Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Members, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.
‘De klassieke vraag rond merkarchitectuur draait om de vraag of je een Branded House of een House of Brands hebt. Daartussen zit grofweg een hybride benadering, die de twee extremen combineert.’
‘Hardnekkige vooroordelen verdwijnen. Steeds meer professionals ontdekken dat B2B verre van saai is en dat een sterk merk cruciaal is.’
Deze eerste sessie was het begin van wat een inspirerende reeks bijeenkomsten belooft te worden.
Zijn meest recente bijdrage aan het vakgebied was het boek Relatietherapie voor Klantliefhebbers, dat dit jaar verscheen en een verhelderende blik biedt op een thema dat veel marketeers en CX-professionals raakt.
‘Wat bezoekers zich niet realiseren, is dat hun gedrag grotendeels wordt gestuurd door psychologische principes die zorgvuldig zijn toegepast in elk aspect van de formule’
‘Nederland is al eeuwenlang een handelsnatie met een internationale oriëntatie. Die achtergrond voedt een cultuur van ondernemerschap, innovatie en samenwerking, wat precies de kern is van goed marketingonderzoek.’
‘Ja, het voelt soms eenzaam om de enige marketeer te zijn. Je bent daardoor helemaal op jezelf aangewezen. Dat lijkt misschien een nadeel, maar niets is minder waar’
Els Dijkhuizen volgt met haar nummer één-positie een traditie binnen Heineken, dat al decennia fungeert als een broedplaats voor Nederlands marketingtalent.
‘Marketingprofessional’ of ‘marketeer’ is geen beschermd beroep en dat zal het ook niet worden zolang álles wat commercie aangaat met marketing in verband wordt gebracht. Een databasemarketeer is een marketeer, een mediastrateeg ook en een reclamemaker ook. Zelfs over de exacte betekenis van het woord marketing bestaat geen consensus, wat er in landelijke nieuwsmedia nog …