Workshop: Klantgerichte innovatie
Begrijp de klant en innoveer succesvol!
Of je nu bij de (semi-)overheid of bij een commerciële organisatie werkt, uiteindelijk werkt iedereen voor zijn specifiek klant! Als professional wil je je klant uiteindelijk beter kennen dat hij zichzelf kent, want als je weet wat zijn of haar behoeften zijn, ben jij in staat de perfecte dienstverlening te ontwikkelen en relevant te blijven. In onze snel veranderende wereld moet je als organisatie continu blijven innoveren. Deze innovaties hebben alleen maar kans van slagen, als deze perfect aansluiten op de diepe behoeften van de klant. In deze workshop helpen we jou zicht te krijgen op wie jouw klant nu echt is, hoe deze de afgelopen tijd aan het veranderen is en hoe je daar als organisatie met product-, strategie-, beleids-, marketing- en technologische innovatie op kan inspelen.
Wat levert deze workshop je op?
In deze workshop leer je wie je klant is, hoe de behoeften de afgelopen tijd zijn veranderd en hoe je perfect op zijn of haar behoeften kan inspelen met klantgerichte innovatie.
Aan het einde van deze workshop ben jij in het bezit van concrete handvatten om jouw klant perfect te begrijpen, heb jij de laatste inzichten in hoe de behoeften van klanten aan het veranderen zijn en heb je concrete handvatten om in te spelen op deze behoeften. Met als resultaat dat je als organisatie relevant blijft en je anderen een stapje voor blijft.
Aan het einde van deze workshop ben jij in het bezit van concrete handvatten om jouw klant perfect te begrijpen, heb jij de laatste inzichten in hoe de behoeften van klanten aan het veranderen zijn en heb je concrete handvatten om in te spelen op deze behoeften. Met als resultaat dat je als organisatie relevant blijft en je anderen een stapje voor blijft.
Programma
In deze workshop worden de volgende onderdelen behandeld:
- Wat is klantgerichte innovatie?
- Voorbeelden mislukte innovatie
- Voorbeelden succesvolle innovatie
- Proces om tot succesvolle innovatie te komen (design thinking)
- Hoe krijg je inzicht in je klant?
- Wie is je klant, wat zijn de belangrijkste behoeften en hoe verschillen deze van elkaar?
- Hoe zijn de behoeften van de klant de afgelopen tijd veranderd?
- Hoe kan je als organisatie perfect aansluiten op deze behoeften?
- Hoe kan je de behoeften vertalen naar krachtige innovaties (op organisatie, product, marketingniveau) die wel succesvol zijn
We passen de methodiek toe in de praktijk door aan de slag te gaan met een case, waarbij je o.a. de straat op gaat.
Voor wie is deze workshop bedoeld?
Deze workshop is bedoeld voor innovatie specialisten, strategen, marketeers, consultants, managers, consumentologen en/of product owners. Voorkennis is niet noodzakelijk, maar affiniteit met het onderwerp is een pré.