Nieuws over marketing

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Members, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

  • Bekijk
Why Guest Blogging is The Best Inbound Marketing Strategy (A Data Driven Answer) de Redactie

Question: Is guest blogging the best inbound marketing strategy? Answer: Yes. But don’t take my word for it. Let me show you how guest blogging has transformed startups and improved businesses. Millions of blogs are ready to accept a helpful and in-depth guest article. No matter how knowledgeable a blogger you are, readers may not …

Lees meer
Data zonder duiding, richting en context zijn volstrekt betekenisloos de Redactie

Het is verleidelijk te denken dat de weg van meten naar fact based decision making vanzelfsprekend is. Meten is weten, toch? Maar zo eenvoudig werkt het helaas niet. Wie het glas halfvol ziet heeft een andere kijk op de wereld dan degene die het glas halfleeg ziet. In beide glazen zit evenveel, maar de interpretatie …

Lees meer
Partnerships boost public sector marketing de Redactie

For the public and charity sectors, marketers can increase the long-term effects of a campaign by aligning with the expertise, exposure or the fame of a partner, an industry figure argues. Writing in the current issue of Admap, Charlie Snow, the outgoing chief strategy officer at MullenLowe, maintains that long-term social effects can be achieved …

Lees meer
How to Use Online Communities for a Marketing Strategy Driven by Customer Data de Redactie

In today’s hyper-connected world, shoppers are using all channels—mobile, digital, social, physical—to interact with brands throughout the purchase journey, but marketers are having trouble connecting with customers at the right time in the right channel. Fully 50% of companies are struggling with this issue and with understanding their customers, recent research from Forrester finds. Forrester …

Lees meer
Stop boosting all your content on social de Redactie

Go to any brand’s social page today, chances are its flooded with content. While creating content is no doubt healthy for a brand’s overall organic growth, too much paid content can be a bad thing. “Its very difficult for marketers, when they create content, to decide which content will yield the highest return on investment,” …

Lees meer
Vier manieren om met dark psychology aan de slag te gaan de Redactie

Door Tom De Bruijne* Laten we gelijk in het diepe springen. Hieronder volgen enkele suggesties vanuit de gedragspsychologie. Principe 1: Chutes Chutes zijn technieken om de aandacht van je toehoorder te vernauwen en te kanaliseren. Enkele voorbeelden die aan bod kwamen in de presentatie waren hoe sekteleiders volgers rekruteren (door hun aandacht te focussen op …

Lees meer
#NIMAMD Arthur Simonetti (DSM): Teun van de Keuken is de personificatie van de nieuwe marketeer. de Redactie

Arthur Simonetti, voorzitter van de NIMA B2B Marketing-Community en marketing director DSM, is één van de vele sprekers tijdens Nima Marketing Day. MarketingTribune stelde hem een paar vragen. Waarom moet marketingminnend Nederland op 20 juni naar DeFabrique komen? Het is een unieke gelegenheid om als marketeer je kennis van het vak te vergroten en up …

Lees meer
#NIMAMD Interview Teun van de Keuken: ‘Misschien hebben marketeers een masochistische inslag?’ de Redactie

‘Als mensen denken dat ik veel positiefs over hun werk te vertellen heb, dan vrees ik dat ik ze moet teleurstellen.’ Teun van de Keuken is één van de topsprekers op de aanstaande NIMA Marketing Day. ‘Het bal hoort te worden geopend door een held, nar of excentrieke professor. Teun is dat een beetje alle …

Lees meer
Dit is waarom reclamebureaus journalistieke redacties beginnen de Redactie

Steeds meer bureaus gaan aan de slag met een eigen journalistiek team. Op welke manier doen ze dat en is dat wel zo’n goed idee? Dept Agency’s Second Degree opent deze maand officieel de deuren van Newsroom, een journalistieke redactie. Aan het hoofd staat geen marketeer, maar een ervaren journalist: Freek Staps, voormalig Amerika-correspondent van NRC en oud-chef …

Lees meer