Nieuws over marketing

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Members, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

  • Bekijk
‘Marketeers snappen niets van tech-tools en zijn te afhankelijk van hun bureau’ de Redactie

Tweederde van de adverteerders zegt ‘iets te begrijpen’ van de marketingtechnologie-tools die op dit moment worden ingezet. Zo’n 40 procent geeft vervolgens toe dat mediatechnologie niet effectief wordt ingezet. Dit valt op te maken uit het 2017 Global Media Technology Report van het Britse media-adviesbureau ID Comms. De onderzoekers ondervroegen wereldwijd 229 marketing- en mediaprofessionals, …

Lees meer
CMOs face hard choices in 2018 de Redactie

Marketing budgets are falling as a proportion of company revenue, according to a new study which suggests CMOs will be faced with some hard choices in 2018 as a result. The 2017-2018 CMO Spend Survey, published by research business Gartner, was based on responses from 353 marketing executives in North America and the UK at companies …

Lees meer
Winnaar VEDIS Retail Scriptieprijs 2017 Myrthe Montijn (TU Delft) de Redactie

Academische vernieuwing, relevantie en de kwaliteit van de toepassing van ‘design thinking’ goed voor de VEDIS Retail Scriptieprijs. Myrthe Montijn is de winnaar van de VEDIS Retail Scriptieprijs 2017. De student TUDelft kreeg de waardering voor haar scriptie ‘Data-driven design for emotional engagement, designing a digital interaction for Nike Store’. Myrthe ontving de prijs met het daar …

Lees meer
Contentmarketing zorgt voor te veel onzincontent de Redactie

Op 9 november was het congres Content Marketing en Webredactie in Utrecht. Een congres met een mix van gehaaide marketingtechnieken om je content nog meer te laten converteren, maar waar tegelijkertijd een afkeer te zien was van de clickbaitachtige copy die je soms om de oren vliegt. Lees dit congresverslag op Marketingfacts

Lees meer
Making marketing a career option for people from socially diverse backgrounds de Redactie

Among the many diversity challenges marketing faces, social diversity is seldom discussed. It’s safe to say in many cases the majority of marketers do not share the social class of many of their customers. The Marketing Academy Foundation wants to address this under representation. It has two objectives: to fund marketing apprenticeships for people from …

Lees meer
Twee Register Marketeers over de noodzaak van strategische marketing in de zorg de Redactie

Adequate inzet van marketing is een randvoorwaarde voor de borging van de marktpositie en continuïteit, meent Bas Bodzinga RM, directeur klantbelang bij Stichting Philadelphia Zorg. Frank Groot RM, directeur van Vision>Decision zegt: ‘Om strategische doorbraken te realiseren is meer nodig dan marketing: er zijn “Integrative Thinkers” nodig om markt- en klantgedreven verandering te realiseren’.   Bas …

Lees meer
Major brands worry about digital skills gap de Redactie

BRUSSELS: Artificial intelligence, programmatic marketing and the Internet of Things are the main areas where leading global brands fear they may have insufficient skills and capabilities to deal with in the future, according to a new survey. The World Federation of Advertisers (WFA), the trade association, came to this conclusion after consulting a forum of its members …

Lees meer
‘Jonge marketeers moeten vastgeroeste ideeën over seniorenmarketing loslaten’ de Redactie

Het wordt tijd dat we vastgeroeste ideeën over seniorenmarketing loslaten. Want niet alle 50-plussers zijn hetzelfde. Een nieuwe generatie ouderen is zeker ‘in’ voor nieuwe dingen, zo blijkt een onderzoek van SAMR Marktvinders. Een positieve levenshouding, tomeloze energie en vaak een volle beurs. Niet voor niets is de focus van de markt steeds meer gericht …

Lees meer
PR is geen marketing, al kun je bij steeds meer bureaus voor beide terecht de Redactie

De PR- en communicatiewereld was de afgelopen jaren flink in beweging. De hedendaagse professional moest al bijspijkeren op het gebied van big data, social, graphics, analytics en talloze tools, nu is daar ook nog marketing bij gekomen. De vakgebieden lagen al dicht bij elkaar, maar een echte crossover lijkt zich te voltrekken, doordat communicatiebureaus zich …

Lees meer