Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Members, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.
Marketers need to leave themselves the flexibility to respond to events on which they can successfully piggyback their brand, as the recent experience of furniture retailer IKEA has demonstrated. The revelation that its sheepskin rugs were being used as costumes for some characters in the popular Game of Thrones TV drama prompted IKEA Norway to …
In the ever-expanding, technologically evolving marketing realm, marketers are expected to master more than ever before—multichannel automation, content personalization options, social sharing tools, and analytics, for starters. A marketing Cloud makes it possible to juggle those numerous and necessary tools without dedicating your every waking moment to the job. But one question remains: Do you …
While the purpose of marketing is the same as it has always been, the way in which brands engage with brands is fundamentally changing. If consumers are to buy in to a brand, they need to buy in to the entire company. Never before has so much emphasis been put on brand purpose and doing right by staff …
In het artikel ‘Waarom reclame steeds minder op reclame lijkt’ staat met rode letters ‘Storytelling is hot’. Ik lees verder en na een mooie en beeldende omschrijving van de commercial van Pickwick over Sanne en Baukje staat een mooi geformuleerde reactie van Pickwick over hoe ze tot de keuze zijn gekomen hun boodschap op een verhalende …
Eind juli las ik een interessant artikel op MarketingOnline over digitale transformatie en hoe deze ontwikkeling marketeers uit het lood slaat. Dat is ook niet verrassend, want in bijna elk artikel over nieuwe – veelal digitale – ontwikkelingen wordt de marketeer voor een ‘do or die’-keuze gesteld. Als je niet digitaal transformeert dan is jouw business of …
Some time ago, a CMO asked me to assess his global team’s capabilities. After two years and a six-figure training investment, marketing – in the eyes of other departments – was still seen as a lightweight function. My diagnosis stopped him in his tracks: “Deep functional expertise, but almost no leadership.” Based on my assessment, 90% …
Bedrijven zijn volgens experts in paniek over de invoering van de Europese privacywet. Volgend jaar mei moeten onder andere webwinkels zich hebben aangepast aan de nieuwe wet, maar het blijkt dat veel ondernemingen de zaak hebben onderschat. De Algemene verordening gegevensbescherming (AVG) werd in april 2016 aangenomen, waarna alle ondernemingen die data opslaan twee jaar de …
What is the secret to an engaging headline? Everyone has an opinion… but what does the data say? At BuzzSumo, we analyzed 100 million headlines published in 2017 to see what insights, if any, we could gain to improve our headlines and ensure they resonate with our audience. We published our detailed findings in a …
We gaven in mei ruim 2 procent meer uit dan in dezelfde maand een jaar eerder. Consumenten hebben in mei ruim 2 procent meer besteed dan in dezelfde maand een jaar eerder. Dat meldde het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) donderdag. De groei is wel wat lager dan in de voorgaande maand. Bron en …