Nieuws over NIMA

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Members, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

  • Bekijk
TikTok haalt Youtube in De redactie

De Social Update van oktober 2021 In deze Social Update: Pinterest als platform voor directe conversies, TikTok dat Youtube inhaalt qua kijktijd, de werking van Youtube Shorts en de organische post testing tool voor video’s in de Facebook Creator Studio. Youtube lanceert Shorts bètaversie In september heeft YouTube het nieuwe videoformat YouTube Shorts geïntroduceerd. Shorts zijn korte video’s van 15 …

Lees meer
Goed voorbereid op de marketing-arbeidsmarkt De redactie

Hoe zie je door al die bomen het bos? Vijf tips om dé baan te vinden die echt bij je past. Op dit moment is er een enorm krappe arbeidsmarkt. Onderzoek van Intelligence Group wijst uit dat de arbeidsmarktactiviteit opnieuw is gedaald. Het aandeel van de Nederlandse beroepsbevolking dat actief naar een baan zoekt is 10,7 procent. Ruim …

Lees meer
Bol.com nog by far grootste online verkoper De redactie

Corona stuwt Twinkle100 tot ongekende hoogte. Omzet e-commerce groeide ruim 45 procent. De redactie van Twinkle rangschikt en publiceert jaarlijks de grootste online verkopers in Nederland in de Twinkle100, die vandaag, tijdens e-commerce event Shopping Today, is gepresenteerd. De top-10 werd eerder vandaag al vrijgegeven. opnieuw lijstaanvoerder van de Twinkle100 en loopt nog verder uit op Coolblue …

Lees meer
Momentum voor community’s De redactie

‘Community’s bloeien als nooit tevoren en er één starten is zo gebeurd. Het managen is lastiger.’ Verschillende merken hebben een poging ondernomen om fans of kritische gebruikers aan zich te binden, om zo producten en diensten te verkopen of klantengroepen te verenigen. Dat leidde zelfs tot opkomst van het fenomeen community marketing. Community’s verbinden mensen …

Lees meer
De rituele reputatiedans rondom Rituals De redactie

‘Over naar de orde van de dag zou je zeggen, maar de maatschappij is agressiever geworden’ Sla op een willekeurige dag het FD open en tel hoeveel bedrijven kampen met een crisis. Spoiler: veel. Slinger dan nog even Twitter aan: ‘ik koop nooit meer….’, ‘ik bankier nooit meer…..’, of precies andersom. Dit soort incidenten doen zelden iets …

Lees meer
‘Merken en tv-makers blijven worstelen met diversiteit’ De redactie

Consumenten in Europa zijn het eerder oneens met de stelling dat ze zich volledig vertegenwoordigd voelen door reclame. Met een najaar op komst waarin de argeloze mediaconsument weer wordt gebombardeerd met feel-good-marcom die de donkere dagen voor kerst kleur geven, plukten we twee onderzoeken uit internationale vakmedia: Het eerste wijst erop dat grote groepen zich …

Lees meer
Marketing Break: NIMA Marketing Day: Karma Kebab De redactie

Laat je vanaf deze zomer inspireren door onze nieuwe podcasts Marketing Break! In deze podcasts van NIMA en SRM gaat marketingdocent en –strateeg Karel Zwaan in gesprek met experts en vakgenoten uit marketing- en reclameland. Het doel? Van elkaar leren over het mooiste vak dat er bestaat. Marcel van der Heijden, oprichter van Karma Kebab, was …

Lees meer
De klant is je held, niet het merk De redactie

Boekrecensie van StoryBrand (Donald Miller) Hoe bouw je een StoryBrand? Simpelweg door storytelling toe te voegen aan merkbouw? Eigenlijk wel. Auteur Donald Miller koos hiervoor een originele invalshoek, die van het filmscript. Het leverde een helder en compact framework op. Het van oorsprong Amerikaanse boek van Donald Miller is nu in het Nederlands vertaald, met medewerking …

Lees meer
Adverteren rond viral video’s zonder contextual targeting kan merk schaden De redactie

Adverteren rondom viral video’s kan slecht uitpakken voor een merk. Dat blijkt uit onderzoeksresultaten van Magna Media Trials en technologie- en dataplatform Channel Factory. Het onderzoeksrapport laat zien dat videoadvertenties rondom een populaire video een negatieve impact kunnen hebben op het merk wanneer deze niet bij de inhoud van de video aansluiten. Zo daalt de …

Lees meer