Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Members, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.
Last year was notable for a sense of realism. In 2016, Coca-Cola closed its startup incubator, Unilever moved to zero-based budgeting and McDonald’s signed a zero margin deal with Omnicom. A year of broader tumult may have caused marketers to refocus, bringing a semi-backlash against many bright, young marketing technologies. Commentators such as Econsultancy CEO …
Dutch Marketing Awards 2017: ‘Het mooiste meisje is ook het slimste meisje’. Hunkemöller, Picnic, De Vegetarische Slager en Hallmark zijn grote winnaars. Amsterdam – 30 maart 2017 vond het grootste marketingfeest van Nederland plaats. Met ongeveer 400 marketeers was de derde editie van de Dutch Marketing Awards opnieuw een groot succes. De Dutch Marketing Awards …
Op basis van de marketing-insight dat Nederlandse consumenten steeds bewuster eten en vaker flexitariër zijn, wil foodmerk Knorr consumenten op een laagdrempelige manier ook kennis laten maken met vegetarisch eten. Vanaf nu is daarom op elke variant Wereldgerechten én op de maaltijdmixen een recept te vinden voor ‘een dagje zonder vlees’, belooft het merk. Ook …
Dutch Marketing Awards 2017: ‘Het mooiste meisje is ook het slimste meisje’. Hunkemöller, Picnic, De Vegetarische Slager en Hallmark zijn grote winnaars, maar álle genomineerden en finalisten strekken tot ‘voorbeeld voor Marketing Nederland’. Lees hieronder hoe de jury tot deze winnaars kwam. DMA Start Up Of The Year 2017 Algemeen De jury was erg blij …
There has been an explosion in the marketing technology available to marketers. The latest estimate from chiefmartech estimates that in 2016 there were 3,874 martech solutions, double the previous year. This year’s estimate, due out later this month, is likely to tell a similar story. This is a concern for Microsoft’s US marketing chief Grad …
BT’s top marketer has called for marketers to stop using the word ‘digital’. Speaking on a Marketing Society panel at Advertising Week Europe yesterday (22 March), its chief brand and marketing officer Zaid Al-Qassab claimed that by prioritising digital, marketers only weaken their advertising and chase all the wrong metrics. “We need to stop saying …
Schaeffer, chief marketing officer bij G-Star, is genomineerd voor de titel van Marketeer of the Year 2017. ‘Vrouwen mogen wel wat uitgesprokener zijn in wat ze willen.’ Wie het imposante kantoor van G-Star aan de Amsterdamse ring bezoekt, voelt zich klein. Met de parkeerfaciliteiten voor een klein voetbalstadion en de hoge glazen doorkijk-architectuur weet je …
Marketing Week caught up with three top marketers at Marketing Week Live to discuss what the marketing team of the future will look like. By Marketing Week Reporters 23 Mar 2017 1:59 pm Marketers must be curious, collaborative and accountable, in order to influence key stakeholders in their business and make a difference, according to Mark …
As with any marketing tactic, there are good, bad, and really bad ways to use SMS (short messaging service), too, for marketing. So here are some expert tips and best-practices to help you avoid pitfalls and guide you on the path to the right way to do SMS marketing. 1. Consent is critical Every blog …