Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Members, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.
Professor Mark Ritson waarschuwt marketeers voor de blinde vlek: Ze nemen hun eigen mediagebruik – dat helemaal niet representatief is voor hun doelgroep – als uitgangspunt. Terecht?
Design moet effectief zijn. Het is goed als het goed werkt bij de doelgroep. In die zin is het geen kwestie van smaak, althans niet de smaak van de designers en marketeers die het maken.
Werk is een merk geworden, maar de vraag is hoe je grip krijgt op het werkgeversmerk. HR en Marketing? ‘Oh, het zijn volstrekt andere beestjes.’
Je tekent wel ergens voor en staat, in mijn ogen, dan ook ergens voor. De SMP weet wat hij of zij moet doen – en vooral ook moet laten.
Al met al een stevige afvalcontainer die aan de weg bij het Amsterdam Rijnkanaal werd gezet, al moet in de praktijk nog maar blijken of het een beetje wil lukken met zo’n marketing-opruimactie.
De NIMA Marketingprijzen voor Marketing Company of the Year worden al enige decennia uitgereikt aan echte vaandeldragers van de Nederlandse marketingpraktijk.
Marketingprofessionals zijn bovengemiddeld geïnteresseerd in innovatie, adapteren verandering heel snel en denken direct in kansen. Alleen al om die reden is het fascinerend om te zien hoe generatieve AI is geland in ons vak.
In onze strategie staat ‘impact’ in plaats van ‘groei’ centraal. Vorig jaar hadden we een Net Promoter Score van 70%.
Het heikele punt: Om relevant te blijven voor je doelgroep moet je blijven vernieuwen en het effect van vernieuwing valt niet altijd te voorspellen.