Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Members, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.
Persona’s zijn leuk voor wie de ambitie heeft ooit nog eens een roman te schrijven. “People don’t want to buy a quarter inch drill. They want a quarter inch hole.” Theodore Levitt zei het in 1974 en wilde er mee zeggen dat we ons moeten richten op de behoefte van de klant en niet op …
It’s a scenario straight out of Kiefer Sutherland’s TV series 24. There’s a ticking time bomb somewhere in the city. The only way to stop it is to torture a captured suspect into revealing its location. Yes, torture is wrong. But is it worth it to save the lives of hundreds of innocent people? What …
Perhaps you noticed the distinct absence of young, bearded men in your vicinity last week. Maybe you spotted a dramatic reduction in late lunches in the best restaurants. Or it could have been the surprising speed with which your Uber arrived to pick you up. One way or another, you probably realised that marketers, advertisers and other …
Keith Weed staat bovenaan de lijst van de 50 meest invloedrijke marketeers van Forbes. Keith Weed, chief marketing & communications officer bij Unilever is volgens Forbes de meest invloedrijke marketeer ter wereld. De lijst is samengesteld met behulp van LinkedIn en Sprinklr. De reden die Forbes aanvoert voor Weeds nummeréénpositie is onder andere dat hij …
The marketing community not only needs to move away from stereotypical depictions of women in advertising if it is to successfully reach this group, but also to recruit more women to senior positions, an industry figure has argued. In a WARC Best Practice paper, How to market effectively to women, Sue Unerman, chief transformation officer …
Door: Wout Maas* Bruisend, afwisselend, verrassend, gemêleerd en zeker voor herhaling vatbaar zijn vandaag slechts een greep uit commentaren van bezoekers van de eerste Nima Marketing Day. Ondanks de tropische temperaturen namen meer dan 1200 marketeers, strategen, creatieven en andere belangstellenden de moeite om naar DeFabrique te komen. Trade marketing manager Loes Al ervoer een festivalsfeer …
Het is je waarschijnlijk niet ontgaan. Sinds een jaar of tien roepen marketeers in koor dat de klant vooral centraal moet staan. We moeten beter luisteren naar de wens van de klant en merken moeten vooral problemen oplossen. We moeten zorgen voor een onvergetelijke klantreis en natuurlijk service with a smile maal honderd. Hoe moeilijk …
TripAdvisor’s CMO, Barbara Messing, talks to Marketing Week about how the brand is well known but not known well, and how the company’s latest campaign looks to change that. TripAdvisor is returning to the UK with a new TV campaign aimed at making sure its customers know it is more than just a review site. …
Ook grote marktpartijen als WPP, Facebook en Mars, doen mee met ‘Unstereotype Alliance’. ‘Unstereotype Alliance’, zo is het initiatief gedoopt dat genomen is door Unilever en United Nations Women (dat vecht voor seksegelijkheid). De twee wisten ook de leidende marktpartijen WPP, IPG, Facebook, Google, Mars, Microsoft en Johnson & Johnson zo ver te krijgen om …