Workshop: Starten met Facebook & Instagram advertising 1.0
Leg in 1 dag de basis om te adverteren op Facebook en Instagram.
Adverteren op Facebook en Instagram is een zeer effectieve manier om gericht klanten te bereiken. Voor het bereiken van je klant in de verschillende stadia van de customer journey bieden het Meta-advertentieplatform verschillende mogelijkheden. Maar hoe zet je zelf een betaalde advertentiecampagne op Facebook en Instagram nu precies op? Deze intensieve eendaagse workshop leert je stapsgewijs de basics om zelfstandig je eerste advertentiecampagnes op te zetten.
Programma
Tijdens deze workshop maak je stapsgewijs kennis met de basismogelijkheden om op deze kanalen resultaten te behalen met advertentiecampagnes. Je leert tijdens de workshop het opzetten van een eigen advertentiecampagne op Instagram en/of Facebook, de belangrijkste targetingstrategieën, de basisonderdelen van de Facebook-Pixel, verschillende advertentievormen en de afrekenmodellen, budget en planning voor je campagne. Alles zodat je straks zelf Facebook & Instagram campagnes kunt opzetten en beheren.
Op hoofdlijnen bestaat het programma van deze workshop uit de volgende onderdelen:
- Facebook Ads Manager
- Doelstelling(en)
- Targetingstrategie
- Afrekenmodellen, budget en planning
- Vorm en inhoud van advertenties
- Starten met je eigen campagne
- Q&A
Deze workshop omvat:
- Een interactieve presentatie door de trainer met ruimte voor het delen van eigen ervaringen en vraagstukken;
- Verschillende praktische werkopdrachten die deelnemers laten kennismaken met de basis van het adverteren.
Voor deelname aan deze workshop is gebruik van een eigen laptop noodzakelijk in verband met diverse werkopdrachten tijdens de workshop. Ook is toegang tot een Meta-advertentieaccount verplicht benodigd om mee te doen tijdens de werkopdrachten
Wat levert deze workshop je op?
Het volgen van deze intensieve workshop zorgt ervoor dat je de basiskennis en vaardigheden ontwikkeld om straks zelfstandig aan de slag te kunnen met opzetten van advertentiecampagnes op Facebook en Instagram. Als deelnemer weet je na het volgen van deze workshop hoe je een eenvoudige advertentiecampagne opzet en welke basisinstellingen hierbij van belang zijn.
Voor wie is deze workshop?
Deze workshop is geschikt voor marketing-, communicatie- en salesprofessionals die geen of zeer beperkte ervaring hebben met het adverteren op Facebook en Instagram en basiskennis en vaardigheden willen opdoen. Voor professionals die behoefte hebben aan verdiepende kennis en vaardigheden organiseert NIMA de workshop 'Verdiepingsdag Facebook en Instagram advertising 2.0'