Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Members, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.
Like it or not, the way we use social media is changing. And Instagram knows it. The photo-sharing network recently launched its most significant and talked-about feature to date: Instagram Stories. It allows users to share—in a slideshow format—photos and videos that then disappear after 24 hours. Yes, you’re right, it does sound a lot …
Brands that are inclusive of the LGBT community are more likely to be perceived as welcoming of other minority groups too but LGBT representation is still “noticeably lower” than other areas of diversity, says Stonewall’s Joey Hambidge. While brands are getting better at promoting cultural, age and gender diversity in marketing and advertising, there is …
Coen Olde Olthof is per 1 september ceo van Alpha.One Olde Olthof (1972) wordt naast ceo ook mede-eigenaar bij Alpha.One, een bedrijf dat met neurologische data en machine learning inzichten in drijfveren biedt. Olde Olthof: ‘Veel keuzes worden onbewust gemaakt en praten we naderhand recht. Toch is er die oprechte overtuiging bij mensen dat ze zelf …
Dit interview verscheen eerder in Customer Talk “Het staat buiten kijf dat de technologische ontwikkelingen een grote impact hebben op marketing als vakgebied. Niet dat met deze ontwikkelingen het vak is veranderd. De bekende basisbeginselen staan nog steeds als een huis. Maar met de komst van de digitale elementen is marketing nog dynamischer geworden en …
You’ve probably heard that content marketing is the wave of the future. But do you know why? While it’s true that content marketing is massively effective for nearly every company and industry on the globe, many marketers don’t understand why. Let’s shine a light on this puzzling (yet fascinating) state of affairs, with 10 statistics that will …
Interview door Margot Schreuder (NIMA Young Professionals) met Leslie Hogeveen, head of marketing, e-commerce en product development bij Knab “De gedachte achter de bank is: je moet schaalbaar zijn vanuit de techniek, niet vanuit de mensen.” Knab is de afgelopen jaren enorm gegroeid en haalde in juni zijn honderdduizendste klant binnen. Het geheim? Structuur en richting, …
Het artikel van Gonnie Spijkstra over het belang van impact van eeder deze week op Marketingfacts zette me aan het denken. Het is een uitstekend verhaal van Gonnie waar geen speld tussen past. Eén van de draaipunten vond ik deze regel tekst: “Als je stuurt op impact, heb je ook niet meer die eeuwige discussie over print en …
Sir Martin Sorrell expects further admissions that brands have over-invested in some areas of digital after Procter & Gamble said it went too far in targeting consumers on Facebook. WPP’s CEO Sir Martin Sorrell expects growth in digital ad spend to slow over the next few years as concerns over viewability, ad fraud and measurement …
Er verandert nogal wat bij de gretige aanbodzijde van marketingtalent Door: Martin Huisman* Vorige week verscheen een mooi en lang interview met Bart Kuppens, de hoogste Unilever-marketeer in de Benelux, in MarketingTribune. Eerder al gaf hij ook een interview voor de lezers van Tijdschrift voor Marketing en dat is op zich al een heel goed signaal. …