Nieuws over marketing

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Members, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

  • Bekijk
Terug naar de coöperatieve basis: De merkupdate van Rabobank de Redactie

Bij VIM Group boden we ondersteuning bij het projectmanagement en de implementatie van het vernieuwde merk. We gingen aan tafel met Chris Kersbergen, Global Head of Brand bij Rabobank, voor een gesprek over de recente merktransformatie en wat dit voor de organisatie betekent. Rabobank is een van ’s werelds grootste financiële instellingen en actief in …

Lees meer
Podcast: Navigeren met het kompas voor duurzame marketing in een strategisch kader de Redactie

Kan marketing onze planeet redden? Dat is de hoofdvraag die de podcast ‘Can Marketing Save the Planet’ wil onderzoeken samen met marketeers, senior leiders, CMO’s en duurzaamheidsexperts. Met als doel: het stimuleren van educatie en luisteraars te inspireren. Maar het belangrijkste: actie ondernemen. “Als je geen marketingbudget zou hebben, maar wel bepaalde KPI’s, wat zou …

Lees meer
Het begin van het einde van sociale media de Redactie

’s Werelds bekendste influencers Kylie Jenner (360 miljoen volgers op Instagram) en Kim Kardashian (326 miljoen volgers) uitten vorige week hun ongenoegen over de veranderingen die Instagram de afgelopen periode heeft ondergaan. “Maak Instagram weer Instagram. Stop te proberen om TikTok te zijn.” De laatste keer dat Jenner klaagde over sociale media kostte het Snapchat …

Lees meer
De Grand Prix Content Marketing is terug! de Redactie

Contentmarketing naar het volgende niveau tillen. Het, inmiddels volwassen geworden, vak vieren. Mooie dingen laten zien en inspirerende voorbeelden delen van de kwaliteit die gemaakt wordt in Nederland en België. Daar gaat het over bij de Grand Prix Content Marketing en daar kun jij onderdeel van zijn. Graag zelfs! De enige echte awards voor de …

Lees meer
EX = CX²: Het verband tussen Employee en Customer Experience de Redactie

Een strategische benadering van de Employee Experience is van essentieel belang voor merken die uitblinken in Customer Experience, zo blijkt uit nieuw onderzoek van Marketing Week, Zone en Cognizant. Het is inmiddels geen verrassing meer dat bedrijven die zich richten op CX, over het algemeen hogere winsten behalen dan bedrijven die daar minder aandacht voor …

Lees meer
Waar wringt de schoen tussen Design Thinking en Customer Experience? de Redactie

Waar Customer Experience vroeger nog weleens als een ondergeschoven kindje werd gezien, is het nu de belangrijkste bijzaak in de boardroom. Hoe integreer je CE in alle onderdelen van het bedrijf? De sleutel ligt in handen van de medewerkers, want iedereen zou zich moeten realiseren dat de klant centraal staat. De georganiseerde chaos van Design …

Lees meer
Marketing Break: Brand-buzz en brand-bore de Redactie

Een sterk merk hebben is van levensbelang. Maar hoe bouw je zo’n merk en hoe zorg je ervoor dat het ook sterk blijft? V&D of The Free Recordshop waren ooit grote merknamen, maar hebben intussen al hun glans verloren. En waar OMO ooit een A-merk was, staat het wasmiddel nu bijna anoniem in het schap …

Lees meer
Het programma is bekend. Bestel nu je ticket voor MIE’22 met korting! de Redactie

MIE, Nederlands grootste Marketing Insights Event, bestaat 20 jaar en dat vieren we! Ontdek alles op het gebied van Data en Insights op 20 en 21 september in de Jaarbeurs in Utrecht. Tijdens deze MIE-jubileumeditie kun je genieten van meer dan 70 kwalitatieve lezingen, workshops, silent seminars, Round Tables en masterclasses. Met uiteenlopende onderwerpen, onderverdeeld …

Lees meer
Workshop: Creatieve Concepten Beoordelen, met je buikgevoel meer ratio toevoegen de Redactie

Gea Barth, voorzitter van het NIMA Senior Professionals-bestuur, heeft afgelopen januari de Workshop: Creatieve Concepten Beoordelen gevolgd. In deze workshop leer je hoe je buikgevoel en ratio combineert en hoe je effectieve, creatieve voorstellen krijgt. We hebben haar gevraagd om een eerlijk oordeel te geven over de workshop. Hieronder lees je waarom ze voor de …

Lees meer