Nieuws over marketing

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Members, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

  • Bekijk
Retailers must avoid ‘spray and pray’ marketing de Redactie

LONDON: Retailers are more likely to protect their return on investment from direct marketing and retain consumer engagement if they focus on relevant and highly personalised content, according to new research. Although many other studies have reported on the importance of relevance in email and social media marketing, it appears more work still needs to …

Lees meer
Brands unclear who should take responsibility for customer experience de Redactie

Businesses are increasingly using customer experience to differentiate their brand yet 30% of senior leaders are confused about who should take ownership of it. Chief marketing officers and other C-suite executives are unclear who should be in charge of the customer experience. This confusion is a key challenge for 30% of the UK and US marketers, CEOs and chief customer officers surveyed by software …

Lees meer
Nederland telt 300 Senior Marketing Professionals de Redactie

Amsterdam – 1 juni 2017 – In mei is de 300-ste marketeer door NIMA gecertificeerd als Senior Marketing Professional. De persoonlijke marketingtitel geeft geregistreerde en toegelaten marketeers het recht om de internationaal erkende titel SMP achter zijn of haar naam te zetten. NIMA mag deze titel als beroepsvereniging voor professionals in marketing, communicatie en sales als …

Lees meer
(Interview) Over The Why van de NIMA Marketing Day 2017 de Redactie

Dit artikel verscheen online bij marketingtribune.nl en offline in het nummer dat 6 juni verschijnt Je krijgt maar één kans voor een eerste indruk, vonden de bedenkers, dus voor de eerste ‘ledendag voor Nima-members’ worden echt álle klavieren opengetrokken om professionals die leven in marketing een bijzondere dag te bezorgen. Nu de twintigste juni naderbij …

Lees meer
LinkedIn Leader Shares How to Build a High-Performance Content Marketing Team de Redactie

The content marketing industry is flooded with “rock stars,” and this has led many to think a content marketing strategy is about individual prowess. But this couldn’t be further from the truth. Peek behind great content marketing efforts and you’ll nearly always find a driven, well-organized team. Jolie Miller, content strategy and acquisitions leader at …

Lees meer
Goede klantenservice vereist een heldere strategie: de 5 niveau’s van een contactstrategie de Redactie

Een goede customer service-strategie is op maat. Wat je bij je bestaande klanten wilt bereiken is immers per organisatie verschillend. Ook maakt het nogal uit wat voor producten en diensten een serviceorganisatie ondersteunt en via welke kanalen dat gebeurt. Toch is mijn ervaring dat veel organisaties überhaupt geen uitgewerkte strategie voor klantenservice hebben. Opmerkelijk als je …

Lees meer
Do Consumers Fill Out Brand Feedback Surveys Thoughtfully? de Redactie

Most consumers say they do not take the time to fill out customer feedback surveys thoughtfully, according to recent research from Customer Thermometer. The report was based on data from a survey of 1,000 people in the United States. Some 46% of respondents say they usually complete feedback surveys if they are quick, and 45% …

Lees meer
Bram Koster, Meester van de Marketing Pubquiz: ‘Wát gaan we doen?’ de Redactie

Het idee lag er al jaren, maar een goede aanleiding moest nog even gevonden. En een stok achter de deur om het echt te laten gebeuren natuurlijk. Op 20 juni kruipt Bram Koster, chef creatieve dingen, hoofdredacteur, netbeheerder, community manager of… nou ja de content eindbaas van ’s lands grootste vakblog Marketingfacts in de rol …

Lees meer
Marketers returning to commission-based pay models for agencies de Redactie

Marketers are increasingly moving away from paying their agencies based on fees and incentives and instead adopting compensation models in a bid to ‘simplify’ pay models, according to a ANA report. Marketers are moving away from using fee and incentive-based agency models in favour of compensation models as they look to “simplify” the relationship with …

Lees meer