Nieuws over marketing

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Members, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

  • Bekijk
LGBTQ+ community ‘least well represented’ in advertising de Redactie

British consumers believe the LGBTQ+ community is portrayed least accurately in advertising, with many consumers questioning the authenticity of brands’ commitment to social diversity. The research, presented exclusively today (5 October) during a panel at the Festival of Marketing, was undertaken by not for profit organisation PrideAM and market research company Simpson Carpenter. It questioned …

Lees meer
‘Marketeers solliciteren zich na zomer een slag in de rondte’ de Redactie

Het aantal gestarte sollicitaties neemt in de breedte toe, maar marketeers spannen de kroon. Oriënteren op een nieuwe baan, en – daaropvolgend – solliciteren op een nieuwe baan kent van oudsher twee piekmomenten: in het begin van het jaar en in september. Volgens carrièreplatform Monsterboard hebben mensen na een periode van vakantie en rust tijd …

Lees meer
Marketers must avoid the risk of ‘over datafication’ de Redactie

Marketing has undoubtedly entered a new age of accountability. Today, the effect of every piece of creative can be measured, quantified and optimised, allowing marketers to course correct campaigns in real time. Never before has marketing been better able to demonstrate its return on investment and explain how its activity is positively impacting on the …

Lees meer
Onderzoek IAB Nederland: online advertising groeit dankzij SEA, video, social en mobiel de Redactie

Vandaag is het IAB report on Online Advertising Spend over het eerste halfjaar van 2017 uitgekomen. Zoals gewoonlijk werd het onderzoek uitgevoerd door Deloitte in opdracht van IAB Nederland. De opvallendste resultaten zijn de algehele groei van online advertising in Nederland en vooral de rol van paid search, video, social en mobiel daarin. Oh, en de groei kan …

Lees meer
Accenture: ‘Vooral trouwe adverteerders Ster gaan veel pijn voelen van de vaste prijs’ de Redactie

Joris Stam van Accenture Media Management vraagt zich na berekeningen af of de vereenvoudiging van het prijsbeleid niet te rigoureus is ingevoerd. De aankondiging van het vaste prijsbeleid van Ster heeft de afgelopen weken al veel aandacht gekregen. Vanaf 2018 gaat Ster werken met een vaste basisprijs op televisie en radio, waarbij volume en volume-aandeel geen rol meer …

Lees meer
Hoogleraar Ed Peelen: ‘Contentmarketing gaat je hele communicatie sturen’ de Redactie

Wayne Parker Kent interviewde in hun podcast The Brief deze week prof. dr. Ed Peelen, Bijzonder hoogleraar contentmarketing aan de Universiteit van Amsterdam. Peelen is naast academicus ook medeoprichter en partner bij strategisch bureau ICSB uit Rotterdam. Maar naast zijn werk in de praktijk heeft Peelen dus ook een lange academische loopbaan. Momenteel doceert Peelen …

Lees meer
How to make the transition from technical expert to marketing manager de Redactie

Being promoted to manager means marketers must deliver their objectives through other people for the first time. It’s a clear step up but it often requires a completely new set of skills, quite different from those necessary to complete the operational aspects of the role. Marketers need to learn how to inspire their team and take …

Lees meer
Tube passengers like ads de Redactie

Travellers on the London Underground are generally positive about seeing ads in that environment with attention levels high even at busy times, research has found. In a paper presented at the recent ESOMAR Congress, Love and trust underground: How to measure engagement with OOH advertising 58 metres below ground, Nicola Barrett, head of research at Exterion …

Lees meer
Stuck in the middle: Why marketing managers feel disconnected from the C-suite de Redactie

Sitting in the middle tier of management, marketing mangers represent the bridge between the C-suite and junior marketers. Responsible for putting the executive team’s vision into action, managers are also expected to develop a whole new set of skills as they take on the responsibility of managing their own team. There is, however, an emerging …

Lees meer