Nieuws over NIMA

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Members, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

  • Bekijk
Álles over marketing in het nieuwe Jaarboek De redactie

Opstelling is rond: Er zit weer een kloek printje aan te komen. Het nieuwe NIMA Marketingfacts Jaarboek is onderweg. Met de huidige auteurslijst hoeven we er ook niet meer bescheiden over te zijn. Wat ooit begon als het heetste boek voor online marketeers groeide uit tot het meest complete handboek voor iedereen die in marketing …

Lees meer
Adformatie, NIMA en PIM stoppen met Dutch Marketing Awards De redactie

Na een aantal succesvolle edities hebben Adformatie, NIMA en PIM in goed overleg besloten niet verder te gaan met de Dutch Marketing Awards. Het huidige tij en de mogelijke scenario’s voor events dwingen tot een strategische heroriëntatie en hebben de organisatie doen besluiten niet door te gaan met de prijzen en het evenement in de …

Lees meer
Marketing Break: Ons NIMA De redactie

De marketingpodcast van NIMA en SRM. Ook in het nieuwe jaar kan je je laten inspireren door onze nieuwe podcasts Marketing Break! In deze podcasts van NIMA en SRM gaat marketingdocent en –strateeg Karel Zwaan in gesprek met experts en vakgenoten uit marketing- en reclameland. Het doel? Van elkaar leren over het mooiste vak dat …

Lees meer
Wie doet er mee met de NIMA Hackaton? De redactie

Met marketing word je iets aangesmeerd De rol van marketing wordt lang niet altijd overal op waarde geschat. En dat terwijl marketing juist nu zo’n belangrijke rol kan spelen in de strategische keuzes waar organisaties voor staan. Daarom organiseert NIMA een hackathon, om met vakgenoten in gesprek te gaan over de relevantie van marketing én …

Lees meer
NIMA Opleidingen nu ook ingeschaald op NLQF-niveau De redactie

Sinds dit najaar hebben zes NIMA Opleidingen de NLQF-inschaling ontvangen. Het Nederlands kwalificatieraamwerk of Netherlands Qualification Framework (NLQF) geeft duidelijkheid over het niveau van een opleiding en/of diploma. NLQF staat voor een bewijs van niveau en is een referentiekader voor leerresultaten. Met het NLQF-niveau op een diploma wordt het voor de gediplomeerde en (potentiële) werkgevers, …

Lees meer
Hét verschil maken met duurzame marketing De redactie

NIMA en Nyenrode starten samenwerking en nieuw strategisch marketingprogramma Op 20 december hebben NIMA en Nyenrode Business Universiteit digitaal het startsein gegeven voor hun samenwerking. Kirsten Andres, voorzitter/directeur NIMA en Jessica Peters-Hondelink, directeur Customized Executive Education bij Nyenrode, beklonken de overeenkomst. Dit moment is tevens het startsein van een nieuw marketingprogramma wat beide partijen aanbieden. …

Lees meer
Speel het NIMA Kerstspel en WIN! De redactie

De dagen zijn korter en we kruipen wat meer bij elkaar voor de kachel. De kerstboom staat te twinkelen en de kadolijstjes worden gemaakt. Het einde van dit (opnieuw) bijzondere jaar komt dichterbij. Bij feestdagen horen spelletjes en in dat kader hebben we dit jaar het NIMA Kerstspel voor jou om te spelen. Maak kans …

Lees meer
Marketing Break: Boardroom Marketing De redactie

De marketingpodcast van NIMA en SRM Laat je vanaf óók deze winter inspireren door onze nieuwe podcasts Marketing Break! In deze podcasts van NIMA en SRM gaat marketingdocent en –strateeg Karel Zwaan in gesprek met experts en vakgenoten uit marketing- en reclameland. Het doel? Van elkaar leren over het mooiste vak dat er bestaat. Voor de …

Lees meer
Marketingvak in Verandering #4: Niek Scheppers SMP De redactie

‘Marketing is een prachtig vak, omdat het in essentie gaat om het creëren, leveren en communiceren van waarde’ ‘Verandering is de enige constante’ liet de oude-Griek Heraclites 2500 jaar geleden al optekenen en dat geldt zéker voor marketing. De theorie, maar ook de praktijk innoveert in hoog tempo, al is lang niet elke innovatie even relevant en is het …

Lees meer