Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Members, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.
In deze podcast spreken we vooral over ‘What to think about AI & Marketing’, of om het wat minder cryptisch te omschrijven: Wát is ons als marketingvak in de afgelopen anderhalf jaar overkomen, waar staan we nú en waar moeten we op letten. Wat zijn de next steps?
Marco Kuijten, Ronald Voorn, Chantal Schinkels, Felix van Hoften en Janneke Zuidhof. Vijf marketingprofessionals die allen geheel op eigen wijze een eigenwijze, kritische, maar doorgaans positieve kijk op ontwikkeling richting ‘beter’ met ons delen.
The Future of Marketing Strategy zal vanuit twee verschillende invalshoeken worden toegelicht en besproken door twee voormalige Marketeers of the Year.
Wilco Verdoold: ‘De marketeer van de toekomst is een professional in meervoudige waardecreatie’. Volgens Verdoold is de marketeer iemand die verantwoordelijkheid neemt voor zowel aandeelhouder als mens en maatschappij. Voor mij is de marketeer van de toekomst een marketeer die verantwoordelijkheid neemt voor diezelfde toekomst. Verantwoordelijk voor een duurzame economie, door waarde te creëren voor …
NIMA is op zoek naar dergelijke bedrijven en daar heb jij als marketeer waarschijnlijk veel beter zicht op dan Team NIMA in z’n ivoren torentje, dus tip onze vakjury’s!
NIMA gaat ook in 2024 door met de druk bezochte en gratis lunchwebinars waarin we vanuit de studio live en interactief in gesprek gaan over de marketingonderwerpen van nú. Toegankelijk voor iedereen die een beetje meer marketing en wat minder mening kan gebruiken. Samen nemen we vier keer plaats aan de grote marketingtafel met steeds …
Er bestaan hypes, rages en trends. Nog niet zo lang geleden was ‘trendwatcher’ een eerbiedwaardig beroep waarvoor binnen het marketingvak ook veel ruimte werd ingeruimd, want tenslotte kan élke trend relevant zijn en een competitief voordeel opleveren of zelfs de kans om een heel nieuw businessmodel uit te rollen. Een trend kan ook in je …
Wát een mooie en drukbezochte bijeenkomst van onze NIMA Community Brein & Gedrag. Het thema was Beyond Nudging en dat maakten de sprekers méér dan waar. Interpolis leverde niet alleen een prachtlocatie in Tilburg maar ook een boeiende spreker. Gedragswetenschapper Patty Jansen liet zien hoe de verzekeraar niet klakkeloos bekende ‘gedragstrucs’ inzet, maar onderzoekt en …
Wil je weten hoe zij hun Diploma hebben behaald? Ben je zelf aan het denken om een NIMA C opleiding te volgen, maar heb je twijfels hoe je dit moet aanpakken en wat je er allemaal voor moet doen? Laat je dan informeren door kandidaten die je voorgingen. Zij geven een volledig maar authentieke beschrijving over wie …