Nieuws over NIMA

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Members, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

  • Bekijk
‘Rockstar Professor’ Micael Dahlén eerste keynote voor NIMA Marketing Day 18 Alva van Beek

Hij lijkt rechtstreeks weggelopen uit een bloedstollende Zweedse misdaadserie en voedt die associatie graag nog wat door zijn ronduit excentrieke looks, gedrag en keuze van zijn ‘studieobjecten’, maar in het dagelijks leven is Micael Dahlén echt Professor of marketing and consumer behavior aan de Stockholm School of Economics in Zweden. Deze week werd bekend dat …

Lees meer
Boekrecensies Register Marketeers voortaan ook op Marketingfacts Alva van Beek

De recensies van actuele in Nederland verschenen marketingliteratuur zijn voortaan ook te vinden op Marketingfacts, dat sinds twee maanden als gezamenlijke onderneming van NIMA en vakmedia-uitgever BBP werkt aan uitbouw tot dé user generated marketing-hub van Nederland. De recensies, die worden verzorgd door een vaste groep Register Marketeers, verschijnen ook op NIMA.nl, maar via M! …

Lees meer
Huub van Kesteren SMP – Canon Nederland: ‘Investeer in jezelf’ Alva van Beek

De diverse disciplines binnen marketing hebben te maken met snel veranderende speelvelden. De veranderingen raken de kern van het aanbod, de wijze waarop het aanbod aan de markt wordt aangeboden en door de markt wordt afgenomen. Producten en diensten die gisteren nog relevant en onderscheidend waren, zijn vandaag alweer verouderd. Nieuwe technologieën in combinatie met …

Lees meer
NIMA Marketing Day – Inschrijvingen gaan hard, programma bijna gevuld Alva van Beek

Sinds het voor NIMA Members (vanaf Gold en Business Members) mogelijk is om zich te registreren als deelnemer aan de NIMA Marketing Day hebben zich al bijna 600 members aangemeld. Intussen staat ongeveer driekwart van het programma vast. Marketeers die hun verhaal komen doen, zijn afkomstig uit zowel (hele) grote marketingorganisaties als kleinere ‘smart marketeers’. Omdat de …

Lees meer
NIMA scherpt lidmaatschap voor bedrijven aan Alva van Beek

Vanaf dit voorjaar hebben organisaties die zich willen aansluiten bij NIMA de keuze uit drie typen lidmaatschap voor bedrijven. Dat is een sterke reductie van het aantal soorten business memberships, terwijl de keuzevrijheid bij het aangaan van een bedrijfsaansluiting juist enorm is uitgebreid. Naast de Top Marketing Club (voor grote kennisintensieve marketingorganisaties) en het connect – …

Lees meer
Nieuwe Adformatie gelanceerd; NIMA blijft betrokken Alva van Beek

Afgelopen donderdag zijn zowel de nieuwe site als het nieuwe tijdschrift van Adformatie gelanceerd. De titel die voorheen met name over marketing, reclame en media schreef en tweewekelijks in print verscheen wordt een maandblad over marketing, media, creatie én communicatie. ‘Door technologie en digitalisering is het vak ingrijpend veranderd en zijn de grenzen tussen de vakgebieden …

Lees meer
EMC-rapport: ‘Can rewarded engagement lead to more loyalty?’ Alva van Beek

Professor Yolanda Jordaan Head of Department of Marketing Management at University of Pretoria deed onderzoek naar de inzet en het gebruik van social media om brand engagement te verhogen. De European Marketing Confederation, koepel van Europese marketing-beroepsverenigingen waarbij NIMA is aangesloten, publiceerde een rapport met haar bevindingen: Many companies implement loyalty programmes to create a …

Lees meer
Adformatie’s complete Top 100 Marketeers 2018 Alva van Beek

Wie bemachtigde dit jaar een plekje in de ranglijst van de 100 beste marketeers? Lees hier alle nieuwkomers, stijgers en dalers. Donderdagavond werd de jaarlijkse Marketeer of the Year bekend gemaakt tijdens de Dutch Marketing Awards, de jaarlijkse awardshow van Adformatie, NIMA en PIM. Vincent van den Boogert werd uitgeroepen tot Marketeer of the year …

Lees meer
Rituals wint jaarprijs voor Beste Marketingbedrijf van Nederland Alva van Beek

Dutch Marketing Awards 2018: ‘Iconisch merk heeft consistent merkbeeld en formule neergezet’   Donderdagavond 29 maart is bekendgemaakt welke Nederlandse bedrijven vorig jaar de grootste marketingprestatie hebben geleverd en welke individuele marketeers de beste van Nederland waren. Met ongeveer 350 aanwezige marketeers was de uitreiking en vierde editie van de Dutch Marketing Awards in Amsterdam …

Lees meer