Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Members, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.
De top 20 realiseert gemiddeld gezien bijna tweederde van de mediawaarde via earned media, maar de verschillen zijn groot per merk. Owned media dragen veruit het minst bij. De trend dat de grenzen tussen adverteerder en publisher vervagen en dat door de digitalisering merken steeds meer investeren in eigen mediakanalen, lijkt niet op te gaan …
KLM startte in 2016 met het aanscherpen van de ‘purpose’. Deze strategische reflectie leidde uiteindelijk tot de beslissing om KLM te veranderen in een volledig klantgerichte organisatie. Directeur customer experience KLM, Mijke van Ballegooijen, legt uit voor welke uitdagingen ze het afgelopen jaar kwam te staan en wat er de volgende stappen zijn. Lees verder …
After listening to This Old Marketing Episode 116, Professor Marc Resnick from Bentley University responded shortly before his death with the following commentary: “Which would energize me (or anyone) more as a creative business professional? Creating content that has the primary purpose of driving the sales pipeline and a secondary purpose of improving the life of …
There’s something to be said for thorough, extensively researched buyer personas. When you’ve taken the time to answer 150 questions about your target customers, there’s no way the content written for them and the way you market to them won’t resonate. The data backs this up. Katie Sweet, writing for IBM’s THINK Marketing blog, shares some …
Brands should not target consumers based on their demographic or economic status but consider their decision making processes around purchases instead, new research suggests. The study, which was conducted by creative communications agency Krow in partnership with YouGov, aims to unearth new insights into how families make purchasing decisions. Using qualitative and quantitative research, YouGov …
People love their favourite TV shows and brands that sponsor them can share in that love and borrow from it to improve brand health metrics and increase awareness , according to new research. A study commissioned by Thinkbox, the marketing body for commercial TV in the UK, combined qualitative and quantitative research among viewers by House …
Door Ronald Pont* Jan Zijderveld (President Europe en lid van het Unilever Executive Team) stuurde vorige week een blog over het einde van industriële marketing naar Tijdschrift voor Marketing. Hij werkt dagelijks met de beste marketeers ter wereld. Zijn boodschap zet je aan het denken… Voor wie de blog niet gelezen heeft: veel merken hebben …
By offering a smorgasbord of different services under a single umbrella and streamlining the customer experience, ‘ecosystem’ brands are proving to be some of the most valuable companies in the world. Google, Apple, Microsoft and Amazon – the top four brands in Kantar Millward Brown’s 2017 BrandZ ranking – fall into the ecosystem brand category, each of which connects …
In geen andere onderzochte beroepsgroep is de intentie om van baan te wisselen zo groot als onder professionals in marketing. Maar dát marketeers massaal op zoek zijn naar ander werk, heeft niet primair met ontevredenheid over de verdiensten te maken. Het gebrek aan ontwikkelingsmogelijkheden prijkt juist hoog bovenaan de lijst van redenen, op afstand gevolgd …