Nieuws over marketing

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Members, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

  • Bekijk
Are Big Brands Dying? (Rapport door Professor Byron Sharp ea) de Redactie

Big brands pay the salaries and provide investment returns for many millions of people via pension funds.  So if anyone declares that big brands are dying they receive a great deal of attention. There is quite a long history of such alarms, going back at least to 1993’s “Marlboro Friday”.  Recently, there have been claims …

Lees meer
One marketer on why being ‘like a Swiss army knife’ is key to career success de Redactie

Story of my CV: Visa’s head of global marketing platforms Kim Kadlec worked her way up at agencies before switching to media companies to merge brands with content, but now has her sights firmly set on mastering technology and data. You only have to take one glance at Kim Kadlec’s CV to see that her …

Lees meer
Keuzegids-crisis? Hbo’s mógen low hanging fruit niet laten hangen de Redactie

Door: Jurriaan Gorter* Zouden er hbo-bestuurders zijn die bij het uitkomen van de Keuzegids hbo hun schouders ophalen en overgaan tot de orde van de dag? De Keuzegids hbo is een onafhankelijke gids die wordt uitgegeven door centrum Hoger Onderwijs Informatie. De samenstellers stellen die samen op basis van het ongefilterde oordeel van studenten en …

Lees meer
Most marketers concerned about brand safety de Redactie

78% of marketers believe the reputation of their brands has been harmed by the “unintended” placement of digital ads next to inappropriate content, a study from the CMO Council has found. The executive network surveyed 316 marketers, as well as gathering qualitative feedback from numerous senior brand custodians. (For more details, read WARC’s in-depth report: Programmatic, brand …

Lees meer
‘Simon Sinek wordt eindelijk praktisch over de Waarom’ de Redactie

Je haat hem of je houdt van hem: Simon Sinek, de bedenker van de Golden Circle-theorie. De meningen over of het klopt wat Sinek beweert, lopen sterk uiteen. Critici vinden dat hij vooral terugkijkt op successen en ze dan relateert aan zijn theorie, dat zijn theorie zweverig en ongrijpbaar is en dat het niet bewezen …

Lees meer
Keith Weed (Unilever): Marketers must follow the ‘5Cs’ to connect with today’s consumers de Redactie

In 2012 I took to the stage at the Cannes Lions Festival of Creativity to talk about our new marketing strategy, ‘Crafting Brands for Life’. Five years on, and those principles of putting people first, building brand love and unlocking the magic are still at the heart of everything Unilever marketers do. Those fundamental principles …

Lees meer
Pascal Boogaert: “Marketeers zien dat werken met een netwerk voordelig is én goed werkt” de Redactie

Creatieve bureaus die voor marketeers werken, zoals reclame-, online of redactiebureaus, hebben het lastig. Vooral de zogenoemde ‘full-service bureaus’ hebben de nodige concurrentie gekregen. En die concurrentie is ook serieus: 70 procent van de marketeers wil werken met specialisten voor hun verschillende communicatievragen. Dat concludeert marketingfreelance-collectief The Freeforce na onderzoek onder marketingbeslissers die zijn aangesloten bij NIMA; …

Lees meer
Three Key Components of Effective Marketing and Content Calendars de Redactie

Content marketing is booming. Fully 73% of businesses plan to increase the amount of original content they generate this year, according to research by Content Marketing Institute and MarketingProfs. Therefore, it’s more important than ever for marketing teams to have tools and systems in place to help them remain organized: If you increase content production without a …

Lees meer
Are FMCG brands struggling to realise the promise of direct selling? de Redactie

For the FMCG sector the formula for success used to be relatively simple. As long as companies had good relationships with the major high street retailers, great products, strong brands and marketing that turned heads things worked well. But the market has become a lot more complex. The rise of ecommerce and new high street …

Lees meer