Nieuws over marketing

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Members, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

  • Bekijk
Cindy Kroon (Nuon): “Wie weet wat er gebeurt als wij een NPS van +22 hebben?” Alva van Beek

Nuon is in de ogen van potentiële klanten de beste in het WUA-onderzoek naar de online oriëntatie op het afsluiten van een energiecontract. Daarom ga ik in gesprek met Cindy Kroon, vice-president Customers BtC bij Nuon, over big data, customer driven marketing, NPS-doelen en het clusteren van teams rondom klantreizen in een grote reorganisatie.  Hoe belangrijk vinden jullie het …

Lees meer
Brandingtrends voor dit jaar: Welke merkwaardigheden zullen zich in 2017 voordoen? Alva van Beek

(Door Andy Mosmans RM) Ook aan het begin van dit nieuwe jaar weer een vooruitblik op de belangrijkste ontwikkelingen die ik zie plaatsvinden op het vlak van merken en merkmanagement. Business Blueprinting Soms zijn het niet zozeer trends als wel gewoon belangrijke aspecten van branding anno nu, die er misschien zelfs al een tijdje zijn, …

Lees meer
Prepare to improvise! Quick reference card on Storytelling! Alva van Beek

Stories pay a pivotal role in marketing. They are crucial to bring our brands alive and crucial to create sharp Value Proposition. Great storytellers have many followers and are driving whole communities. In commercial jobs, the storytellers are the most successful dealmakers and Storytelling is recognized as the backbone of content marketing. Despite this all, …

Lees meer
Contentstrateeg: wat ben je dan eigenlijk? Alva van Beek

Ik zie de functietitel contentstrateeg steeds vaker voorbij komen. Het maakte mij nieuwsgierig naar wat dat nou eigenlijk is. Zowel het woord strateeg als het woord content blinken immers niet uit in helderheid. De theorie Volgens Wikipedia gaat het om: “Content strategy has been described as planning for “the creation, publication, and governance of useful, …

Lees meer
Four Ways to Use Social Listening to Boost Customer Loyalty Alva van Beek

Business owners love the idea of making all customers loyal customers. But, in reality, fostering true customer retention is about as easy as Donald Trump giving a soft-spoken speech: You think it’s probably within the realm of possibility, but it’s unlikely. The importance of customer retention vs. customer acquisition can’t be overstated. Most companies tend …

Lees meer
Mariëlle Krouwel (SNS): ‘De influencerbubbel gaat barsten’ Alva van Beek

Manager merk & communicatie van SNS blikt vooruit tijdens Koffiedik Kijken 2017 Als Mariëlle Krouwel gelijk heeft, gaat er een hoop veranderen op het gebied van marketing en communicatie in 2017. Tijdens Koffiedik Kijken geeft zij haar voorspellingen voor komend jaar. Slogan is het nieuwe logo ‘Ik zie dat slogans steeds belangrijker worden’, vertelt ze. …

Lees meer
How to Architect Your Content Strategy Alva van Beek

The first thing that struck me about Denise Kadilak’s talk at Content Marketing World was the title: How to Document and Architect Your Content Strategy. We hear over and over that a content strategy must be documented … but architected? What does it mean to architect a content strategy? Why and how do we do …

Lees meer
Marketers should see AI as an opportunity not a threat to their job Alva van Beek

The rise of artificial intelligence poses a threat to marketers’ roles as we know them today, but rather than be wiped out entirely those that act now will discover unexplored opportunities. Machines are coming for your jobs. While this may conjure up Terminator-esque scenes of red eyed, human shaped, robots pushing you out of your office chair the reality …

Lees meer
Gen X, Y and Z agree traditional ads are better than digital Alva van Beek

A lot has been made about the gap between how millennials and their elders perceive advertising. However, according to new data from Kantar Millward Brown, there are more similarities than you might expect. Having surveyed 23,000 consumers across 39 different countries, the research monitored advertising perceptions among Generation X; the baby boomers born between the …

Lees meer