Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Members, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.
De stofwolken van de jaarwisseling zijn gaan liggen, de goede voornemens weer zorgvuldig opgeborgen en veel marketeers zijn overgegaan tot de orde van de dag. Intussen maakt ook Team NIMA de balans op en eind 2017 zijn we blijven steken op 400 deelnemers aan de snelle marketing-scan in de vorm van de MQ-test die in …
Sinds een jaar of wat duikt links en rechts het fenomeen T-shaped-marketeer op. Heel kort door de bocht omschrijft dat een professional die én de basics van het marketingvak – niet alléén online marketing – goed onder de knie heeft, gecombineerd met een hyperspecialisme. Zeg iemand met een algemeen NIMA A of B-niveau die daarbij …
Inspired by the leaders. Steven Van Belleghem liet voor 100 ervaren b2b marketeers het jaar ontzettend goed beginnen bij 3M. Hij liet er ook geen twijfel over: als b2b marketeer heb je anno 2018 maar één obsessie nodig: je eindklant in het vizier. ‘Platforms are eating the world’. De leader power ligt in de VS …
Auteurs: Jorg Snoeck & Pauline Neerman Uitgever: Van Duuren management/Lannoo Campus EAN: 978908254227 – Eerste druk 2017 Trefwoorden: Retail, management, marketing Boekrecensie door Eric van Arendonk, Register Marketeer | Januari 2018 De subtitel luidt ‘waar iedereen een retailer is’. Is het nu een …
Auteurs: Jan-Willem van Beek, Rutger Huizenga Uitgever: Businesscontact ISBN: 978 90 470 10647 Eerste druk: 2017 Kernwoorden: innovatie, startup Boekrecensie door Jeanine Dijkhuis, Register Marketeer – januari 2018 De titel en ondertitel van dit boek hadden beter omgekeerd kunnen zijn. Om …
Door Alexandra van der Vloed* De retailmarkt is aan enorme verandering onderhevig. We zien bijna dagelijks voorspellingen uitkomen, dus even rustig bijkomen is er niet bij. Het voelt meer als werken in een enorme windhoos, waarin je snel een strohalm moet vastpakken, voordat je wordt meegetrokken. De traditionele retailer moet zichzelf continu opnieuw uitvinden en de …
Purpose. Het sloop erin. Tot enige jaren terug lag geen marketeer er wakker van. Dezer dagen wordt het te pas en te onpas gebruikt om elkaar de marketingmaat te nemen en voorspellingen te doen over aanstaand commercieel succes. Beetje overdreven en weinig vernieuwend vindt Vincent Hooplot: ‘Alle organisatie hebben een hoger doel, alleen …
Op 29 maart 2018 wordt tijdens de Dutch Marketing Awards ook de Dutch Marketing Talent 2018 bekend gemaakt. Tot 15 februari 2018 is het mogelijk talenten te nomineren. Een jury van top marketing professionals beoordeeld de nominaties en bepaalt wie de titel Dutch Marketing Talent een jaar mag dragen. Daarnaast selecteren zij maximaal 10 kandidaten …
Team NIMA is op zoek naar vrijwilligers (NIMA Members) die willen meedenken over de invulling van editie 2018, die plaatsvindt op 21 juni as. De eerste NIMA Marketing Day die plaatsvond in 2017 werd enorm enthousiast ontvangen, mede omdat het programma zo goed werd gewaardeerd. De sprekers werden gezocht en gevonden na een eenmalige bijeenkomst …