Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Members, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.
Purpose. Het sloop erin. Tot enige jaren terug lag geen marketeer er wakker van. Dezer dagen wordt het te pas en te onpas gebruikt om elkaar de marketingmaat te nemen en voorspellingen te doen over aanstaand commercieel succes. Beetje overdreven en weinig vernieuwend vindt Vincent Hooplot: ‘Alle organisatie hebben een hoger doel, alleen …
Op 29 maart 2018 wordt tijdens de Dutch Marketing Awards ook de Dutch Marketing Talent 2018 bekend gemaakt. Tot 15 februari 2018 is het mogelijk talenten te nomineren. Een jury van top marketing professionals beoordeeld de nominaties en bepaalt wie de titel Dutch Marketing Talent een jaar mag dragen. Daarnaast selecteren zij maximaal 10 kandidaten …
Team NIMA is op zoek naar vrijwilligers (NIMA Members) die willen meedenken over de invulling van editie 2018, die plaatsvindt op 21 juni as. De eerste NIMA Marketing Day die plaatsvond in 2017 werd enorm enthousiast ontvangen, mede omdat het programma zo goed werd gewaardeerd. De sprekers werden gezocht en gevonden na een eenmalige bijeenkomst …
(beeld: VodafoneZiggo ©) In aanloop naar de NIMA Young Professionals Top Marketing Tour bij VodafoneZiggo op donderdag 1 februari, ontmoet ik Nicole Verburg, directeur customer value management. De afdeling die de reis uitstippelt die een klant aflegt van behoefte naar product. “Eén-op-één communicatie wordt steeds belangrijker, de uitdaging is om de juiste boodschap te sturen op …
Al meer dan 25 jaar geldt Marketingcommunicatiestrategie van Floor & Van Raaij als het standaardwerk binnen de marketing- en communicatiewereld. Dat was lange tijd terecht, maar de tand des tijds dit standaardwerk geen goed gedaan.De belangrijke vraag is nu: zijn Guy van Liemt en Gert Koot er in geslaagd een aanzienlijk beter boek te schrijven? Het antwoord …
Op dinsdag 23 januari gaan ruim tweehonderd kandidaten op voor NIMA B1, waaronder dertig voor B Communicatie. De specialisten marketing en/of communicatie leggen het eerste deel van hun examen af in de Jaarbeurs in Utrecht. Het is twaalf jaar geleden dat zo’n grote groep in één keer deelnam aan een NIMA B Examen. Een deel …
Op verzoek van verschillende senior marketeers uit de NIMA-achterban programmeert NIMA Classes & Events dit voorjaar Digital Marketing Management (6 februari). De Masterclass Digital Marketing Management is een spoedcursus voor marketeers die echt heel goed zijn in marketing, maar een update willen op de terreinen die het vaakst worden bedoeld als het over digital marketing gaat. Want …
Are we losing long-term perspective in strategy development? Door Arthur Simonetti* Do we still need a long-term vision if our strategic planning cycles are shortening from 5 to 3 years and from 3 to 1 year? How do we make long-term strategic decisions? Or are we moving to tactical decisions only? Maybe you have also …
Sinds juni van dit jaar zijn door NIMA opnieuw tien nieuwe Register Marketeers benoemd. Zij ontvangen begin volgend jaar het certificaat, behorend bij hun titel, uit handen van Marc van Eck RM, voorzitter van het College RM. Samen met de zeven Register Marketeers die eerder dit jaar zijn benoemd vormt de oogst van 2017 de …