Nieuws over NIMA

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Members, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

  • Bekijk
Interview Anke & Anke over Community Management: ‘Luisteren is het állerbelangrijkste’ Alva van Beek

Online communities werden nog niet zo lang geleden beschouwd als de heilige graal van marketing. Wat begon als een soort trapveldje in de commentbox van de corporate site, groeide een jaar of tien geleden uit tot een heuse hype. Via allerlei denkbare platforms probeerden merken fans of kritische gebruikers aan zich te binden om producten …

Lees meer
Winst boeken Alva van Beek

Elke maand stellen we je graag voor aan een ‘next generation marketeer’. Een Young Professional werkzaam in een uitdagende marketingorganisatie en deelnemer aan het NIMA Career Booster Programma. Deze maand: Mariska van Aartsen, teamleider marketing & intelligence bij Infoland. Persoonlijke ontwikkeling Een bekende term die vaak voorbij komt. Onlangs volgde ik intern een workshop over dit thema. Waar krijg je energie …

Lees meer
Marketing sterft, leve marketing! Alva van Beek

Twee Register Marketeers, Vincent Hooplot en Harry Wientjens, geven hun mening over hoe het is gesteld met het marketingvak. Deze publicatie verscheen in Tijdschrift voor Marketing 09 2017 Is het marketingvak door intreding van algoritmes in de verdrukking gekomen of biedt deze tijd juist een kans om de toegevoegde waarde van marketing te tonen? Vincent …

Lees meer
NIMA goes 010: Marketing-classes nu ook in Maasstad te volgen Alva van Beek

De beroepsvereniging voor professionals in marketing, communicatie en sales, NIMA, gaat een deel van zijn portfolio masterclasses, workshops en trainingen aanbieden in Rotterdam. Waar verreweg de meeste classes voor marcom-professionals uitsluitend te volgen waren op het Amsterdams hoofdkwartier van NIMA, kan dat vanaf dit najaar ook op de Coolsingel. Komend najaar worden acht veelgevolgde trainingen …

Lees meer
Koen & Jantine, marketingmentor en mentee: Krachtig carrièrekoppel Alva van Beek

Mentor Koen Brakenhoff en mentee Jantine van Staveren vormen een Career Booster-koppel. Koen is Hoofd Marketing van Mauritshuis, Jantine is Marketing Adviseur Marketingplanning & Omnichannel bij SNS. Wat leren ze van elkaar? (dit interview verscheen in NIMA Update van september 2017)   Als Career Booster-koppel zitten jullie best een tijdje aan elkaar vast. Hoeveel tijd …

Lees meer
(Martin Huisman) ‘De wonderbaarlijke professional journey’ Alva van Beek

Je hoeft geen vakidioot in marketing, communicatie of sales te zijn, maar op zijn minst wel de instelling hebben om van A naar B te willen komen, waar B ook ligt. (Deze blogpost van NIMA-voorzitter Martin Huisman verscheen ook op Marketingonline) ‘De Nederlanders zijn de grootste luiwammesen van Europa. Of juist een van Europa’s efficiëntste …

Lees meer
Interview Pieter Kopmels (Rust-Oleum) over de magie van C….. NIMA C Alva van Beek

Dat de sky the limit is weten we, maar wanneer je start aan een studie NIMA C, het hoogste examenniveau dat NIMA in huis heeft, merk je pas dat het behalen van dit diploma zijn grenzen niet kent. In gesprek met oer-NIMA C-fan Pieter Kopmels komen we erachter wat hem heeft gedreven. Je bent enthousiast …

Lees meer
NIMA Update | editie 5 – najaar 2017 Alva van Beek

In de vijfde editie van de NIMA Update onder meer aandacht voor: Hoe word je een betere versie van jezelf? Onderzoek Marketing 18. Communicatieafdeling als nieuwsredactie Nieuw: NIMA Young Professionals Membership NIMA Marketing Day NIMA Business Membership Connect Aantal NIMA Examens in de lift  

Lees meer
NIMA zet stevig in op Keuzedeel Marketing om mbo’s te helpen Alva van Beek

Vanaf dit schooljaar biedt NIMA speciaal voor mbo-opleidingen op zowel niveau 3 als niveau 4 een keuzedeel Marketing aan. Plus op je diploma Keuzedelen bieden mbo’ers een bredere of meer verdiepende toerusting voor de arbeidsmarkt en een betere voorbereiding op het vervolgonderwijs. Studenten worden in staat gesteld keuzedelen te volgen die goed aansluiten bij hun …

Lees meer