Nieuws over NIMA

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Members, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

  • Bekijk
‘Leven lang leren, waar we al vreselijk lang over praten, nu gaan doen’ Alva van Beek

Werkgevers moeten hun personeel meer ruimte geven om nieuwe vaardigheden te ontwikkelen, ook als die vaardigheden niet direct aansluiten bij de baan van de werknemer. Dat schrijft de Organisatie voor Economische Samenwerking en Ontwikkeling (OESO) in een rapport over de Nederlandse arbeidsmarkt. Hoe valt dit in de praktijk te brengen? De Sociaal Economische Raad (SER) …

Lees meer
#NIMAMD Niko Koffeman: No-budgetcampagne Vegetarische Slager is een eye opener Alva van Beek

Niko Koffeman studeerde economie en reclamewetenschappen aan de Erasmus Universiteit en werkte als copywriter en conceptdenker in de reclame. Bedacht Adopteer-een-kip, Wakker Dier, Bont voor Dieren, de tomaat en de stem tegen campagne voor de SP en richtte met Marianne Thieme en Lieke Keller de Partij voor de Dieren op, die inmiddels in 17 landen …

Lees meer
#NIMAMD Peter Zijlstra – Mercedes verenigt al mijn passies Alva van Beek

Peter was als kind altijd al bezig met auto´s. Hij moest en zou later dan ook ´iets´ met auto´s gaan doen. Dus de opleiding werd het Instituut voor Automobiel Management in Driebergen. Daar is door een ex IBM marketing man ook de liefde voor Marketing ontstaan. Vanaf dat moment was de missie om een leuke …

Lees meer
NIMA4Charity zoekt helpende handen op NIMA Marketing Day Alva van Beek

NIMA4CHARITY is een nieuw initiatief, waarmee een aantal NIMA Members zijn of haar kennis en vaardigheden wil inzetten voor een betere wereld. Op de NIMA Marketing Day organiseren de bedenkers een wedstrijd voor het goede doel en zoeken daarom 16 enthousiaste marketeers/communicatieprofessionals die het leuk vinden om tijdens de NIMA Marketing Day niet alleen kennis te …

Lees meer
Indrukwekkende lijst marketingprominenten wordt Register Marketeer Alva van Beek

In de afgelopen weken hebben zeven topmarketeers met goed gevolg de RM-procedure doorlopen en mogen zich in het vervolg Register Marketeer noemen. Het is voor de eerste keer sinds de introductie van de titel in 1992 dat zich in zo’n korte tijd – drie maanden – zoveel marketeers lieten certificeren als ‘RM’. Onder de nieuwlichters bevindt …

Lees meer
#NIMAMD Guido Smit – ‘Daar moet je dus bij zijn’ Alva van Beek

  Op dinsdag 20 juni organiseert NIMA samen met BBP Media (uitgever van MarketingTribune) de NIMA Marketing Day in DeFabrique in Utrecht. Er worden tussen de 1.200 en 1.400 marketeers verwacht. Guido Smit, social media & content strategist bij ABN Amro, is één van de vele sprekers. Wij stelden hem een paar vragen. Waarom moet …

Lees meer
Desiree Simons treedt toe tot NIMA Bestuur Alva van Beek

Amsterdam 13 april 2017 – De Ledenraad van NIMA heeft Desiree Simons benoemd tot nieuw NIMA Bestuurslid. Haar benoeming geldt voor drie jaar en vond plaats op voordracht van de Raad van Toezicht van NIMA. Samen met Mabel Nummerdor en Martin Huisman vormt zij nu het driekoppige bestuur van de beroepsvereniging voor professionals in marketing, …

Lees meer
#NIMAMD Ludo Voorn – ik wil eerst mijn eigen gedrag begrijpen Alva van Beek

Ludo Voorn is een atypische, breed ontwikkelde marketeer en manager (b2b en b2c) met ruim 20 jaar ervaring binnen dienstverlening (o.a. bij Travel Active, SNSbank, Vodafone, REAAL, Zwitserleven, PostNL). Hij is Master of Marketing en Register Marketeer en van 2013 t/m 2017 stond hij in de top 100 van beste & meest inspirerende marketeers. Ludo …

Lees meer
#NIMAMD Margot Schreuders – Prestatiegeneratie heeft keerzijde Alva van Beek

Op dinsdag 20 juni organiseert Nima samen met BBP Media (uitgever van MarketingTribune) de Nima Marketing Day in DeFabrique in Utrecht. Er worden tussen de 1.200 en 1.400 marketeers verwacht. Masterstudent Communicatie & Beïnvloeding aan de Radboud Universiteit Nijmegen Margot Schreuders is één van de vele sprekers. Wij stelden haar een paar vragen. Waarom moet …

Lees meer