Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Members, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.
‘Ik snap die preoccupatie met leiderschap niet zo goed.’ Thecla Schaeffer, cmo bij G-Star, is genomineerd voor de titel van Marketeer of the Year 2017. Wat betekent leiderschap voor haar? Hoe ziet jouw gedroomde leider eruit? ‘Wat is toch die fascinatie met leiderschap? Laatst werd ik ook gebeld door iemand die met mij wilde sparren …
‘De liefde voor resultaten stamt ook een beetje uit mijn tennistijd.’ Jeroen Hubert, global marketing communication manager bij Ikea, is genomineerd voor de titel van Marketeer of the Year 2017. Wat betekent leiderschap voor hem? Welke leider of leidinggevende in jouw loopbaan heeft het meest indruk op je gemaakt? ‘Ik heb van elke leidinggevende veel …
‘Soms ruik ik bij ons een klein beetje politiek. Dat kan ik dan heel moeilijk verteren.’ Pieter Zwart, oprichter en eindbaas van Coolblue, is genomineerd voor de titel van Marketeer of the Year 2017. Wat betekent leiderschap voor hem? Als je Pieter Zwart vraagt naar zijn ‘gedroomde leider’, iemand die hij wellicht bewondert, is het …
De eerste groep van twintig Senior Communication Professionals heeft gisteravond het daarbij horend certificaat ontvangen uit handen van NIMA-voorzitter Martin Huisman RM. Tijdens een feestelijke bijeenkomst werd de groep die zich tussen augustus 2016 en dit voorjaar heeft laten certificeren ontvangen op het ‘hoofdkwartier’ van NIMA, waarna een korte brainstorm volgde over de stappen die …
Op 15 mei a.s. organiseert NIMA Business Members exclusief voor de CMO’s in het netwerk van de Top Marketing Club het eerste CMO Diner van dit jaar. Nadat we in 2015 Byron Sharp mochten verwelkomen en vorig jaar ex CMO Red Bull Huib van Bockel, zijn we er opnieuw in geslaagd een grote naam uit …
Op 17 en 18 maart staan wij op de Carrièrebeurs in de RAI Amsterdam. De 20e editie van De Nationale Carrièrebeurs wordt op vrijdag 17 maart om 10.00 uur geopend door Peter Bommel. Peter Bommel is CEO van Deloitte Nederland en lid van de global Executive Board van Deloitte Touche Tohmatsu sinds 2012. Kom je ook naar …
2017 is voor team NIMA Examens goed begonnen door een explosieve groei van het aantal examenkandidaten ten opzichte van 2016. Deze toename is vooral te zien in het regulier onderwijs op zowel VO, MBO en HBO niveau. Steeds meer onderwijsinstellingen in het regulier onderwijs geven te kennen de toegevoegde waarde van het NIMA Diploma op het CV in te …
The A World To Win Conference is being organised from 20-24 March 2017 by the Erasmus Happiness Economics Research Organization (EHERO) and the Erasmus Institute for Philosophy and Economics (EIPE), which are celebrating their 5th and 20th anniversary respectively. NIMA has accredited the programme for Monday March 20th with 6 PE points for accredited Marketeers.
‘Heren en dames. Welkom bij het Korps Mariniers. Ik ben kapitein Brouwer en wil één ding met jullie afspreken. Als ik praat, zijn jullie stil. Als je iets te vragen hebt, steek je je hand op. Begrepen?’ fotocredits: defensie.nl Zo startte woensdag 15 februari jl. de ontmoeting tussen de NIMA Internal Branding community en het …