Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Members, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.
B2B-marketeers zijn net gewone marketeers die in alles doen wat álle marketing-professionals doen. Het verschil zit ‘m hooguit in de doelgroep. Waar bijna iedereen bij ‘marketing’ direct denkt aan het verleiden van ‘consumenten’ als ‘personen’ die door een winkelstraat lopen, richten de B2B-marketeers zich tot organisaties en bedrijven, of beter: de personen die daar werkzaam …
Interview Mariëlle Kakebeeke –Ruijgrok, Brand Manager Yacht* Drie communicatieprofs van Randstad Groep Nederland zijn nu Officieel SCP Sinds augustus 2016 is het voor communicatieprofessionals mogelijk om de titel Senior Communicatie Professional aan te vragen en na toetsing te gebruiken. Met een certificering als SCP bewijs je niet alleen over de nodige senioriteit en ervaring te …
Alleen een sterk staaltje verandermanagement zorgt voor een datagedreven organisatie. Tekst: Philippe Baecke Organisaties die keuzes baseren op big data presteren structureel beter, weet Philippe Baecke van Vlerick Business School. HIj onderzocht hoe data science stapsgewijs kan bijdragen aan het verbeteren van klantenrelatiebeheer en optimalisatie van proces-efficiëntie. Een gefaseerde invoering blijkt het meest kansrijk …
Vooral in de (Amerikaanse) retailsector werd in het eerste half jaar van 2016 veel gejobhopt. Een recordaantal CMO’s in de VS vond het afgelopen half jaar een nieuwe functie. Aldus onderzoek van het Amerikaanse werving- en selectiebureau Russell Reynolds. Het bureau houdt al vier jaar bij welke Amerikaanse CMO’s vertrekken en een nieuwe functie krijgen, intern …
‘Een goede balans tussen kennisoverdracht en toepassen in de praktijk staat bij ons centraal: Think – Act – Grow!’ Amsterdam – 28 juli 2016 – Kronenburgh MEAO College is toegetreden als NIMA Education Partner. Als beroepsvereniging en exameninstituut voor professionals in marketing, communicatie en sales maakt NIMA zich sterk voor studenten in het regulier voortgezet …
Drie webinars om terug te kijken. Auteur: Sabine van Roon-Orgelist SMP, bestuurslid NIMA Internal Branding Internal branding zorgt voor uniform handelen bij alle medewerkers, dus het verbetert je organisatie. Eens of oneens? Dit en meer stellingen werden onlangs geponeerd tijdens drie lunchwebinars ter gelegenheid van het tienjarige bestaan van de NIMA Internal Branding Community. Luuk Ros, …
Het aantal vacatures voor marketingmedewerkers is in het eerste kwartaal 2016 met 97 procent gestegen, dat voor online marketeers met 26 procent. De vraag naar salesmedewerkers is het sterkst gestegen met 444 procent gestegen ten opzichte van het tweede kwartaal vorig jaar. De ontwikkeling is kenmerkend voor het vakgebied marketing, sales en communicatie, aldus Yacht. …
TIAS professor Rudy Moenaert blikt trots terug op de jubileumeditie van de TIAS Master of Marketing. Eind juni studeerde leergang 25 van de TIAS Executive Master of Marketing af. Ik vond het geweldig om een gedeelte van hun persoonlijke ontdekkingsreis in de marketingwereld te hebben kunnen faciliteren én meemaken. In dit opzicht is de TIAS …
Demographic shifts are having a profound effect on consumer markets around the world, which will require brands to focus on three key groups of consumers over the next 15 years, according to recent analysis from McKinsey. Richard Dobbs, Jaana Remes and Jonathan Woetzel – all senior executives at the global management consultancy – highlighted …