Nieuws over marketing

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Members, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

  • Bekijk
Why consumers are looking to spend time offline Alva van Beek

  Consumers’ hectic, hyper-digital lifestyles are leading to a desire for escapism and ‘unreality’ that if treated correctly could create an opportunity for brands to connect with people in a more meaningful way. Consumers are bombarded by a relentless stream of communication caused by the proliferation of digital devices. But this ‘always-on’ obsession is taking its toll and …

Lees meer
‘Zorgwekkende situatie tv-branche nu kijktijd en bestedingen dalen’ Alva van Beek

De lineaire kijktijd daalde het eerste halfjaar fors en ook de tv-bestedingen gingen omlaag. Dat is een grote uitdaging voor Nederlandse tv-exploitanten, zegt Remon Buter, head of trading GroupM.   GroupM maakte een analyse van de eerste zes maanden in de lineaire tv-markt. In het eerste halfjaar is – inclusief de maand juni, waarin er …

Lees meer
Secret Marketer: The rapid pace of digital won’t change human nature Alva van Beek

Human nature has been unchanged for over 100,000 years and while basic human needs won’t be altered by digital, satisfying them wil. At a recent marketing breakfast, an attendee told me that the trendier parts of London and Manchester are using electrical milk floats to deliver milk to homes and offices. Since the dawn of …

Lees meer
De drie vaardigheden die je nodig hebt voor fact-based marketing Alva van Beek

Bedrijven hebben het vaak over een datagedreven cultuur. Sommige organisaties willen evidence-based management implementeren. Andere zijn bezig met business-experimenten. Voor marketeers gaat het om fact-based marketing. Dit zijn allemaal verwante stromingen die weg willen van organisaties die gestuurd worden door meningen. Weg van de mening van de persoon die het meest betaald krijgt (de zogenaamde HiPPO). In dit artikel deel ik mijn eerste ervaringen …

Lees meer
Consumers sometimes trust chatbots more than other humans, says survey Alva van Beek

One in four people are more willing to trust customer service chatbots with their sensitive information than a human, a study into artificial intelligence by Mindshare has found. The Group M media agency’s Humanity in the Machine report, launched today, identifies how brands can best use AI chat interfaces, following a survey of 1,000 UK …

Lees meer
Where unicorns come from — feeder roles for marketing technologists Alva van Beek

  The following is a guest post by Erica Seidel, founder of The Connective Good, a recruitment firm focused on marketing leaders with deep analytical and technical skills. Erica also serves on the advisory board of the MarTech conference series. Marketing technologists have burst onto the scene in recent years. These professionals can pinpoint the …

Lees meer
Marketers overestimate consumers’ attitude to data Alva van Beek

  There is a clear gap between how marketers think consumers view data and their true feelings, which if not addressed ahead of the introduction of the new data law in 2018 could be bad for business. Marketers are facing a continuous struggle with consumers’ perception of data, as new research reveals 71% believe brands with …

Lees meer
Is programmatic nog te volgen voor adverteerders? Alva van Beek

  Een geruchtmakend onderzoeksrapport verbrak deze maand het stilzwijgen rond kickback fees en ondoorzichtige inkoopconstructies, die mede in de hand worden gewerkt door de opkomst van RTB en programmatic. Het rapport heeft betrekking op de Amerikaanse markt. Maar is de situatie in Nederland zoveel beter? Het balletje kwam aan het rollen nadat interne documenten waren uitgelekt die …

Lees meer
Marketers struggle to meet ‘liquid expectations’ Alva van Beek

  Two thirds of marketers believe they meet customer expectations regarding digital experiences, but very few exceed those expectations as they struggle to keep up with consumers in a fast-changing environment, according to a new study. Consulting firm Accenture surveyed 702 customer experience decision-makers from companies in 14 countries, including the US, Canada, UK, France, …

Lees meer