Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Members, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.
Melvin de Graaf, Nikkie van Diepen en Tim Ettema, deelnemers van de opleiding Medewerker Marketing & Communicatie, hebben uit handen van docent Frank Beekman hun diploma voor de opleiding NIMA-A in ontvangst genomen. Een bijzondere prestatie omdat de stof van NIMA-A volledig binnen de reguliere lessen heeft plaatsgevonden en wordt ingeschaald op mbo-plus niveau/hbo-propedeuse. NIMA …
Veel bedrijven worstelen met verandering. Het zijn vaak maar een paar mensen in een bedrijf die de noodzaak zien. De rest houdt zich vast aan het feit dat het toch altijd goed is gegaan, dus waarom zou het anders moeten? Die noodzaak wordt soms opgedrongen door de buitenwereld. Je kunt wel vasthouden aan je …
The total number of completed new-business pitches in the first half of 2016 dropped by 11.7% compared with the same period last year. AAR’s latest New Business Pulse, released today (Thursday), has shown that completed advertising reviews have taken the biggest tumble at 18.3%. But other sectors have also slowed – CRM/direct marketing pitches were down …
Milieu is belangrijkste reden voor boodschappers om te kiezen voor online folders. Online folders zetten net zo vaak aan tot aankoop als de papieren variant. Dit blijkt uit onderzoek van Reclamefolder.nl, uitgevoerd door TNS NIPO, naar de effectiviteit van reclamefolders, in opdracht van Reclamefolder.nl. Wie de beste conversie wil, kan het beste beide middelen inzetten. Van de consumenten die …
Live TV viewing continues to fall, according to Ofcom, which also notes a widening gap between the viewing habits of the youngest and oldest audiences. In its PSB Annual rsearch report 2016, the regulator reported that the main public service broadcasting (PSB) channels – defined as the BBC, Channel 4, Channel 5, the holders …
Silos in organisations have long been a significant barrier to marketers and their ability to deliver smooth and seamless customer experiences. The simple fact is that if one channel is run by one team and another by a separate team, and the two have no integrated KPIs, the way a customer interacts with the brand …
A/B testen. Welk bedrijf wordt er niet groot mee? Moderne marketeers weten dat ze moeten testen. Maar het aantal testmogelijkheden is oneindig. Een andere foto, nieuwe koptekst, social proof of toch eerst die andere buttontekst uitproberen? Testen start met onderzoek op basis waarvan je testhypothesen formuleert. Er zijn 1000 en 1 manieren om onderzoek uit te …
Afgelopen kwartaal hebben we weer een aantal mooie organisaties in het NIMA Business Netwerk mogen verwelkomen. Nierstichting en Fair Trade Original als Public Member en Prominent als Premium Member. “Als de ontwikkeling van ons vak ergens snel gaat, dan is het wel in retail. Dagelijks vallen er winkelketens om. Online en offline volledig integreren in …
A great content marketer is always experimenting, always looking to the latest trends, and striving to stay on the cutting edge. That way they can produce the best kind of content for the voice and image of their brand. One of the best ways to do that is to see what other companies are doing …