Nieuws over NIMA

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Members, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

  • Bekijk
NIMA Members gratis toegang tot ‘Freelancers & Marketeers hoe dan???’ Alva van Beek

  Marketing-freelancerscollectief The Free Force organiseert op 30 mei een bijeenkomst waarin de samenwerking tussen freelancers, freelance-collectieven en de overige marketingdienstverleners centraal staat. Members van NIMA mogen zich hieraan kosteloos deelnemen en kunnen zich desgewenst aanmelden. De organisatie van het event licht dit alsvolgt toe: ‘Marketeers werken steeds vaker rechtstreeks met freelancers. Een ontwikkeling die …

Lees meer
Marketingmanagers Top Marketing Club met Schaal+ op zoek naar de millennial-gap Alva van Beek

Hoeveel digital savy T-shaped screenagers heeft een marketingteam dezer dagen rondlopen? De nieuwe generatie marketeers – Gen Z en millennials – denkt over veel alledaagse zaken vaak nét anders dan de generaties die hen voorgingen. Wát hen beweegt, waarom ze wel of niet voor bepaalde organisaties willen werken, wat hun randvoorwaarden zijn, waarom ze ergens …

Lees meer
Employee Advocacy: ‘Medewerkers zijn de nieuwe marketing’ Alva van Beek

Geen marketingmiddel is zo sterk als het heilig geloof van je eigen mensen in hun eigen organisatie en de producten en diensten die ze voortbrengt. In die zin ben jij, met je eigen collega’s het meest krachtige reclamemedium. De kunst is er een plan voor te ontwikkelen, het uit te zetten en te monitoren op …

Lees meer
Rapport: Are you well prepared for a tiebreak? Some tips for B2B marketers and sales people Alva van Beek

De EMC Academic Group is het onderdeel van de European Marketing Confederation dat op geregelde basis artikelen en papers uitgeeft op basis van wetenschappelijk onderzoek naar marketing-gerelateerde onderwerpen. In mei van 2018 verscheen een artikel van de hand van  Professor Marc Logman, part-time Professor aan Leuven University, België en Hasselt University, België. Deze uitgaven worden door …

Lees meer
[NMD2018] Uiterwijk (Fairtrade Original): ‘Een non-profit merk vraagt een andere aanpak’ Alva van Beek

  In aanloop naar Nima Marketing Day editie 2018 op donderdag 21 juni in DeFabrique in Utrecht stellen we een aantal sprekers alvast een paar vragen. Vandaag Felice Uiterwijk, marketingmanager Fairtrade Original. Leuk dat je komt spreken op NMD! Wat brengt jou daar? We hebben het afgelopen jaar gewerkt aan de relaunch van ons merk …

Lees meer
[NMD18] Waar gaat Arthur Simonetti van DSM naar toe op de dag der dagen? Alva van Beek

  Nog 7 weken tot de NIMA Marketing Day editie 2018 op donderdag 21 juni in DeFabrique in Utrecht. MarketingTribune vroeg marketing director Arthur Simonetti van DSM zijn favoriete sessies met ons te delen. Simonetti: ‘Omdat je veel succesverhalen al kent als je de tijdschriften een beetje leest, heb ik mijn keuze met name laten …

Lees meer
Spreekt op #NMD18: Bas Brinkman van BinckBank – ‘Mijn fascinatie zit bij meetbaarheid’ Alva van Beek

  In aanloop naar de NIMA Marketing Day op 21 juni as in Utrecht spreekt de redactie van MarketingTribune met spraak en smaakmakers uit het sprekersprogramma. Vandaag Bas Brinkman, Manager Marketing & Communications BinckBank. Leuk dat je komt spreken op NMD! Wat brengt jou daar? Altijd leuk om te delen waar je mee bezig bent! …

Lees meer
‘Rockstar Professor’ Micael Dahlén eerste keynote voor NIMA Marketing Day 18 Alva van Beek

Hij lijkt rechtstreeks weggelopen uit een bloedstollende Zweedse misdaadserie en voedt die associatie graag nog wat door zijn ronduit excentrieke looks, gedrag en keuze van zijn ‘studieobjecten’, maar in het dagelijks leven is Micael Dahlén echt Professor of marketing and consumer behavior aan de Stockholm School of Economics in Zweden. Deze week werd bekend dat …

Lees meer
Boekrecensies Register Marketeers voortaan ook op Marketingfacts Alva van Beek

De recensies van actuele in Nederland verschenen marketingliteratuur zijn voortaan ook te vinden op Marketingfacts, dat sinds twee maanden als gezamenlijke onderneming van NIMA en vakmedia-uitgever BBP werkt aan uitbouw tot dé user generated marketing-hub van Nederland. De recensies, die worden verzorgd door een vaste groep Register Marketeers, verschijnen ook op NIMA.nl, maar via M! …

Lees meer