Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Members, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.
Met 1650 geregisteerde bezoekers, 67 spreekbeurten en een gemiddelde waardering door de bezoekers van 8- voor het gehele evenement hebben de beroepsvereniging van marketeers en haar ‘partner in NMD-crime’ BBP een hele mooie dag om op terug te kijken. En dat gold eigenlijk voor alle aanwezigen, zo bleek. Ruim 250 deelnemers vulden de …
Daar waar de levensverwachting van mensen toeneemt, lijkt die van bedrijven en merken af te nemen. In de tsunami van digitale disruptie sneuvelen merken en bedrijven bij bosjes, als je consultants en sprekers moet geloven. Kijk maar naar Kodak. Maar klopt dat wel? Hebben merken nog maar beperkte houdbaarheid? Of kunnen merken met de juiste …
De NIMA Marketing Day, afgelopen donderdag, was een hit met ruim een derde meer aanwezigen dan een jaar geleden, toen het event zijn eerste editie beleefde. Zes-tien-honderd v/m op een marketingevent, waarvan ook nog eens ruim twee derde ‘marketeer’. Echt marketeer, ‘adverteerders’, zoals reclamemakers ze graag noemen. ‘Mensen die bij Calvé werken’, zoals we ze …
Als voorzitter van Nima Young Professionals helpt Guido Smit jonge marketeers bij een volgende stap in hun carrière. Hij begeleidt de doelgroep – 25-35 jarigen die toe zijn aan een tweede of derde baan – op zowel sociaal als inhoudelijk vlak. Daarnaast is er voor het Nima een andere rol weggelegd: meer ervaren marketeers …
Een opvallende verschijning gisteren op de Nima Marketing Day: Dick van der Lecq. ‘Heb jaartje glamour voor inhoud ingeruild’, zo liet hij weten via Facebook. Dat vraagt om een toelichting. Dick van der Lecq vindt bijscholing belangrijk, ook als je -zoals hij- al dertig jaar in het reclamevak zit. ‘Ik mag mij sinds het begin …
Marketeer is geen vak, het is een levenshouding. Dat klinkt wellicht wat pretentieus, maar dat was wel de boodschap die beklijfde tijdens NIMA Marketing Day 2018, op donderdag 21 juni in DeFabrique. Met rockprofessor Micael Dahlén als opperpriester van het marketing-geloof. De hogere essentie van marketing kwam in veel presentaties terug. Zo trapte NIMA-directeur Martin …
De beroepsorganisatie voor bestuurders in marketing, MEC, wordt onderdeel van NIMA. Dat maken de organisaties donderdagmorgen bekend op de NIMA Marketing Day, waar ruim 1.600 marketeers uit het Nederlands bedrijfsleven bijeenkomen. De activiteiten van MEC: ‘Dé ontmoetingsplek voor inspiratie en kennisuitwisseling op het gebied van merk en marketing’, worden voortgezet binnen het Nederlands Instituut voor …
Utrecht/Maarssen 21 juni 2018 – De beroepsorganisatie voor bestuurders in marketing MEC wordt onderdeel van NIMA. Dat hebben beide organisaties deze morgen bekendgemaakt. De activiteiten van MEC, dé ontmoetingsplek voor inspiratie en kennisuitwisseling op het gebied van merk en marketing, worden voortgezet binnen het Nederlands Instituut voor Marketing. Beide partijen spreken van een mooie dag …
Charlene-Clair de Recht is marketeer bij duurzaam festival DGTL. Hoewel ze niet komt spreken morgen op de Nima Marketing Day, gaat ze wel even een kijkje nemen. Dat vraagt om een toelichting. Op de valreep nog een kaartje bemachtigen? Klik snel hier, nu het nog kan! Charlene-Clair de Recht is marketeer bij duurzaam festival DGTL waar ze verantwoordelijk …