Nieuws over marketing

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Members, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

  • Bekijk
Thomas Barta: Leading your boss and colleagues matters more than leading your team de Redactie

Leadership. If there were a prize for the world’s most overused word, I’d give it to leadership. Yet much of today’s leadership buzz still points in one direction: downwards – leading your team. The perplexing truth is that leading your bosses and colleagues may be more important. Let’s step back in time. In the early …

Lees meer
Claudia Willvonseder, CMO, IKEA: ‘A well-executed brand purpose is about showing, not telling.’ de Redactie

Claudia Willvonseder is the CMO at IKEA and is the chair of the Effective Use of Brand Purpose category at the 2018 WARC Awards. Here, she talks about IKEA’s purpose, the importance of employee engagement and why brands are like glass boxes. What does brand purpose done well look like? When it shines through each …

Lees meer
Waarom onderzoek als aparte discipline geen bestaansrecht heeft de Redactie

Over Design Thinking en de radicaal veranderende rol van customer insights Design Thinking is hot. Dat blijkt wel uit de massale belangstelling tijdens MIE2018 voor de masterclass die Richard Alker en Markus Leineweber van onderzoeksbureau Perspective geven : ‘Design thinking, de radicaal veranderende rol van customer insights’. Op zich is die belangstelling verrassend. Design Thinking …

Lees meer
Jongerenmarketeer, staar je niet blind op het nieuwste socialmedia-kanaal de Redactie

Hoe eerder social media als Snapchat en Instagram een plek krijgen in de mediastrategie hoe beter, denkt de jongerenmarketeer. Social media en jongeren zijn tenslotte de beste vrienden… Maar om als merk echt iets te bereiken op social, moet je wel begrijpen waarom jongeren een medium gebruiken. Aansluiting op het gedrag en de gewoonten van …

Lees meer
Stichting Reclame Code (RCC) herschrijft Reclamecode Social Media de Redactie

De Reclamecode Social Media uit 2014 geeft regels en handvatten (zoals het gebruik van #spon en #adv) voor herkenbaarheid van reclame via alle social media, waaronder Facebook, Instagram en YouTube. Praktijk Eind vorig jaar is de evaluatie van deze reclamecode van start gegaan. Aan de hand van een vragenlijst die is gestuurd aan de achterban …

Lees meer
How Emotional Marketing in B2B Drives Customers (Even If You Think It Doesn’t) de Redactie

In the world of marketing, there’s a misperception that B2B marketing is serious and logical and that B2C marketing is fun and creative. Though B2B marketers may need a deeper understanding of technology and they may have more limits placed on their creativity, the role emotions play in both B2B and B2C marketing is strikingly …

Lees meer
Tex Gunning Leaseplan: ‘Alles in deze industrie staat ter discussie’ de Redactie

Ceo Tex Gunning haalde de creatieven van Etcetera een jaar lang in huis. Tex Gunning nam geen halve maatregelen om LeasePlan wereldwijd naar een volgende fase in business te brengen. Binnen een jaar stond er een compleet nieuwe belofte, aangevuld met een disruptief nieuw businessmodel. Om dat voor elkaar te krijgen, bivakkeerden strategen en creatieven …

Lees meer
Harjot Singh (McCann): “Brands have more power to change the world than governments do.” de Redactie

What would you say to the many cynics of brand purpose strategies that argue that it is a fad that is falling out of fashion? If someone is going to default to cynicism as a first response, that’s quite immature. You don’t get to deem the very premise of purpose a failure – after a …

Lees meer
Do Consumers Want Businesses to Take Political and Social Stands? de Redactie

Most US consumers say it is important for companies to take stands on social/political issues, but most also say corporate activism should revolve around only certain causes and on certain channels, according to recent research from Sprout Social. The report was based on data from a survey of 1,022 adults age 18 and older in the United States. Some …

Lees meer