Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Members, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.
Kunnen en durven we als marketing manipulatieve technieken los te laten maar óók onze beïnvloeding? Wat zou dat betekenen voor de consument?
Veel bedrijven willen, andere zijn nu al verplicht en de rest moet op termijn hun wagenpark op enige manier verduurzamen. Dit levert ondernemers veel vragen en uitdagingen op
Precies in de meest ingewikkelde zakelijke aankoopprocessen
wordt vaak complet voorbijgegaan aan de psychologie van de ‘unit’ die de ‘decision’ moet maken.
Samenwerking tussen de sales-tijgers en marketing-wolven is superbelangrijk. Maar dat betekent niet dat dominante salestijgers de overhand mogen krijgen in de marketingroedel.
Wie antwoord op de vraag zoekt wat marketing voor een familiebedrijf zo bijzonder maakt is dit een must go. Op donderdagmiddag 12 september van 15.00 tot 19.00 uur vindt een bijzondere kennisbijeenkomst plaats van NIMA Regiocommunity West. Ditmaal gaan de westerlingen op bezoek bij het authentieke familiebedrijf Henri Willig in het mooie en vooral piepkleine …
‘De drijfveren van mensen: Wat los je voor ze op? Seth Godin is een voorvechter van die marketinggedachte: ‘waarde toevoegen’.
De young profs spraken onder meer over hun ervaring met het bijzondere krachtenveld waar B2B-marketeers in verzeild raken en die eigen is aan lange lead times, het vullen van sales funnels en het aanleveren van gekwalificeerde leads.
We zijn niet zomaar een bank, SNS is een menselijke bank. Daarom: ‘Eerst de mens. Dan het geld.’
‘We kunnen adverteerders en bureaus helpen doelstellingen te behalen’