Nieuws over marketing

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Members, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

  • Bekijk
Why marketing should lead on flexible working de Redactie

Marketers have a very important part to play in shaping the future of work. Whether it is exploring new ways of working, embracing greater flexibility or abandoning burnout culture, marketers are leading the charge for change. Results gathered from the Marketing Week Career and Salary Survey 2018, a study of 4,154 marketers across 24 different industries, …

Lees meer
De grote A-merken doen het juist goed, zegt Byron Sharp de Redactie

Hun marktaandeel wordt niet kleiner en jongeren kopen de producten ook. Zo komt naar voren uit nieuw onderzoek van het Ehrenberg-Bass Instituut. Sharp en zijn collega’s vonden (uit een Nielsen-data analyse van 21 FMCG categorieën) dat enkele grote merken wel wat marktaandeel verliezen, maar dat hun categorieën groeien. Dus uiteindelijk zien ze hun omzet gewoon …

Lees meer
‘Will this be the year the online advertising bubble bursts?’ de Redactie

The story of how Joe Kennedy preserved his family fortune when so many others lost their shirts has passed into legend. When he started getting stock tips from the shoeshine boy, he knew that everyone was already in the market and the only way was down. He called his broker and sold all his holdings, …

Lees meer
Waarom je naar je merkwaarden moet luisteren in plaats van naar de publieke opinie de Redactie

De eerste weken van 2018 kenden voor organisaties op reputatiegebied alweer uitdagingen genoeg. Een greep uit alle ophef: Thierry Baudet had een twitterruzie met meteoroloog Gerrit Hiemstra, Camiel Eurlings is uit het IOC gestapt en rapper Boef zorgde voor opschudding door drie vrouwen ‘kechs’ te noemen. Tijd om rustââgh te doen is er niet, want stuk voor …

Lees meer
Ehrenberg-Bass dispels some myths about big brands de Redactie

Big brands are not dying, brand loyalty to them is stable and younger consumers are not rejecting them, according to research from the Ehrenberg-Bass Institute. Writing in the current issue of Admap, Byron Sharp, director of the Ehrenberg-Bass Institute for Marketing Science, and his colleagues Magda Nenycz-Thiel, James Martin, Zac Anesbury and Bruce McColl, address …

Lees meer
How to Evaluate the Company Behind the Martech Solution (and Why That’s Critical) de Redactie

Let’s start with a few sobering martech stats: 56% of organizations report underutilizing their marketing technology; 21% of companies have platforms or tools they’ve purchased that aren’t being used at all; and only 9% of marketing departments say they have all of the marketing tools they need and fully use them. So is marketing technology really that hard to get right? The …

Lees meer
Wat is de waarde van purpose marketing? de Redactie

Net nu je denkt dat je het begrijpt en je vol met je team voor de beleveniseconomie gaat, duikt er een nieuw fenomeen op: purpose marketing. Ondernemingen die niet alleen een belevenis willen aanbieden (immers dat is veel meer waard dan een fysiek goed of een simpele service), maar ineens hun purpose hebben gevonden. Sinek …

Lees meer
De ultieme checklist voor de GDPR de Redactie

Nu 2018 begonnen is, komt de deadline echt dichtbij. Vanaf 25 mei moeten alle organisaties zich houden aan de nieuwe privacywetgeving: de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG / GDPR). Deze wet vervangt de huidige Wet bescherming persoonsgegevens en stelt strengere eisen aan de manier waarop persoonsgegevens worden verwerkt. Voor deel 10 van deze blogserie hebben wij als legal …

Lees meer
‘Liemt & Koot schrijven nieuw standaardwerk voor marketing- en communicatieprofessional’ de Redactie

Al meer dan 25 jaar geldt Marketingcommunicatiestrategie van Floor & Van Raaij als het standaardwerk binnen de marketing- en communicatiewereld. Dat was lange tijd terecht, maar de tand des tijds dit standaardwerk geen goed gedaan.De belangrijke vraag is nu: zijn Guy van Liemt en Gert Koot er in geslaagd een aanzienlijk beter boek te schrijven? Het antwoord …

Lees meer