Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Members, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.
Het idee lag er al jaren, maar een goede aanleiding moest nog even gevonden. En een stok achter de deur om het echt te laten gebeuren natuurlijk. Op 20 juni kruipt Bram Koster, chef creatieve dingen, hoofdredacteur, netbeheerder, community manager of… nou ja de content eindbaas van ’s lands grootste vakblog Marketingfacts in de rol …
Met hoeveel marketeers zijn wij en wie zijn we? Tamelijk existentiële vragen voor een toch zo concrete beroepsgroep, maar we vragen het ons bij NIMA geregeld af. Finse NIMA Begin mei, op Bevrijdingsdag was ik te gast bij het Finse NIMA, dat voor deze keer de halfjaarlijkse bijeenkomst organiseerde van de European Marketing Confederation; zeg …
Gediplomeerde Rick Damhuis scoort unieke NIMA hattrick Ruim 150 marketeers en hun collega’s, vrienden en dierbaren hebben op 18 mei de eerste NIMA diploma-uitreiking van 2017 bijgewoond. In een feestelijke setting feliciteerden voorzitter Martin Huisman en manager Study & Exams Juriaan Gorter hen persoonlijk met het behalen van ‘de standaard’ in marketing. De meegekomen achterban …
Arthur Simonetti, voorzitter van de NIMA B2B Marketing-Community en marketing director DSM, is één van de vele sprekers tijdens Nima Marketing Day. MarketingTribune stelde hem een paar vragen. Waarom moet marketingminnend Nederland op 20 juni naar DeFabrique komen? Het is een unieke gelegenheid om als marketeer je kennis van het vak te vergroten en up …
‘Als mensen denken dat ik veel positiefs over hun werk te vertellen heb, dan vrees ik dat ik ze moet teleurstellen.’ Teun van de Keuken is één van de topsprekers op de aanstaande NIMA Marketing Day. ‘Het bal hoort te worden geopend door een held, nar of excentrieke professor. Teun is dat een beetje alle …
Wie als marketeer niet van zichzelf een soort ongeremde nieuwsgierigheid bezit, hoeft het van IKEA’s Jeroen Hubert niet eens te probéren om een plek in zo ongeveer het mooiste marketingcommunicatieteam van Europa te bemachtigen. Als een echte predikant van het ‘Testament van een Meubelhandelaar‘ zette de Nederlandse Global Marketing Communication Manager bij IKEA Group uiteen wat …
Het Content Marketing Onderzoek 2017 – het eerste grootschalige onderzoek naar contentmarketing op de Nederlandse en Belgische markt – is gestart. Doel van het onderzoek is om in kaart te brengen of en hoe bedrijven en organisaties contentmarketing inzetten en met welke doelstellingen en resultaten. Het onderzoek is een initiatief van de Nederlandse brancheorganisatie Platform Content, …
Niet alles wat radicaal is, is automatisch goed. Marketingmanagers doen er goed aan om de hypes en de trends die het vak alle kanten op lijken te trekken te wegen op relevantie. Vooral de radicale en ‘disruptieve’ ideeën over innovatie of agile marketing mogen met de nodige terughoudendheid worden benaderd. Als een echte ‘Last Man …
Als Marketing Manager bij Philips Lighting is Kevin Raaijmakers verantwoordelijk voor het introduceren van nieuwe proposities en technologieen die LED mogelijk maakt: connected lighting en licht als een dienst. Met een track record op het gebied van innovatie in IT en in startups deelt hij graag hoe hij Philips en haar klanten helpt in de …