Nieuws

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

  • Bekijk
Waarom employee advocacy effectiever is dan traditionele campagnes de Redactie

Mensen vertrouwen bedrijven niet – ze vertrouwen andere mensen. En dát is precies waar employee advocacy het verschil maakt.

Lees meer
“De perfecte bekroning” – De Koffiejongens over winnen bij de NIMA Marketingprijzen de Redactie

Wat levert het winnen van een NIMA Marketingprijs op? De Koffiejongens wonnen vorig jaar in de categorie ‘Medium’. Bram van IJsel Smits, Head of Marketing & E-commerce, deelt hoe de prijs hun team en merk heeft versterkt en waarom bedrijven niet moeten twijfelen om hun case in te sturen. Wat heeft het winnen van de …

Lees meer
“Kleine dingen maken het verschil” – Soof Drinks over winnen bij de NIMA Marketingprijzen de Redactie

Wat levert winnen van de NIMA Marketingprijs nu écht op? Nicole Horsmans, Co-founder van Soof Drinks, deelt haar ervaring met de winst in de categorie ‘Small’ en waarom bedrijven niet moeten twijfelen om hun case in te sturen. Wat heeft het winnen van de NIMA Marketingprijs opgeleverd? Voor Soof Drinks voelde de prijs als een …

Lees meer
Peggy Kaal (SNS) over hoe de NIMA Marketingprijs haar team en merk liet groeien Janine

Meedoen aan een marketingprijs is leuk, maar wat levert winnen nu concreet op? Vorig jaar won SNS in de categorie ‘Large’ bij de NIMA Marketingprijzen. Juryvoorzitter Jan Willem Koch RM vertelde eerder al wat een case een winnaar maakt. Maar wat gebeurt er ná het winnen? Peggy Kaal, Manager Merk & Communicatie bij SNS, deelt …

Lees meer
NIMA en Kantar bundelen krachten: meer inzichten, betere marketing Janine

Dit partnership is voor ons een kans om bij te dragen aan de ontwikkeling van het merkdenken in Nederland,” vertelt Bram van Schaik, managing director bij Kantar Nederland.

Lees meer
Jan Willem Koch RM: Waarom jouw marketingcase niet mag ontbreken bij de NIMA Marketingprijzen de Redactie

Het is verleidelijk om altijd vooruit te kijken. De volgende campagne, de volgende lancering, de volgende strategie. Toch is reflectie minstens zo waardevol. De NIMA Marketingprijzen bieden een podium aan marketingcases die niet alleen succesvol waren, maar ook de koers van een organisatie hebben beïnvloed. En die kans om jouw case te laten zien, ligt …

Lees meer
Hoe AI marketing fundamenteel zal veranderen de Redactie

AI maakt een nieuwe vorm van klantinteractie mogelijk—één die gestuurd wordt door continue, intelligente personalisatie. Dit zorgt voor een structurele omwenteling.

Lees meer
Wie neemt de kroon over van SNS, Soof en de Koffiejongens? de Redactie

NIMA is op zoek naar dergelijke bedrijven en daar heb jij als marketeer waarschijnlijk veel beter zicht op dan Team NIMA in z’n ivoren torentje, dus tip onze vakjury’s!

Lees meer
NIMA AI in Marketing Community de Redactie

NIMA introduceert met trots de nieuwe community AI in Marketing.

Lees meer
Stefanie Sijtsma (Hartman): ‘Maak duurzaamheid concreet en verleidelijk’ de Redactie

Sijtsma ziet consumenten nog niet en masse kiezen voor duurzame opties omdat ze nog niet genoeg worden verleid.

Lees meer
LUKKIEN wordt Corporate EMC-lid en Teamlid bij NIMA de Redactie

LUKKIEN zal een actieve rol spelen tijdens belangrijke EMC-initiatieven, zoals het Europese onderzoek onder CMO’s, de European Marketer of the Year Awards en International Marketing Day.

Lees meer
Waarom een goede reclamebriefing geen luxe is, maar een basisvoorwaarde de Redactie

Elke succesvolle campagne begint met één essentieel document: de briefing. Maar wat maakt een briefing écht goed? Pas de 7 B’s toe!

Lees meer

Nieuws per categorie

Nieuws over NIMA

Blijf op de hoogte van alles wat er binnen NIMA speelt en meld je aan voor onze nieuwsbrief voor interessante ontwikkelingen.

Nieuws over marketing

Iedere dag de meest opmerkelijke nieuwsberichten en achtergronden over marketing, communicatie en sales.

Papers

NIMA biedt zijn leden de mogelijkheid om de meest uiteenlopende papers te downloaden.

Blogs & columns

NIMA heeft verschillende members die columns, opinies en blogs schrijven over ontwikkelingen in het vak.

Boekrecensies

Welke boeken zijn interessant of voor jou relevant en wat vonden jouw collega-marketingprofessionals ervan?

Young Professionals

Het marketing- en communicatienieuws voor en door Young Professionals.

Persberichten

Voor veel journalisten is NIMA als beroepsvereniging voor marketeers, sales- en communicatieprofessionals een belangrijke nieuwsbron.