Nieuws over NIMA

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Members, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

  • Bekijk
NIMA en Inholland gaan samenwerken Alva van Beek

Amsterdam – 13 juni 2017 – NIMA, de beroepsvereniging en het exameninstituut voor professionals in marketing, communicatie en sales, is een samenwerking aangegaan met Hogeschool Inholland. Vanaf deze maand is Inholland als HBO Education Partner verbonden aan NIMA. De samenwerking houdt in dat studenten al vanaf hun eerste jaar aan een commercieel paspoort kunnen werken. Studenten …

Lees meer
NIMA Marketing Day zoekt: Zaalmanagers Alva van Beek

Het aftellen richting de NIMA Marketing Day is nu echt begonnen en naar het zich nu laat aanzien gaan we daadwerkelijk het gedroomde aantal van 1200 deelnemers aantikken, wat zou betekenen dat we er in ‘jaar één’ in slagen van ons Work . Life . Marketing-event een succes te maken. Veel dank gaat daarom uit …

Lees meer
#NIMAMD Alles op een rij – Het blokkenschema/programma van Booqi Alva van Beek

Op de NIMA Marketing Day ontvangen alle bezoekers bij binnenkomst een handig Booqi: Een uitvouwbaar blokkenschema op creditcard-formaat waarmee je in één oogopslag kunt zien wát er te bezoeken/bekijken/beluisteren is en wáár dat gebeurt. Op de site van de NIMA Marketing Day staat een uitgebreid overzicht met doorlinks naar de sprekers, maar dit is de éénoogopslag-graphic. En …

Lees meer
Studenten Haagse Hogeschool hebben inspirerende meet & greet met NIMA SCP’s Alva van Beek

  Door Mijke Post* Op dinsdag 6 juni was NIMA over de vloer bij de opleiding Communicatie aan de Haagse Hogeschool. NIMA Members bezochten een voor de eerstejaars studenten nieuw, uniek netwerkevenement. De opleiding deed dit om studenten al in hun eerste jaar te laten oriënteren op het marketing- en communicatievak en om studenten te …

Lees meer
#NIMAMD Suzanne de Bakker (UvA) over real-time marketing, hypes, trends en inhakers Alva van Beek

Suzanne de Bakker is schrijver van het eerste hbo-studieboek over contentmarketing. Als zelfstandig professional praat ze ook graag over contentmarketing tijdens workshops en lezingen. Ook adviseert ze organisaties en merken bij hun beginstappen op het gebied van contentmarketing en -strategie. Daarnaast is Suzanne docent bij Communicatiewetenschap aan de Universiteit van Amsterdam en bij International Commercial …

Lees meer
Nederland telt 300 Senior Marketing Professionals Alva van Beek

Amsterdam – 1 juni 2017 – In mei is de 300-ste marketeer door NIMA gecertificeerd als Senior Marketing Professional. De persoonlijke marketingtitel geeft geregistreerde en toegelaten marketeers het recht om de internationaal erkende titel SMP achter zijn of haar naam te zetten. NIMA mag deze titel als beroepsvereniging voor professionals in marketing, communicatie en sales als …

Lees meer
(Interview) Over The Why van de NIMA Marketing Day 2017 Alva van Beek

Dit artikel verscheen online bij marketingtribune.nl en offline in het nummer dat 6 juni verschijnt Je krijgt maar één kans voor een eerste indruk, vonden de bedenkers, dus voor de eerste ‘ledendag voor Nima-members’ worden echt álle klavieren opengetrokken om professionals die leven in marketing een bijzondere dag te bezorgen. Nu de twintigste juni naderbij …

Lees meer
12 vrijwilligers voor NIMA4Charity, nog vier plaatsen open! Alva van Beek

Twaalf marketeers en communicatieprofs hebben al gereageerd op de oproep onder aanstaande bezoekers van de NIMA Marketing Day om een paar uur mee te helpen aan de marketing van een goed doel. NIMA4CHARITY is een nieuw initiatief, waarmee een aantal NIMA Members zijn of haar kennis en vaardigheden willen inzetten voor een betere wereld. Met een …

Lees meer
#NIMAMD Patrick Kuijsters – SNS ‘Anders was ik piloot geworden’ Alva van Beek

Patrick Kuijsters is sinds het begin van dit jaar Register Marketeer en oogste bewondering en – ook wel – verbazing met de strakke en rigide herpositionering die hij afgelopen jaar samen met zijn team bij SNS doorvoerde. In april ontving hij om die reden onder meer de jonge marketingprofessionals én hun senior mentoren op een zeer …

Lees meer