Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Members, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.
Aanstaande donderdag, 29 maart worden de Dutch Marketing Awards uitgereikt en wordt bekend welke organisaties worden benoemd tot Marketingcompany of the Year en welke aan de haal gaan met de Awards voor beste start-up en scale up. Ook wordt de Internal Branding Company of the Year bekend. Naast de bedrijfsprijzen zien de aanwezigen natuurlijk ook …
Sinds 19 maart is het voor NIMA Members (vanaf Gold en Business Members) mogelijk om zich te registeren als deelnemer aan de NIMA Marketing Day. Omdat de editie van 2017 door 1350 marketeers is bezocht en er dit jaar maximaal 1600 personen op de locatie kunnen worden ontvangen is het van belang op tijd in …
Amsterdam, 22 maart 2018 – NIMA, beroepsvereniging voor professionals in marketing, communicatie en sales, en SCHAAL+ hebben een partnership gesloten om elkaar te versterken. Er is veel vraag onder NIMA-bedrijfsleden naar digitaal marketingtalent. SCHAAL+ is gespecialiseerd in deze doelgroep. De samenwerking houdt onder meer in dat SCHAAL+ talenten, NIMA Young Profs en de Business Members van NIMA …
NIMA Business Members heeft een bijzondere naam weten te strikken voor het eerste Marketing Executive Diner van 2018, dat in juni plaats zal vinden in het Miele Experience Center in Vianen. Na Byron Sharp (2015), ex CMO Red Bull Huib van Bockel (2016) en IKEA’s Global Marketing Communication Manager Jeroen Hubert (2017) heeft de NIMA Top Marketing …
De genomineerden voor Dutch Marketing Talent of the Year zijn dit jaar (in alfabetische volgorde): Loes Meys (Parkmobile), Martine Boekestein (Rijk Zwaan) en Viola Rijnsdorp (T-Mobile). Het aantal inzendingen voor Dutch Marketing Talent blijft jaarlijks groeien. De jury ziet in de inzendingen een aantal ontwikkelingen en noemt de kandidaten ‘ondernemend’. ‘Het zijn professionals die herkenbaar verder …
Maudy Willemen is Innovation Marketeer bij Nuon. Samen met Register Marketeer Linda de Borst, Marketing Portfolio Leader bij IBM, vormt ze een koppel in het NIMA Career Booster Programma: een initiatief waarbij jonge en ervaren marketeers aan elkaar worden gelinkt om regelmatig te sparren over hun leven en werk in het mooiste beroep ter wereld. …
Mede-auteur van het onlangs verschenen PIM Trendrapport Aljan de Boer spreekt op 29 maart bij de uitreiking van de Dutch Marketing Awards. In deze column – naar aanleiding van dat optreden – licht hij toe wat de genomineerden voor de titel Marketeer of the Year volgens hem zo goed doen: Ze vinden de technologie bij de …
Voor NIMA onderzocht Register Marketeer Irene Grotendorst RM de meerwaarde van ‘NIMA-diploma’s, nu en in de toekomst’. In dat kader vonden 15 expertinterviews plaats. Diploma-wensers, opleiders en werkgevers kwamen daarbij aan het woord. Zij bespraken hun visie, mening en een advies aan NIMA. Rich Tiggeler is oprichter van MKBcoach, voorzitter van ondernemersvereniging #clubcaas, freelancer bij …
Op 18 april organiseert MOA Profgroep Healthcare het congres Marketing in de zorg van morgen en NIMA Members kunnen tegen speciaal tarief (15% korting) deelnemen. Centrale vraag is hoe zorginstellingen relevant kunnen blijven in het veranderende zorglandschap. De ontwikkelingen in de verschillende zorgsectoren gaan snel. Waar staat jouw zorginstelling voor? Waarom moeten bepaalde patiënten en verwijzers juist bij …