Nieuws over NIMA

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Members, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

  • Bekijk
Marketing in Retail; de moeder aller marketing de Redactie

Je bent zelf consument, wanneer je voor een schap staat te dralen en moet kiezen tussen chipssoorten, koffiemerken, shampooflessen, verstelzaagbakken of potplanten.

Lees meer
Peggy Kaal van SNS Bank derde gast bij NIMA Lunchwebinar over Customer Experience de Redactie

SNS Bank veroverde in juni met haar team de award voor ‘Beste Marketingbedrijf van Nederland’, juist vanwege de bijzondere, gewaagde en succesvolle manier van écht luisteren naar de klantwens.

Lees meer
(Blogpost) ‘Ja hallo Jumbo?!?!’ de Redactie

Het is niet echt chique om je rechtstreeks op een concullega te richten. De P van ‘Prijs’ is slechts één van de instrumenten in je marketingpalet.

Lees meer
NIMA Communicatie-opleidingen voortaan ook aangeboden door Move the Crowd de Redactie

‘Bij Move the Crowd zijn we ontzettend enthousiast om onze uitbreiding van cursussen en samenwerking met NIMA aan te kondigen.’

Lees meer
Maak van je wilde vakantievoornemens een actielijstje – Vijf tips de Redactie

Voor alle beroepsgenoten die met een licht gevoel van onbehagen staren naar de Things To Do-some day-lijst en de ene zoomcall alweer afwisselen met de volgende teamvergadering.

Lees meer
Campagnemanagement; praktische tips om je campagnes sneller te realiseren de Redactie

Het sneller realiseren van campagnes kan op vele manieren: van het toepassen van agile-achtige werkwijzes, betere keuzes maken, prioriteren, onnodige meetings uit de agenda halen, schalen van repeterend werk, inzetten van nieuwe tech,

Lees meer
Marketing en Kunstenlab in Deventer: ‘Hoe verkoop je magie?’ de Redactie

De waarde van beeldende kunst heeft iets onvatbaars en tegelijk is het om allerlei redenen zo afhankelijk van ‘waardeperceptie’.

Lees meer
‘Merkwaardige customer experience redt je van gezapige gelijkheid’ de Redactie

Het gaat niet om loyaliteit op zich, maar om wat loyaliteit oplevert in de zin van sales, herhaalaankopen, cross sell, customer lifetime value en de mogelijkheid om winstgevende prijzen te vragen voor je producten en diensten. In veel branches is de rek er wel behoorlijk uit

Lees meer
(Blogpost) Social Media is voor marketeers zonde van de tijd! de Redactie

‘Ik heb een haat-liefde verhouding met Social Media. Ik raak daarvan in de war.’

Lees meer