5/08
NIMA Summer School Workshop: Google Analytics

NIMA Summer School Workshop: Google Analytics

Nu 15% korting

5 augustus 2021
09:30 - 17:00

NBC Congrescentrum
Blokhoeve 1, 3438 LC Nieuwegein

Classes & Events > NIMA Summer School Workshop: Google Analytics

INVESTERING

NIMA Member € 500, - (excl. btw)
Normaal tarief € 625, - (excl. btw)

Inclusief lunch in het Summer Vibes deel van het NBC

WORD MEMBER EN BESPAAR

Word member en bespaar 20% op dit event! Met bijvoorbeeld ons Blue Membership van € 99 heb je je investering er al meteen uit.
Bekijk al onze memberships of neem contact met ons op via members@nima.nl of 020-5039300.
Dit event valt in het NIMA Passe-partout. NIMA hanteert de NIMA Fair Acces Policy.

ORGANISATOR

NIMA

SCHRIJF JE IN VOOR DIT EVENT Schrijf me in
Met Google Analytics kun je precies zien hoe je site presteert, als Google Analytics tenminste goed is ingericht. Niet weten hoe je website presteert is immers een gemiste kans. In de training Google Analytics leer je hoe je deze handige en gratis tool gebruikt om o.a. het aantal bezoekers, de herkomst en de gemiddelde sessieduur te meten. Hoe richt je Google Analytics in? En hoe maak je snel en interpreteer je rapporten en dashboards? Hoe je dat kan zien leer je in deze dag, zonder de bullshit maar met heldere tips en tricks waarmee jij direct kan zien of je wel de juiste data te zien krijgt.
 
Je gaat naar huis met concrete handvaten om je Google Analytics specialisten beter aan te sturen waardoor je de juiste beslissingen gaat nemen. Vooral interessant voor (online) marketeers, productmanager, marketingmanager, salesmanagers en commercieel directeuren. Neem als voorbereiding je eigen Google Analytics inrichting mee en stel aan Folkert je gerichte vragen. Je gaat tijdens deze workshop stap voor stap Google Analytics inrichten voor je eigen website en leert data en statistieken interpreteren en gebruiken voor concrete website- en campagne-optimalisatie.
 
Google Analytics heeft een update gekregen: Google Analytics 4. Ook daar besteden we aandacht aan en bespreken de verschillen tussen het nieuwe GA4 en het oude Google Analytics Universal, en waarom je zou moeten overstappen.
 

Resultaat

  • Je kunt Google Analytics opzetten en inrichten voor je website
  • Je weet data te vertalen naar verbeteringen voor je website en campagnes
  • Je bent in staat goede analyses en uiteenlopende rapportages te maken
  • Je kunt Google Ads-, e-mail- en bannercampagnes analyseren
  • Je hebt handvatten om hands-on aan de slag te gaan met je eigen account

Programma

Tijdens de training Google Analytics komen de volgende onderwerpen aan bod:

  • Standaard rapporten (o.a. bezoekers, best bezochte pagina’s, SEO, nieuwe en terugkerende bezoekers
  • Een logische structuur aanmaken
  • Waar komen bezoekers vandaan en waarom?
  • Google Analytics en de privacywetgeving
  • Met welke zoekwoorden haal ik de beste resultaten?
  • Waar haken mijn bezoekers af en waarom?
  • Filters instellen en aparte profielen maken
  • Zelf nieuwe rapporten & dashboards maken
  • Resultaten meten (o.a. leads, offerte-aanvragen, verkopen en ROI)
  • Google Analytics & zoekmachine-optimalisatie
  • Google Analytics & Google Ads
  • Campagnes analyseren (o.a. Google Ads, e-mail en banners)
  • Klikpaden en bezoekersstromen.