Nieuws over marketing

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Members, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

  • Bekijk
Spotify lanceert self-service advertentieplatform Ad Studio De redactie

Spotify lanceert het self-service advertentieplatform Ad Studio in Nederland. Na een succesvolle testfase in 2020 waarbij een aantal geselecteerde partners het platform in beta-fase kon testen, is de dienst nu voor heel Nederland beschikbaar. In Spotify Ad Studio kunnen merken binnen een paar minuten een audio- en videocampagne  in het Nederlands opzetten en vervolgens targeten …

Lees meer
Nationale Kortingsmonitor 2021: ‘Online neemt de rol van de papieren folder langzaam over’ De redactie

Onderzoek door de NKM toont aan dat eigen websites, Google en de digitale folder een grotere rol zijn gaan spelen in de zoektocht naar kortingen door de consument. In vergelijking met andere jaren zijn papieren folders en het rondkijken in winkelstraten minder belangrijk geworden in de zoektocht naar kortingen, ontdekten de onderzoekers. ‘Consumenten die actief …

Lees meer
[Mijn Marketing] Sandra Arkesteijn De redactie

Sandra Arkesteijn SMP werkt als interim manager of in specifieke opdracht voor opdrachtgevers met een grote diversiteit aan sectoren, structuren en vraagstukken. De meeste daarvan zijn gericht op B2B. ‘Ik noem dat het toevoegen van marketingpower aan het team van de opdrachtgever.’ SENSUEELDie commercial waarin zij van Toren C tijdens een online vergadering wordt afgeleid door haar …

Lees meer
Monitor consumentengedrag: Lessen van én voor de evenementenbranche De redactie

Met de nieuwe versoepelingen op de coronamaatregelen in aantocht, zoomt het expertteam van de Monitor Consumentengedrag in op de horeca- en evenementenbranche. Kleinschalige offline evenementen zijn alweer een tijdje toegestaan en online evenementen worden goed bezocht, maar in de post-anderhalve-meter-samenleving heeft de horeca- en evenementenbranche het nog steeds moeilijk. Ook musea zitten nog in zwaar …

Lees meer
Waarom internationale marketingteams zo worstelen De redactie

Merken met één hoofdkantoor en wereldwijd verspreide landenteams hebben vaak moeite om die in één soepel werkende marketingorganisatie onder te brengen. Verschillen in cultuur, opleiding, maar vooral gebrek aan kennis van de lokale markt, maakt dat het ene team vaak niet wil wat van het andere team moet. Daar valt vrij eenvoudig een mouw aan …

Lees meer
Data: het nieuwe goud? De redactie

Data, het was één van de meest gebruikte woorden tijdens de NIMA Marketing Day van 9 september. En dat is natuurlijk ook niet zo verwonderlijk. Hoewel marketing geen exacte wetenschap is, doen we met zijn allen wel ons best om zoveel mogelijk grip te krijgen op wat we doen. We willen steeds meer weten en …

Lees meer
‘D’r op of d’r onder voor winkels komende feestdagen’ De redactie

Black Friday verliest in rap tempo zijn populariteit, ook in de Benelux. Dat wijst een Sitecore-onderzoek uit waarin consumenten en marketeers werd gevraagd hoe zij het denken dat het feestdagenseizoen zal verlopen. Digital-experienceplatform Sitecore durfde het aan om marketeers te vragen naar het aankomende feestdagenseizoen. Disclaimer, het betreft hier álleen B2C-marketeers met meer dan 100 collega’s, …

Lees meer
[onderzoek] Digitale buitenreclame in een boost De redactie

In 2019 was Digital Out of Home Advertising (DOOH) goed voor ongeveer 28,3% van de OOH-advertentie-uitgaven, maar volgens nieuw onderzoek van Alfi denkt 48% van de reclamemanagers dat dit in 2025 meer dan 33% zal uitmaken. Bovendien denkt een op de twintig advertentiemanagers dat de uitgaven voor OOH-advertenties meer dan 40% zullen uitmaken. ‘DOOH-reclame is …

Lees meer
Blokker omarmt e-commerce en wordt vanaf de grond herbouwd De redactie

Martin van Velzen, director marketing & e-commerce, presenteerde op de j.l. NIMA Marketing Day ‘Blokker nieuwe stijl’ en Kari-Anne Fygi, van onze zustertitel Marketingfacts notuleerde: ‘De sluiting van de winkels in december 2020 was een blessing in disguise.’ Blokker op de NIMA Marketing Day! Martin van Velzen, director marketing & e-commerce durft het aan. Nee, …

Lees meer