Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Members, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.
Inflation is rising, interest rates are on the up and consumer confidence is on a knife edge, all of which means 2018 will be a difficult year for marketing. Media agency groups including GroupM and Zenith Optimedia have cut their growth forecasts, while the major agency holding groups are seeing revenue growth either slow or …
The gender pay gap, and its effect on female progression in business, is a pervasive and persistent problem that shows no signs of abating. According to the Office for National Statistics (ONS), the average gender pay gap for full-time female workers has been stuck at 14.1% for the past three years. The gender pay gap for women …
Bidmanagement in AdWords. Een paar cent eraf voor een zoekwoord, of zelfs volledig uitsluiten. Het liefst handmatig voor de ultieme controle. En met een tweede beeldscherm om wat efficiënter te kunnen werken. Het is een schets van het dagelijkse habitat van een doorsnee AdWords-specialist. De leefomgeving van deze soort verandert echter razendsnel. Kan de AdWords-specialist zich aanpassen …
Duurzaamheid is voor veel bedrijven een wezenlijk onderdeel van de strategie en bedrijfsvoering. Nu de economie dit jaar volgens het CPB met meer dan 3% gaat groeien, ontstaat er extra ruimte voor bedrijven om bij te dragen aan de oplossing van maatschappelijke uitdagingen en daarmee te investeren in een stevigere marktpositie voor de lange termijn. …
“Let’s talk about your career.” If you ever want to stop a marketer in his or her tracks, try this sentence. Of course, marketers aren’t exactly shy. When it comes to brand and campaign success, no article or blog post can be long enough. But when the talk turns to careers, most marketers keep a …
De eerste is een bekende, maar daarmee een niet minder belangrijke en zeker ook eentje die zal blijven. Ik heb het dan over Purposeful Branding. Recent organiseerden we vanuit het Institute for Branding and Business Developmen (IBBD) nog een BExP-topcollege over dit thema, waarbij Frank van den Driest, cco van Kantar Vermeer een preview gaf van het nieuwe mondiale onderzoek …
Dorkas Koenen, executive vice president marketing bij Rabobank, schreef exclusief voor Tijdschrift voor Marketing/MarketingOnline een testimonial. Heeft marketing nog wel toegevoegde waarde in deze digitale tijden? Hij ziet een kans voor de herpositionering van de marketingrol. Mits marketeers zich minder met uitvoering en meer met strategie gaan bezighouden. En verstand krijgen van cijfers. Lees het artikel …
Kunstmatige intelligentie zal sneller onderdeel van ons dagelijks leven worden dan welke eerdere technologie dan ook. Die nieuwe technologie zal zorgen voor totaal nieuwe klantbeleving, zo weet Steven van Belleghem. Hij schreef er een boek over en in Tijdschrift voor Marketing licht hij een tipje van de sluier op. Alle signalen wijzen in dezelfde richting. …
Contentmarketing is als vak over een dood punt heen. Na een kleine tien jaar proberen, ontwikkelen en schaven staat het vakgebied er heel goed voor. Aart Lensink schreef een outlook voor het vakgebied. De content die in het vakgebied wordt geproduceerd, is goed (en wordt steeds beter) en blijkt een betrouwbare brandstof voor marketing campagnes. …