Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Members, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.
Diversity was by far the biggest topic of the year, and going by Campaign’s most-read features of the year, readers were interested in delving further into the topic. It wasn’t just about gender equality but analysing the reasons there are so few women in top roles in agencies and marketing divisions. Returning to an industry …
Compared with just a decade ago, consumers have an unprecedented amount of control over the content they see across all media. DVR and premium streaming services ensure they don’t have to sit through advertisements; and, as TV falls from its once tall pedestal, mobile is swiftly taking its place. Tellingly, research suggests the new generation …
Sinds 2008 volgt Ronald Pont vertrouwen in de financiële sector. Dit jaar schrijft hij over het belang van context voor revolutie, oriëntatie op burgers en publiek. Alleen banken en verzekeraars die een spilfunctie vervullen in het financiële wel en wee van de samenleving, zullen door de markt worden vertrouwd. Versnelling Veel global consultancybedrijven jubelden het …
Consumers can change their mind about buying a product or service at any stage of the purchase journey and for any number of reasons but two new pieces of research find poor customer service and lack of availability are the main turn-offs. Getting a customer to consider a brand, see its advertising, research a product or service, and begin …
Marketers who look only at the immediate bottom-line effects of mobile shopper activity on retailing are missing important clues about the future, according to new research published in the Journal of Advertising Research (JAR). “Mobile still is not a significant channel in driving actual purchases,” writes Gian Fulgoni, CEO of measurement and analytics firm comScore, …
Watching Super Bowl ads has become practically a sport all its own. Every year, fans buzz about which commercials will be the funniest, the most heart-wrenching, or the most entertaining. And, as we all know, brands shell out big bucks for spots during the game. But, in 2013, Oreo made waves with an ad that …
De introductie van digitale trends in b2b-marketing heeft ons vak op vele manieren makkelijker gemaakt. Tegelijkertijd heeft er – mede door de digitalisering – een grote verandering plaatsgevonden in de werkwijze van een marketeer. Om met je b2b-marketingteam de moderne, digitale wereld voor te blijven, moet je nieuwe skills verzamelen in je team. Maar het is …
Thomas Cook claims its new ad campaign ‘You want, we do’ is “bold and contemporary” as it features a gay kiss and gay parents. The main TV ad, which will debut on Christmas Day and is set to the song ‘Get Ready’ by Stella Talpo, is one of five adverts that will showcase Thomas Cook’s …
Wayne Parker Kent stort zich sinds februari met The Agency vol op contentmarketing. En dat gaat niet om snel scoren met een viral, wel om merken bouwen. ‘We meten liever na een halfjaar de merkassociaties door.’ In februari van dit jaar kondigde uitgever Wayne Parker Kent aan met een eigen reclamebureau te beginnen, gespecialiseerd in …