Nieuws over NIMA

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Members, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

  • Bekijk
Programma NIMA paradepaardje ‘Mastercourse Marketing 2018’ definitief Alva van Beek

Marketing psychologie 2.0, Big Data Insights, (New) New Media, Marketing Tech 18, Maatschappelijke trends & marketingontwikkelingen. Dat worden de vijf thema’s…  Het is de prettigste manier om je voor te bereiden op de vraag of je zelf een beetje voorbereid het nieuwe jaar ingaat, want je kunt er een weinig besmuikt ‘JA!’ op laten volgen. Er is nog …

Lees meer
Marketeer bezorgd over marketing, maar tevreden met eigen baan Alva van Beek

Amsterdam 23 oktober 2017 – Marketeers maken zich zorgen over de positie van marketing in de organisatie. Naast voldoende uitdaging in het werk en de werksfeer vinden marketeers het belangrijk dat er binnen het bedrijf ruimte is voor ondernemerschap. Dat is één van de belangrijkste uitkomsten van het onderzoek Marketing 18. dat is uitgevoerd door …

Lees meer
Alles op één dag: Visual Storytelling op herhaling in 2018 Alva van Beek

Het komt zelden voor dat een geheel nieuwe masterclass in het aanbod Classes & Events van NIMA direct volgeboekt wordt, maar dat gebeurde nadat de ééndaagse ‘scripten, filmen, editen en publiceren van videoblogs’ werd geïntroduceerd. Nadat vorige week de eerste lichting cursisten inderdaad binnen één dag de fijne kneepjes van Visual Storytelling was onderwezen, zijn …

Lees meer
NIMA 010: Marketing-classes in Maasstad lopen vol Alva van Beek

Sinds NIMA een deel van zijn portfolio masterclasses, workshops en trainingen aanbiedt in Rotterdam, is daar een aanzienlijk aantal inschrijvingen binnengekomen. De classes B2B, Customer Journey en Digital Marketing zitten bijna vol. Waar verreweg de meeste classes voor marcom-professionals uitsluitend te volgen waren op het Amsterdams hoofdkwartier van NIMA, kan dat sinds dit najaar ook …

Lees meer
Groei NIMA Examens in regulier onderwijs zet door Alva van Beek

Dit voorjaar berichtten we al dat NIMA examens in het regulier onderwijs explosief groeiden ten opzichte van 2016. Deze tendens zet zich dit najaar voort. De enorme toename is te zien op zowel vo-, mbo- als hbo-niveau. Steeds meer onderwijsinstellingen in het regulier onderwijs geven te kennen de toegevoegde waarde van het NIMA Diploma op …

Lees meer
CMO Diner van Top Marketing Club mindfull richting minder weerstand Alva van Beek

De essentie van verandermanagement is continuïteitsmanagement. Het klinkt alsof je tegen een spits zegt dat de aanname van de bal belangrijker is dan het scoren van doelpunten, maar zo gek is de redenatie niet. Ruim dertig deelnemers aan het halfjaarlijkse TMC Marketing Executive Diner van de NIMA Top Marketing Club kregen op 5 oktober een …

Lees meer
(Interview Stef Beerens) ‘Merkloze bulk in Food & Agri? Dat zie je echt verkeerd.’ Alva van Beek

Voor wie er nooit écht goed naar gekeken heeft, is onze nationale Food en Agri-industrie een sleeping beauty. In Nederland is landbouw en veeteelt niet alleen bovengemiddeld productief en economisch profijtelijk, er is ook voortdurend vraag naar en inzet van innovatie. De NIMA Community Food & Agri – bestaand uit een groep gedreven marketeers uit …

Lees meer
NIMA community Food & Agrimarketing start met ‘De Marketingtafel’ Alva van Beek

De NIMA community Food & Agrimarketing is gestart met een nieuw concept om zijn relevantie voor het vak te bestendigen en vergroten: de marketingtafel. Doel en ambitie is om in kleine groepen kennis en ervaringen uit te wisselen over één specifiek onderwerp of thema onder begeleiding van een gespreksleider die specialist is op dit gebied. …

Lees meer
Keuzegids-crisis? Hbo’s mógen low hanging fruit niet laten hangen Alva van Beek

Door: Jurriaan Gorter* Zouden er hbo-bestuurders zijn die bij het uitkomen van de Keuzegids hbo hun schouders ophalen en overgaan tot de orde van de dag? De Keuzegids hbo is een onafhankelijke gids die wordt uitgegeven door centrum Hoger Onderwijs Informatie. De samenstellers stellen die samen op basis van het ongefilterde oordeel van studenten en …

Lees meer