Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Members, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.
Door Alexandra van der Vloed* De retailmarkt is aan enorme verandering onderhevig. We zien bijna dagelijks voorspellingen uitkomen, dus even rustig bijkomen is er niet bij. Het voelt meer als werken in een enorme windhoos, waarin je snel een strohalm moet vastpakken, voordat je wordt meegetrokken. De traditionele retailer moet zichzelf continu opnieuw uitvinden en de …
The marketing industry has been talking about disruption for years, but 2018 is looking like a year for rearranging the decks. In the past 12 months we have witnessed many developments that will surely shape the future of marketing. First, artificial intelligence—along with its promise to spark a creative revolution—will lead to more out-of-the-box marketing …
Vanmorgen werd mijn aandacht getrokken door een artikel in het Financieel Dagblad met de kop “Adviseurs dringen hart van reclamewereld binnen”. Afgezien van de kanttekening dat Deloitte en IBM in het verleden wel eens een creatief reclamebureau hebben gekocht, gaat het artikel voornamelijk over de stappen die richting digitale marketing gemaakt worden. Digitale marketing is hot en …
There are countless ways for a baseball team to win a game. Maybe it ends up being a 1-to-0 duel between two ace starting pitchers. Or maybe it’s a high-scoring affair—a wild 10-to-7 game with plenty of home runs and questionable pitching performances—yielding a bounty of baseball statistics ranging from the traditional (batting average, strikeouts, …
Achieving a total view of attribution is an iterative process which requires a combination of econometric modelling and digital attribution, according to an industry figure. In a WARC Best Practice paper, How to develop an attribution model for your brand, Patrik Sahlin, a principal consultant at Ebiquity, offers a practical introduction to these two main branches …
Even three years after Scott Brinker and Laura McLellan’s HBR article on The Rise of the Chief Marketing Technologist, the space continues to still see tremendous growth both in size and breadth. During the same time, the number of vendors in the martech landscape has quintupled from just under 1,000 to over 5,000. While recent predictions pointed to …
Ever since 1996, when Morgan McCall, Michael Lombardo and Robert Eichinger asked 200 executives to self-survey how they thought they learned, the principle of 70:20:10 has become commonplace best practice, if not the perceived truth, for how people learn in the workplace. If you’re unfamiliar with the model, it suggests that “development generally begins with …
Brand consideration is a useful but often misunderstood metric and one that may not always be the best measure to assess advertising, according to two industry figures. In a WARC Best Practice paper, Understanding brand consideration, Dominic Twose, Global Head of Knowledge Management at Kantar Millward Brown, and Polly Wyn, a Senior Research Analyst at the …
Enkele weken geleden kreeg ik de “Competenties van communicatieprofessionals” van de overheid in de mail van een vakgenoot. Het is niet de eerste keer dat er een poging tot duiding is ondernomen. Evenmin is het de eerste keer dat die poging jammerlijk faalt. Wat ik (weer) vooral lees in dit rijtje ‘competentieniveaus’, is de vakinhoudelijke …