld van de totale klantbeleving te komen.
 
Customer Journey Mapping is dan ook meer dan alleen het maken van grafiek. Consumenten kiezen voor merken die oprecht ergens voor staan en beloften consequent nakomen. Hoe wil je dat de klanten jouw dienst of merk beleven en hoe beleven klanten daadwerkelijk jouw dienst of merk? Met welke punten wil je dat jouw merk wordt geassocieerd? Als bedrijven klanten willen winnen en behouden, moeten ze zich hierin onderscheiden. Dat is de reden waarom Customer Journey Mapping zo'n waardevolle tool is.
 

Programma

We richten ons op de belangrijkste vragen en onderwerpen die marketeers en managers in de praktijk zullen tegenkomen:
  • Hoe maak je een Customer Journey Map van A tot Z?
  • Wat is een beproefd middel om Customer Journeys over te brengen?
  • Hoe en wanneer betrek je klanten? Hoe erg is het als dat niet kan?
  • Hoe maak je een goede Customer Journey en waar moet je op letten?
  • Hoe zorg ik voor draagvlak voor implementatie bij verschillende afdelingen?
  • Hoe kun je snel resultaten halen en praktisch blijven?
  • Hoe zorg je voor sales alignment?
  • Hoe meet je of een positieve klantbeleving bijdraagt aan jouw doelstellingen?
  • Hoe houd je het up-to-date?
 
De workshop is interactief en zeer praktisch georiënteerd; je leert een Customer Journey Map te maken door het te doen. In subgroepen ga je aan de slag met een casus. Daarna ga je aan de slag met een eigen Journey Map. Om zo dicht mogelijk op de praktijk te zitten, vragen we je een echte case paraat hebben. We zullen van tevoren een kort telefonisch intakegesprek met je voeren, om je zo goed mogelijk te kunnen helpen en voorbereiden.
 

Wat levert de Workshop Customer Journey Mapping je op?

  • Aan het einde van deze workshop weet je hoe je in 6 stappen een Customer Journey Map maakt.
  • Je leert hoe je een Journey Map maakt, bestaande uit 5 tot 7 fasen en 100 á 120 touchpoints, inclusief verhalen en emoties van klanten.
  • Je krijgt waardevolle praktische tips, en do's en don'ts uit de praktijk die je helpen bewustwording te stimuleren, draagvlak te creëren en verandering te meten en borgen.
  • Al doende leer je bewuster vanuit klantperspectief te denken.
 
Ik ben naar de cursus gegaan, omdat we een customer journey traject gaan opstarten. Ik zocht naar handvaten, om mijn team hierin mee te nemen. Verder hoopte ik geïnspireerd te raken door cases in de les en van vakgenoten aan tafel. Deze verwachting is uitgekomen en overtroffen! De groep was heel senior, wat betekent dat er leuke gesprekken op gang kwamen. Carmen gaf ook echt heel goed en inspirerend les, vakvrouw. – Marieke Klein, Het Scheepvaartmuseum
 

Voor wie is deze workshop bedoeld?

Deze workshop is bedoeld voor marketeers en managers met een hbo-werk- of denkniveau.