Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Members, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.
The relationship between marketing and insight will be under the spotlight at Marketing Week Live this year; ahead of the event we explore how businesses can better align their teams to get the most from each function. How do brands use data to produce extraordinary creative? How do they bring insights to life in …
A study analysing social media influencer practices in marketing has revealed that six in 10 marketing professionals are not fully aware of the Committee of Advertising Practice code of conduct – with over a third of marketers actively choosing not to adhere to it due to a lack of understanding or a reluctance to be …
It’s been two weeks since MarTech in San Francisco, and I’m just now catching up enough to write down my thoughts about the event. First and foremost, a heartfelt thank you to everyone who was a part of this conference — attendees, speakers, sponsors, moderators, staff, and the producers behind it all, Third Door Media. …
NEW YORK CITY — You can’t tell people what to buy anymore. Now you have to go beyond product pitches and memorable jingles to engage and excite them: You actually have to take the time to build digital relationships with them by turning your marketing messages into marketing experiences. That was the somewhat daunting, …
Despite slow economic growth and falling consumer confidence, Europe continues to buck global marketing trends as the region’s Global Marketing Index (GMI) hit its highest ever figure in March. The headline GMI for Europe stood at 59.2, a rise of 0.5 percentage points on the previous month and well above the global figure of 54.9 …
Het waterflessenmerk werd uitgeroepen tot Dutch Marketing Next of the Year 2016 en liet daarmee HelloFresh en TravelBird achter zich. Wij spraken oprichter en eigenaar Merijn Everaarts vlak na de uitreiking: Credits Made.For.Digital Deze blogpost verscheen eerder op marketingonline.nl
De Bijenkorf eindigt als eerste in de strijd om de titel Marketing Company of the Year. Chief chocolate officer van Tony’s Chocolonely, Henk Jan Beltman, is Marketeer of the Year 2016. Dat is donderdagavond bekendgemaakt tijdens de Dutch Marketing Awards 2016. De jury van Marketeer of the Year kende de prijs toe aan de marketeer …
De chief chocolate officer van Tony’s Chocolonely werd gisteravond uitgeroepen tot ‘Dutch Marketeer of the Year 2016’. Daarmee nam Henk Jan Beltman de prestigieuze titel over van Eneco-topman, Erik van Engelen. Lees ook het uitgebreide interview uit dat Beltman gaf aan het Tijdschrift voor Marketing. Credits Made.For.Digital Deze blogpost verscheen eerder op marketingonline.nl
Coolblue werd tijdens de Dutch Marketing Awards uitgeroepen tot Internal Branding Company of the Year en liet daarmee Jumbo en het Korps Mariniers achter zich. Wij spraken Joost Bakker (creatief geweten) en Eva Nooitgedagt (merkmoeder) vlak na de uitreiking: Credits Made.For.Digital Deze blogpost verscheen eerder op marketingonline.nl