Nieuws

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Leden, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

  • Bekijk
NIMA Community Internal Branding; HR en Marketing at a Great Place To Work de Redactie

‘Wat is de gezamenlijke uitdaging als het gaat om employer branding?‘ Op dinsdag 6 februari kwamen meer dan 50 HR- en marketingprofessionals bijeen bij Oceans Haarlem, het pand waar Great Place To Work dagelijks werkt aan het verbeteren van de wereld van werk. Waarom kwamen ze bijeen? Om de handen van de afdelingen marketing én …

Lees meer
NIMA Business for Better: ‘Hoe green advertising-scepticisme tegen te gaan?’ de Redactie

Onderzoek toont aan dat green washing leidt tot een ‘overspill-effect’, waardoor het scepticisme tegenover groene en andere duurzame claims groeit. Dit maakt het voor oprechte merken moeilijker om hun boodschappen te vertrouwen, nog meer dan bij gewone merkboodschappen al het geval is.

Lees meer
NIMA Community Financial Services gaat op expeditie naar de transformatie economie de Redactie

Waar bij binnenkomst de term transformatie-economie nog relatief onbekend was voor de meesten, werd tegen einde van de sessie duidelijk wat er onder dit begrip verstaan wordt én met welke trends en ontwikkelingen deze samenhangt.

Lees meer
NIMA Business for Better: ‘De vele uitdagingen van marketing’ de Redactie

Het valt niet mee om marketeer te zijn tegenwoordig: er komen steeds meer uitdagingen op ons pad.

Lees meer
Wie wordt European Marketer of the Year? de Redactie

Een vakjury zal de genomineerden op de shortlist interviewen, hun business case bestuderen en een uiteindelijke winnaar aanwijzen. De Europese Marketeer van het Jaar 2024 wordt op 27 juni in Madrid bekendgemaakt tijdens het National Marketing Awards-gala in Spanje.

Lees meer
NIMA Regio Noord: Frisse start en grootse ambities in de ‘Nordics van The Netherlands’ de Redactie

Als een van de twaalf actieve community’s van het Nederlands Instituut voor Marketing, illustreert de heroprichting van NIMA Regio Noord de missie van de vereniging om een platform te bieden voor professionele groei en netwerken.

Lees meer
Top Marketing Club staat stil bij de moed om te kiezen de Redactie

De NIMA Top Marketing Club is er voor marketingbedrijven in Nederland, waar marketing als functie een doorslaggevende rol speelt en betekenis heeft.

Lees meer
NIMA Business for Better – Van goed naar beter de Redactie

Marco Kuijten, Ronald Voorn, Chantal Schinkels, Felix van Hoften en Janneke Zuidhof. Vijf marketingprofessionals die allen geheel op eigen wijze een eigenwijze, kritische, maar doorgaans positieve kijk op ontwikkeling richting ‘beter’ met ons delen.

Lees meer
De wondere wereld van het brein de Redactie

En voor wie wil weten hoe marketing ons gedrag beïnvloedt en hoe je van die kennis gebruik kunt maken, is er de NIMA Masterclass Neuromarketing, verzorgd door Walter Limpens.

Lees meer

Nieuws per categorie

Nieuws over NIMA

Blijf op de hoogte van alles wat er binnen NIMA speelt en meld je aan voor onze nieuwsbrief voor interessante ontwikkelingen.

Nieuws over marketing

Iedere dag de meest opmerkelijke nieuwsberichten en achtergronden over marketing, communicatie en sales.

Papers

NIMA biedt zijn leden de mogelijkheid om de meest uiteenlopende papers te downloaden.

NIMA Update (Krant)

Elk half jaar brengen we onze krant ‘NIMA Update’ uit waarin je alle laatste ontwikkelingen met je delen.

Blogs & columns

NIMA heeft verschillende members die columns, opinies en blogs schrijven over ontwikkelingen in het vak.

Boekrecensies

Welke boeken zijn interessant of voor jou relevant en wat vonden jouw collega-marketingprofessionals ervan?

Young Professionals

Het marketing- en communicatienieuws voor en door Young Professionals.

Persberichten

Voor veel journalisten is NIMA als beroepsvereniging voor marketeers, sales- en communicatieprofessionals een belangrijke nieuwsbron.