Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Members, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.
Amsterdam, 22 februari 2018 – NIMA, beroepsvereniging voor professionals in marketing, communicatie en sales, wordt strategisch partner en mede-eigenaar van bloggersplatform Marketingfacts. In praktische zin houdt de samenwerking in dat NIMA vanaf deze week plaatsneemt in de hoofdredactie om van daaruit samen met vakmedia-uitgever BBP te werken aan het uitbouwen van het meest gezaghebbende kennisplatform …
Op 29 maart reiken NIMA, Adfo Groep en PIM de Dutch Marketing Awards uit in het KIT in Amsterdam. De Dutch Marketing Awards worden door marketingprofessionals beschouwd als de belangrijkste marketing-vakprijzen in Nederland omdat ze betrekking hebben op de gehele marketingstrategie van organisaties. Genomineerd in de categorie Internal Branding Company of the Year zijn WE Fashion, …
Op 21 juni vindt de tweede editie plaats van de NIMA Marketing Day, in de Fabrique in Utrecht. Evenals vorige editie is het programma daarvan samengesteld in overleg met alle members van NIMA, die daarvoor in de afgelopen weken ook tientallen ideeën aandroegen. Een tamelijk informeel en toch formeel moment was afgelopen week de samenkomst …
Op 29 maart reiken NIMA, Adfo Groep en PIM de Dutch Marketing Awards uit in het KIT in Amsterdam. De Dutch Marketing Awards worden door marketingprofessionals beschouwd als de belangrijkste marketing-vakprijzen in Nederland omdat ze betrekking hebben op de gehele marketingstrategie van organisaties. Genomineerd in de categorie Marketing Start Up of the Year zijn Koupe, …
Door Mabel Nummerdor, Bestuurslid van NIMA Een paar weken geleden had ik de geweldige eer om als spreker aanwezig te zijn bij de uitreiking van de Gouden Loeki in Carré. In een vraaggesprek met Sophie Hilbrand mocht ik mijn visie geven op de ontwikkelingen van reclame, toen nu en straks. Reclame is een enorm accurate spiegel …
The European Marketing Confederation – waar NIMA deel van uitmaakt – publiceert regelmatig papers van vooraanstaande marketingwetenschappers die met steun van het EMC onderzoek verrichten naar actuele marketingvraagstukken. Deze publicatie verscheen in februari 2018: Introduction: Information Technology and Marketing Advances in Information Technology (IT) have greatly affected the marketing function, creating opportunities as well as …
Dit interview door Lucas Boon met Luuk Ros, Manager Content & Business van NIMA, verscheen in MarketingTribune 1 2018 Werkgevers hebben te weinig aandacht voor scholing van de marketeer, zo blijkt uit recent onderzoek (oktober 2017) van beroepsvereniging Nima. Van de 687 ondervraagde marketeers gaf bijna 42 procent aan onvoldoende te worden geadviseerd op het …
Amsterdam/Zoetermeer, 5 februari 2018 – Vanaf nu is er een centrale plaats waar de diploma’s van zowel beroepsvereniging NEVI – voor inkoopprofessionals – en NIMA – voor marketingprofessionals – worden getoond. Op www.mycareer.nl garanderen NEVI en NIMA de echtheid van de getoonde diploma’s. Daarnaast worden de gediplomeerde professionals in de gelegenheid gesteld zich extra te …
Marc van Eck, managing partner van Business Openers en voorzitter van College van Register Marketeers, meent dat marketing op strategisch niveau beter op de kaart staat in de directiekamer dan pakweg vijf jaar geleden. Daar wilde MarketingOnline graag wat meer over weten. Het draait minder om dat wat de marketingafdeling doet (folders produceren, filmpjes maken …