Nieuws over marketing

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Members, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

  • Bekijk
15 Mind-Blowing Stats About Marketing Automation Alva van Beek

Say goodbye to mundane, repetitive tasks in the workplace: Automation is finally taking off. Marketers, specifically, are tapping into the power of automation, freeing themselves from the more, well, robotic tasks so they can get their creative juices flowing. Automation solutions, such as artificial intelligence and machine learning, are creating new efficiencies and helping marketers …

Lees meer
4 Content Marketing Things That Turn Off Your Audience Alva van Beek

To fully capitalize your content marketing, you need to click with your audience. Unfortunately, not all that many content marketers fully realize the effectiveness of their programs – only one-third rate their content marketing strategy as extremely or very effective, according to CMI 2017 B2B research. Part of the reason for this phenomenon is simply …

Lees meer
Koen Brakenhoff (Mauritshuis) over storytelling: ‘Musea zijn schatkamers vol vertellingen’ Alva van Beek

Het Mauritshuis heeft samen met designbureau Energize een storytellingwebsite ontwikkeld. Hiermee wil het museum de achtergrond van bekende (en minder bekende) schilderijen naar een groot en internationaal publiek brengen. Aan het woord Koen Brakenhoff, hoofd marketing bij het Mauritshuis. ‘We vertellen verhalen die in het museum onverteld blijven.’ Wat betekent storytelling in uw opinie? Het …

Lees meer
Integriteit bij CDDN: ‘Wij benutten iedere mogelijkheid om te onderstrepen dat data veilig opgeslagen wordt’ Alva van Beek

Eind januari ontving CDDN als eerste bedrijf het NIMA Marketing Integrity Keurmerk voor bedrijven. Alle marketing- en communicatiemedewerkers van CDDN hebben, via het NIMA Integriteitsexamen, een actuele certificering op het gebied van de integriteit. NIMA introduceerde begin 2016 een Integriteitscode en de daarbij horende mogelijkheid om een examen te doen en een persoonsgebonden Integriteitskeurmerk te …

Lees meer
‘Marketers need to work harder’ insists Thinkbox CEO as brands drop diversity ads Alva van Beek

Thinkbox CEO Lindsey Clay says it’s “a great shame” that many of the brands shortlisted for Channel 4’s ‘Superhumans Wanted’ competition have since decided not to run the campaigns pitched at promoting diversity. The competition, announced in April last year, offered the winning brand £1m of commercial airtime throughout the Rio Paralympics. Every pitch had …

Lees meer
Skipping ads is an ingrained habit Alva van Beek

Around two-thirds (65%) of consumers skip video ads and they do so as soon as they get the chance, according to new research, which also revealed that three-quarters (76%) say they skip ads because it is ingrained behaviour. That is according to IPG Mediabrands’ Magna and Media Lab units, which conducted a media trial involving …

Lees meer
CMOs have the shortest tenure in the c-suite Alva van Beek

CMOs have the shortest tenure of any member of the c-suite, according to new research. The report, by recruiters Korn Ferry, found that the average CMO in the US stays in the job for just 4.1 years, behind the average for the c-suite of 5.3 years. That is half the average tenure for a CEO …

Lees meer
Vraag naar communicatieprofessionals en marketeers stijgt spectaculair Alva van Beek

Het aantal vacatures voor communicatieprofessionals en marketeers is in het laatste kwartaal van 2016 gestegen naar 28.900. Dat is een stijging van 23% ten opzichte van een jaar terug. In alle regio’s is in meer of mindere mate groei te zien. Dat blijkt uit de analyse ‘Trends en ontwikkelingen over het vierde kwartaal van 2016’ …

Lees meer
Mark Ritson: There’s a new weapon in the targeting armoury Psychographic segmentation Alva van Beek

Psychographic segmentation has been out of favour for a while despite its obvious usefulness, but combining it with behavioural and addressable data creates a potent mix that could make targeting supremely effective.  In many ways, 2016 seems like a lifetime ago. Cast your mind back to February 2016 and you will recall a very different …

Lees meer