Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.
Mensen vertrouwen bedrijven niet – ze vertrouwen andere mensen. En dát is precies waar employee advocacy het verschil maakt.
Wat levert het winnen van een NIMA Marketingprijs op? De Koffiejongens wonnen vorig jaar in de categorie ‘Medium’. Bram van IJsel Smits, Head of Marketing & E-commerce, deelt hoe de prijs hun team en merk heeft versterkt en waarom bedrijven niet moeten twijfelen om hun case in te sturen. Wat heeft het winnen van de …
Wat levert winnen van de NIMA Marketingprijs nu écht op? Nicole Horsmans, Co-founder van Soof Drinks, deelt haar ervaring met de winst in de categorie ‘Small’ en waarom bedrijven niet moeten twijfelen om hun case in te sturen. Wat heeft het winnen van de NIMA Marketingprijs opgeleverd? Voor Soof Drinks voelde de prijs als een …
Meedoen aan een marketingprijs is leuk, maar wat levert winnen nu concreet op? Vorig jaar won SNS in de categorie ‘Large’ bij de NIMA Marketingprijzen. Juryvoorzitter Jan Willem Koch RM vertelde eerder al wat een case een winnaar maakt. Maar wat gebeurt er ná het winnen? Peggy Kaal, Manager Merk & Communicatie bij SNS, deelt …
Dit partnership is voor ons een kans om bij te dragen aan de ontwikkeling van het merkdenken in Nederland,” vertelt Bram van Schaik, managing director bij Kantar Nederland.
Het is verleidelijk om altijd vooruit te kijken. De volgende campagne, de volgende lancering, de volgende strategie. Toch is reflectie minstens zo waardevol. De NIMA Marketingprijzen bieden een podium aan marketingcases die niet alleen succesvol waren, maar ook de koers van een organisatie hebben beïnvloed. En die kans om jouw case te laten zien, ligt …
AI maakt een nieuwe vorm van klantinteractie mogelijk—één die gestuurd wordt door continue, intelligente personalisatie. Dit zorgt voor een structurele omwenteling.
NIMA is op zoek naar dergelijke bedrijven en daar heb jij als marketeer waarschijnlijk veel beter zicht op dan Team NIMA in z’n ivoren torentje, dus tip onze vakjury’s!
NIMA introduceert met trots de nieuwe community AI in Marketing.
Sijtsma ziet consumenten nog niet en masse kiezen voor duurzame opties omdat ze nog niet genoeg worden verleid.
LUKKIEN zal een actieve rol spelen tijdens belangrijke EMC-initiatieven, zoals het Europese onderzoek onder CMO’s, de European Marketer of the Year Awards en International Marketing Day.
Elke succesvolle campagne begint met één essentieel document: de briefing. Maar wat maakt een briefing écht goed? Pas de 7 B’s toe!
Blijf op de hoogte van alles wat er binnen NIMA speelt en meld je aan voor onze nieuwsbrief voor interessante ontwikkelingen.
Iedere dag de meest opmerkelijke nieuwsberichten en achtergronden over marketing, communicatie en sales.
NIMA biedt zijn leden de mogelijkheid om de meest uiteenlopende papers te downloaden.
NIMA heeft verschillende members die columns, opinies en blogs schrijven over ontwikkelingen in het vak.
Welke boeken zijn interessant of voor jou relevant en wat vonden jouw collega-marketingprofessionals ervan?
Voor veel journalisten is NIMA als beroepsvereniging voor marketeers, sales- en communicatieprofessionals een belangrijke nieuwsbron.