Nieuws over NIMA

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Members, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

  • Bekijk
(Mastercourse Mediaplanning) ‘Meer kennis, scherpere briefings, beter resultaat’ de Redactie

De belangrijkste KPI die we dus willen weten is de ROI van de verschillende media. Wat draagt media bij aan de winst van een bedrijf?

Lees meer
Kosten, baten en resultaten; wat hangen boven een marketing-dashboard je oplevert de Redactie

Er is tegenwoordig een overvloed aan data en je kunt inderdaad alles blijven meten. Dat is fijn, maar je kunt erin verdwalen.

Lees meer
‘ChatGPT als tweede Brein’ knalt naar 1 in Top-100 – NIMA biedt twee keer Masterclass de Redactie

De eerste stap is de betaalde versie van ChatGPT aan te schaffen. Daarna gaat Van Kranenburg helpen om een tweede marketingbrein te ontwikkelen.

Lees meer
Boekrecensie Register Marketeers: ‘Van wiskunde naar giskunde naar besliskunde’ de Redactie

Het ontmaskert de trucs en valkuilen van statistische misleiding en leert lezers kritisch te denken over de cijfers die ze dagelijks tegenkomen.

Lees meer
De Toekomst van Marketing: Gratis NIMA Lunchwebinar over CX en de klantreis de Redactie

voor de meeste klanten begint de volstrekt analoge klantreis pas ná de aankoop. En die reis verloopt lang niet altijd tot tevredenheid van de klant…

Lees meer
Contentmarketing in B2B: Op het juiste moment exact de juiste content (interview) de Redactie

Als je je B2B niet op een contentmarketing-manier benadert, dan zul je eerder bezig zijn met het nodeloos pushen van verkoopberichten, dan met verdiende aandacht van je doelgroep.

Lees meer
Positioneren is niet moeilijk. De uitvoering wel. de Redactie

Het is zinloos om een nieuw product te lanceren met de gedachte dat communiceren van ‘algemene containerbegrippen’ – die zijn bedacht met behulp van Post-It geeltjes op een wand – kunnen leiden tot een goed resultaat.

Lees meer
PIM presenteert visiedocument over de toekomst van marketingteams in het ‘AI- en duurzaamheidstijdperk’ de Redactie

Het visiedocument van PIM duikt in de wereld van AI, waar automatisering van repetitieve taken en datagestuurde beslissingen de kern vormen. Duurzaamheid is een andere gamechanger.

Lees meer
Employee Branding draait om ‘echt – echt’, dus heb je AI nodig de Redactie

Voor je überhaupt aan mooie filmpjes toekomt zul je toch – hopelijk – hebben nagedacht over de vraag waaróm je die inzet. Beginnend aan het eind: je hebt mensen nodig en die zijn momenteel moeilijk te vinden in jouw industrie.

Lees meer