Workshop: Starten met Facebook & Instagram advertising 1.0

Leg in 1 dag de basis om te adverteren op Facebook en Instagram.

INVESTERING

NIMA Member € 700,00 (excl. btw)

Normaal tarief € 875,00 (excl. btw)

Inclusief lunch en netwerkborrel

WORD MEMBER EN BESPAAR

Word member en bespaar 20% op dit event! Met bijvoorbeeld ons Blue Membership van € 99 heb je je investering er al meteen uit.
Bekijk al onze memberships of neem contact met ons op via members@nima.nl of 020-5039300.
Dit event valt in het NIMA Passe-partout. NIMA hanteert de NIMA Fair Acces Policy.

SPREKERS VOOR DIT EVENT

Martijn Baten

BESCHIKBARE DATA

Hoe zet je zelf een betaalde advertentiecampagne op Facebook en Instagram op? 

Adverteren op Facebook en Instagram is een zeer effectieve manier om gericht klanten te bereiken. Voor het bereiken van je klant in de verschillende stadia van de customer journey bieden het Meta-advertentieplatform verschillende mogelijkheden. Maar hoe zet je zelf een betaalde advertentiecampagne op Facebook en Instagram nu precies op? Deze intensieve eendaagse workshop leert je stapsgewijs de basics om zelfstandig je eerste advertentiecampagnes op te zetten.

Programma

Tijdens deze workshop maak je stapsgewijs kennis met de basismogelijkheden om op deze kanalen resultaten te behalen met advertentiecampagnes. Je leert tijdens de workshop het opzetten van een eigen advertentiecampagne op Instagram en/of Facebook, de belangrijkste targetingstrategieën, de basisonderdelen van de Facebook-Pixel, verschillende advertentievormen en de afrekenmodellen, budget en planning voor je campagne. Alles zodat je straks zelf Facebook & Instagram campagnes kunt opzetten en beheren.

Op hoofdlijnen bestaat het programma van deze workshop uit de volgende onderdelen:

  • Facebook Ads Manager
  • Doelstelling(en)
  • Targetingstrategie
  • Afrekenmodellen, budget en planning
  • Vorm en inhoud van advertenties
  • Starten met je eigen campagne
  • Q&A

Deze workshop omvat: 

  • Een interactieve presentatie door de trainer met ruimte voor het delen van eigen ervaringen en vraagstukken; 
  • Verschillende praktische werkopdrachten die deelnemers laten kennismaken met de basis van het adverteren.  

Voor deelname aan deze workshop is gebruik van een eigen laptop noodzakelijk in verband met diverse werkopdrachten tijdens de workshop. Ook is toegang tot een Meta-advertentieaccount verplicht benodigd om mee te doen tijdens de werkopdrachten

Wat levert deze workshop je op?

Het volgen van deze intensieve workshop zorgt ervoor dat je de basiskennis en vaardigheden ontwikkeld om straks zelfstandig aan de slag te kunnen met opzetten van advertentiecampagnes op Facebook en Instagram. Als deelnemer weet je na het volgen van deze workshop hoe je een eenvoudige advertentiecampagne opzet en welke basisinstellingen hierbij van belang zijn.

Voor wie is deze workshop?

Deze workshop is geschikt voor marketing-, communicatie- en salesprofessionals die geen of zeer beperkte ervaring hebben met het adverteren op Facebook en Instagram en basiskennis en vaardigheden willen opdoen. Voor professionals die behoefte hebben aan verdiepende kennis en vaardigheden organiseert NIMA de workshop 'Verdiepingsdag Facebook en Instagram advertising 2.0'