Nieuws over NIMA

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Members, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

  • Bekijk
NIMA AI in Marketing Community de Redactie

NIMA introduceert met trots de nieuwe community AI in Marketing.

Lees meer
LUKKIEN wordt Corporate EMC-lid en Teamlid bij NIMA de Redactie

LUKKIEN zal een actieve rol spelen tijdens belangrijke EMC-initiatieven, zoals het Europese onderzoek onder CMO’s, de European Marketer of the Year Awards en International Marketing Day.

Lees meer
NIMA Business for Better: ‘4 lessen over digitale toegankelijkheid die jou als marketeer gaan helpen’ de Redactie

De Europese toegankelijkheidswet gaat nog grotere impact hebben dan de invoering van de AVG. Mooie uitdaging, want een goede marketeer is toch ook een beetje rebel with a cause?’

Lees meer
NIMA Marketingfacts Jaarboek editie 2025 gelanceerd de Redactie

Het NIMA Marketingfacts Jaarboek 2025 is inmiddels een vaste waarde in het marketingvak – biedt diepgaande analyse van de nieuwste trends, inzichten en best practices binnen het vakgebied.

Lees meer
De Virtual Badge van NIMA: Een digitale mijlpaal voor marketingprofessionals de Redactie

NIMA introduceert de Virtual Badge: vanaf nu is het mogelijk om je behaalde certificaten, titels en bewijzen van deelname digitaal én zichtbaar te delen.

Lees meer
Een goed verhaal hoef je niet door te duwen de Redactie

Veel mensen hebben weleens last van dat ‘gebrek aan overtuigingskracht’, maar er is goed nieuws: De technieken om je boodschap kracht bij te zetten en te laten landen zijn te leren en communicatie zó inzetten dat het allemaal gaat zoals jij dat in gedachten hebt, kán.

Lees meer
(Blogpost Ingmar de Lange) ‘Een slimme merkarchitectuur voor digitale merken’ de Redactie

‘De klassieke vraag rond merkarchitectuur draait om de vraag of je een Branded House of een House of Brands hebt. Daartussen zit grofweg een hybride benadering, die de twee extremen combineert.’

Lees meer
NIMA B2B Marketing-bestuur neemt afscheid van twee B2B-iconen (interview) de Redactie

‘Hardnekkige vooroordelen verdwijnen. Steeds meer professionals ontdekken dat B2B verre van saai is en dat een sterk merk cruciaal is.’

Lees meer
ABN AMRO op bezoek bij NIMA Experience Marketing de Redactie

Deze eerste sessie was het begin van wat een inspirerende reeks bijeenkomsten belooft te worden.

Lees meer