Masterclass: Marketing Dashboard
Het kennen van je cijfers vormt de kern van jouw succes!
Eerstvolgende beschikbare data
Het kennen van je cijfers vormt de kern van jouw succes.
Hoe laat je als online marketeer jouw toegevoegde waarde zien? Hoe meet je de voortgang van jouw online marketingactiviteiten? En hoe geef je het management in één oogopslag inzicht in de online resultaten?
Deze vragen en meer worden behandeld in de NIMA Masterclass Marketing Dashboard.
In de huidige tijd hebben we toegang tot een overvloed aan data. Deze data kunnen waardevolle inzichten opleveren, maar alleen als je ze eerst begrijpelijk maakt. Dit bereik je met behulp van een dashboard.
In deze masterclass bieden we je de tools die je nodig hebt om inzichtelijk te maken wat de inspanningen op het gebied van online marketing opleveren. De masterclass omvat een klein theoretisch gedeelte (voor de lunch) en een groot praktisch gedeelte (na de lunch). Tijdens het praktische gedeelte ga je zelf aan de slag met het bouwen van een dashboard.
Programma
- KPI's bepalen
- Het opstellen van KPI's aan de hand van het KPI-framework
- Kenmerken van goede KPI's
- Databronnen
- Verschillende databronnen en hoe je deze koppelt aan een dashboard (zoals Google Analytics, Facebook/Instagram, Youtube, ActiveCampaign, etc.)
- Datavisualisatie
- Criteria voor een goed dashboard
- Diverse dashboarding tools
- Zelf een dashboard bouwen
- Onder begeleiding maak je jouw eigen online marketing dashboard
- Inzichten omzetten naar acties
- Interpretatie van dashboarddata en omzetten van inzichten naar concrete acties
Voor Wie
Deze masterclass is bedoeld voor online marketeers en managers met een HBO-werk- of denkniveau.
AANTAL PE-PUNTEN?
6 PE-punten
Geldt alleen voor:
Register Marketeers
Senior Marketing Professionals
NIMA Qualified Lecturers