Nieuws over NIMA

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Members, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

  • Bekijk
SMA en NIMA gaan nauwer samenwerken A. M.

Afgelopen week tekenden Eiso Bleeker (directeur SMA), Pieter Paul Verheggen (voorzitter SMA) en Kirsten Andres (directeur/voorzitter NIMA) een overeenkomst waarmee beide beroepsverenigingen nauwer gaan samenwerken. Marketing en Sales liggen in elkaars verlengde en door meer en betere samenwerking ondersteunen SMA en NIMA beide beroepsgroepen in hun professionele ontwikkeling. De samenwerking houdt in dat NIMA onder …

Lees meer
Marketingstrategie en AI, maar niet die AI Alva van Beek

Appreciative Inquiry focust op sterktes in plaats van zwaktes. Nine Stut paste het toe bij haar nieuwe werkgever Transamerica. Door: Nine Stut, Director, Customer Experience Strategic Initiatives Transamerica Start je binnenkort bij een nieuwe werkgever of een nieuwe strategische rol bij je huidige werkgever? Ben je een tikkie masochistisch en inhoud gedreven? Houd je van …

Lees meer
Dit is waarom consumenten jouw e-mail openen Alva van Beek

Doe je je stinkende best met al je copywriting skills om de perfecte onderwerpsregel voor je mail te bedenken, blijkt spontane merkbekendheid (brand recall) in de mail de belangrijkste reden te zijn voor mensen om je mail te openen. Marketing Week dook in het Consumer Email Tracker 2021-rapport The Data and Marketing Association (DMA, zeg …

Lees meer
Brand Design Talks Alva van Beek

De NIMA Brand Design Community bestaat sinds 2020. Het is onze ambitie om design en marketing dichter bij elkaar te brengen, omdat marketeers en designers elkaar veel (meer) te bieden hebben. Zeker als het gaat om branding. We delen insights en ervaringen, leggen nieuwe verbindingen én bouwen als community relevante vakkennis op. Op 29 april …

Lees meer
(Boekrecensie) Starten met innovatie Alva van Beek

Boekrecensie van ‘Impact door Innovatie’ van Annelies Huisingh. Er zijn al boeken volgeschreven over innovatie, dus wat heeft dit boek nu extra te brengen? Eigenlijk precies dat, wat de ondertitel aangeeft; een praktisch handboek om te vernieuwen. Voor iedereen die weet dat hij of zij moet gaan innoveren maar nog weinig met dat bijltje gehakt heeft, …

Lees meer
Hoe diepte interviews het verschil maken in je B2B-marketingplan Alva van Beek

Hoe haal je 25 procent meer omzetgroei met een nieuw product in een bestaande B2B-markt? Laura van Santen (Mueller) onderzocht het. Volgend jaar 25% meer omzetgroei met een redelijk nieuw product in een bestaande B2B-markt, waarbij de investering binnen 3 jaar is terugverdiend. Klinkt wel heel erg ambitieus toch? Niet als je weet hoe de …

Lees meer
NIMA Scriptieprijs Powered by SRM – de genomineerden Alva van Beek

Eerder maakte we de genomineerden voor de Dutch Marketing Awards in de categorieën Marketeer of the Year, Marketing Company of the Year, Marketing Transformer of the Year, Internal Branding Company of the Year, Marketing Start-up of the Year en Marketing Scale-up of the Year bekend. Daar voegen we vandaag de genomineerden voor een compleet nieuwe …

Lees meer
NIMA Marketing Day 2021 – Dit worden de thema’s (en doe mee met de Adviesraad) Alva van Beek

Vorige week is bekend gemaakt dat NIMA Marketing Day (NMD) plaats zal vinden op donderdag 9 september aanstaande. De tien thema’s zijn inmiddels vastgesteld en de NMD Adviesraad wordt bijeengeroepen. De organisatoren NIMA en BBP Media zijn op zoek naar ideeën en briljante merkverhalen. Het NMD-programma is een knap staaltje crowd sourcing. Wil je meedenken …

Lees meer
Genomineerden Dutch Marketing Awards 2021 zijn bekend Alva van Beek

Op 22 april aanstaande worden tijdens een online liveshow de Dutch Marketing Awards uitgereikt. De belangrijkste prijzen in marketingland worden uitgereikt tijdens een awardshow die wordt georganiseerd door Adformatie, PIM en NIMA. De prijzen worden uitgereikt in zeven categorieën, waarvan twee op persoonlijk niveau en vijf op bedrijfsniveau. Precies een week geleden werden de 10 …

Lees meer