Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Members, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.
Amsterdam 17 november 2017 – Ruim een derde van de NIMA-gediplomeerden die via LinkedIn of een online bedrijfsprofiel aangeeft te beschikken over NIMA A, B of C blijkt in werkelijkheid geen diploma te hebben of heeft een lager diploma dan wordt beweerd. Dat blijkt uit een recente steekproef die de beroepsvereniging voor professionals in marketing, communicatie …
Adequate inzet van marketing is een randvoorwaarde voor de borging van de marktpositie en continuïteit, meent Bas Bodzinga RM, directeur klantbelang bij Stichting Philadelphia Zorg. Frank Groot RM, directeur van Vision>Decision zegt: ‘Om strategische doorbraken te realiseren is meer nodig dan marketing: er zijn “Integrative Thinkers” nodig om markt- en klantgedreven verandering te realiseren’. Bas …
Classes, events en opleidingen over de verschillende vormen van Online Marketing zijn er genoeg, maar opvallend genoeg bestaan er nauwelijks bijschoolmogelijkheden over specifiek leiding geven aan (of advies uitbrengen over) het team en het proces. Op verzoek van verschillende senior marketeers uit de NIMA-achterban programmeert NIMA Classes & Events daarom dit voorjaar Digital Marketing Management (6 februari). …
Een aantal NIMA Business members heeft nog wat ongebruikt ‘2017-educatiebudget’. Bedrijfsleden, de organisaties die lid zijn van NIMA, kortom Business Members ontvangen jaarlijks een gereserveerd bedrag waarvoor tegen een scherp tarief mag worden deelgenomen aan masterclasses, workshops, mastercourses en vaardigheidstrainingen die NIMA voor zijn achterban organiseert. Ongeacht niveau, beroepsmatige interesse of ambitie, zit daar altijd een …
Stel, je vindt het de hoogste tijd om door te leren en je te ontwikkelen in het vakgebied Marketing, Communicatie en/of Sales, waar begin je dan? NIMA biedt je nu de mogelijkheid om online studieadvies in te winnen. Makkelijk, snel en precies wat je zoekt. Hoe werkt het?Je klikt op de link: https://www.nima.nl/studieadvies/. De test …
Anderhalve dag vrijmaken in de agenda van een gezelschap NIMA Register Marketeers zal altijd een uitdaging blijven, maar een meet & greet met de Global Marketing Communication Manager van IKEA blijft kennelijk een ontegenzeggelijk aantrekkelijk perspectief. Wellicht reden waarom niet minder dan 22 RM’s zich afgelopen donderdag 2 november meldden op Schiphol voor een memorabele …
Planmatig en doordacht overgaan naar klantgericht en agile werken. Heel marketing-Nederland heeft het erover, een enkele marketeer werkt in multidisciplinaire teams, maar wie er wat langer over nadenkt loopt ook zonder twijfel op tegen hele praktische vragen waarvan ‘hoe geef ik eigenlijk leiding aan de implementatie en het proces?’ misschien wel de meest gestelde is. …
Door Leen Zevenbergen* ‘Hoe dan?’ is een populaire uitdrukking die bij mij een glimlach op mijn gezicht tovert. Zo riep de vriendin van wielrenner Dylan Groenewegen spontaan ‘Hoe dan?’ op het moment dat hij op de Champs Élysées een etappe wist te winnen. Een prachtig moment en knappe prestatie, gevolgd door een grappige uitspraak. Unlimited …
Er is veel te doen over de waarde van en waardering voor leraren. Register Marketeer Herman de Wild wijt dat deels aan hun vrijwel onzichtbare prestaties. Dat spoort niet met de prestaties die leraren elke dag weer leveren. Met een doordachte marketingstrategie zou het onderwijs en de school weer wat meer op de kaart kunnen worden gezet, …