Nieuws over NIMA

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Members, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

  • Bekijk
(Blogpost Ingmar de Lange) ‘Een slimme merkarchitectuur voor digitale merken’ de Redactie

‘De klassieke vraag rond merkarchitectuur draait om de vraag of je een Branded House of een House of Brands hebt. Daartussen zit grofweg een hybride benadering, die de twee extremen combineert.’

Lees meer
NIMA B2B Marketing-bestuur neemt afscheid van twee B2B-iconen (interview) de Redactie

‘Hardnekkige vooroordelen verdwijnen. Steeds meer professionals ontdekken dat B2B verre van saai is en dat een sterk merk cruciaal is.’

Lees meer
ABN AMRO op bezoek bij NIMA Experience Marketing de Redactie

Deze eerste sessie was het begin van wat een inspirerende reeks bijeenkomsten belooft te worden.

Lees meer
Harald Pol: relatietherapeut voor klantliefhebbers de Redactie

Zijn meest recente bijdrage aan het vakgebied was het boek Relatietherapie voor Klantliefhebbers, dat dit jaar verscheen en een verhelderende blik biedt op een thema dat veel marketeers en CX-professionals raakt.

Lees meer
(Blogpost) ‘De uitgekiende psychologie van Five Guys’ de Redactie

‘Wat bezoekers zich niet realiseren, is dat hun gedrag grotendeels wordt gestuurd door psychologische principes die zorgvuldig zijn toegepast in elk aspect van de formule’

Lees meer
NIMA Marketing Masters: De wetenschap en praktijk dichter bij elkaar de Redactie

‘Nederland is al eeuwenlang een handelsnatie met een internationale oriëntatie. Die achtergrond voedt een cultuur van ondernemerschap, innovatie en samenwerking, wat precies de kern is van goed marketingonderzoek.’

Lees meer
(Blogpost) Lone wolf B2B-marketeer SURVIVALGIDS 2025 de Redactie

‘Ja, het voelt soms eenzaam om de enige marketeer te zijn. Je bent daardoor helemaal op jezelf aangewezen. Dat lijkt misschien een nadeel, maar niets is minder waar’

Lees meer
Marketing Report plaatst Els Dijkhuizen bovenaan lijst Meest Invloedrijke Marketeer de Redactie

Els Dijkhuizen volgt met haar nummer één-positie een traditie binnen Heineken, dat al decennia fungeert als een broedplaats voor Nederlands marketingtalent.

Lees meer
Goed voornemen in 2025: Senior Marketing Professional (SMP) worden de Redactie

‘Marketingprofessional’ of ‘marketeer’ is geen beschermd beroep en dat zal het ook niet worden zolang álles wat commercie aangaat met marketing in verband wordt gebracht. Een databasemarketeer is een marketeer, een mediastrateeg ook en een reclamemaker ook. Zelfs over de exacte betekenis van het woord marketing bestaat geen consensus, wat er in landelijke nieuwsmedia nog …

Lees meer