Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Members, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.
Vage beloften over een betere wereld en duurzaamheid zijn niet langer genoeg, merken moeten partij kiezen, doelen stellen, daadwerkelijk verandering teweegbrengen. Budweiser diste Trump, Apple en andere techbedrijven zwaaiden met de regenboogvlag, en onlangs deed ook ons eigen Heineken een duit in het wereldverbeterende zakje. In Worlds Apart, gemaakt door Publicis London, laat het mensen …
Considering the rapid pace of change in the digital marketing world, knowing what trends to pay attention to can be tricky. Luckily, the team at MDG Advertising has put together an infographic illustrating the six main areas on which marketers should focus. Here are some highlights from the ad agency’s infographic: • Data cleansing and quality …
Highly creative, commercially savvy and digitally literate – just some of the attributes required of marketers in 2017. And it doesn’t stop there. Over the past few years there have been a growing number of calls for marketers to add ‘competent coder’ to their skill set. But is coding really intrinsic to a marketer’s job, and if not, …
Verwachting is dat marketing en PR naar elkaar toe zullen groeien. Een meerderheid van marketeers is van plan om binnen nu en vijf jaar meer budget aan public relations te besteden, zowel intern als extern. Reden: volgens hen wordt pr steeds belangrijker in de marketingmix. Dit blijkt uit een onderzoek van de Amerikaanse Association of …
In de zomer van 2010 zette ik mijn eerste advertentiecampagnes via Facebook op. In vergelijking met vandaag de dag waren de opties toen heel beperkt. In de loop der jaren werden deze steeds uitgebreider. Al die jaren adverteerde ik vrij intensief op Facebook. En de laatste tijd analyseer ik ook vaak advertentieaccounts van andere bedrijven, …
It is vital for brands to differentiate in today’s increasingly crowded consumer space but the same principles apply to the employer and employee relationship, where brand communications and marketing are just as important to retain and attract talent. The reasons for marketers rating their workplace highly are varied, and not always what you might expect. …
Sometimes branding fails are caused by something getting lost in translation. For example, when Coors translated its slogan, “Turn It Loose,” into Spanish, it used a colloquial term for diarrhea. More often, though, branding fails happen because of a lack of a clear style guide, which can result in inconsistency or miscommunication among your content …
Ryanair’s outspoken CMO Kenny Jacobs admits to being “a bit of a bad boy in the industry” but believes brands don’t need to be loved, they just need to stand out enough and retain a healthy dose of common sense. Ryanair CMO Kenny Jacobs is a great believer in common sense marketing. “Do I believe …
Tweederde van de Nederlandse bevolking heeft weinig of geen vertrouwen in de pers, zo bleek uit cijfers van het CBS eind 2016. Het verwondert denk ik vrijwel niemand. Je kunt op je vingers natellen dat commerciële inmenging van bedrijven geen positieve invloed heeft op de onafhankelijkheid van de pers. Bedrijven stellen steeds vaker zelf redacteuren en …