Nieuws over NIMA

Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Members, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.

  • Bekijk
Integriteit bij CDDN: ‘Wij benutten iedere mogelijkheid om te onderstrepen dat data veilig opgeslagen wordt’ Alva van Beek

Eind januari ontving CDDN als eerste bedrijf het NIMA Marketing Integrity Keurmerk voor bedrijven. Alle marketing- en communicatiemedewerkers van CDDN hebben, via het NIMA Integriteitsexamen, een actuele certificering op het gebied van de integriteit. NIMA introduceerde begin 2016 een Integriteitscode en de daarbij horende mogelijkheid om een examen te doen en een persoonsgebonden Integriteitskeurmerk te …

Lees meer
In memoriam – Gerard Struijf Alva van Beek

Met grote verslagenheid hebben wij vernomen dat Gerard Struijf is overleden. Gerard was van 2005 tot 2016 actief lid van het netwerk van Register Marketeers. Voor de NIMA examens hield hij ruim 13 jaar lang zicht op de kwaliteit van de NIMA C examens. Wij zijn Gerard dankbaar voor zijn jarenlange inzet voor NIMA en …

Lees meer
NIMA onlinemarketingtest een ijkpunt voor zowel hogescholen als studenten Alva van Beek

Recent hebben NIMA en Sqillzer samen met diverse online bedrijven zoals Google, Catawiki, Frankwatching en Travix de handen ineen geslagen om studenten meetbaar te maken op hun kennis en kunde in het digitale vakgebied. Dit hebben zij gedaan middels het ontwikkelen en kosteloos beschikbaar stellen van een brede onlinemarketingtest. Bevestiging niveau digital marketing Fontys en …

Lees meer
HiCon Influencer Congres tijdens de Huishoudbeurs – exclusief tarief voor NIMA-members Alva van Beek

RAI, Organisator van hét Influencer Congres tijdens de huishoudbeurs, biedt NIMA-members een exclusieve korting aan. Op het congres wordt onder andere gesproken door Giel Beelen, radio DJ en YouTuber en Patrick Stal, Global Marketing Director TomTom Bandit en heeft als thema: Influencer marketing, wat is het, wat kun je ermee doen en hoe zet je dit succesvol in? …

Lees meer
Adviesraad NIMA Marketing Day sleutelt aan ultiem marketing-event Alva van Beek

Op dinsdag 7 februari is de Adviesraad voor de NIMA Marketing Day bijeengekomen in Amsterdam. In totaal hebben ruim 25 NIMA Members deelgenomen aan de eenmalige brainstorm om te komen tot een programma dat zoveel mogelijk facetten van het centrale thema beraakt: ‘persoonlijke ontwikkeling in marketing, communicatie en sales’, belicht in de breedste zin van …

Lees meer
Dutch Marketing Awards 2017: Dit zijn de finalisten Alva van Beek

Op 30 maart reiken NIMA, Adfo Groep, PIM, en MEC de Dutch Marketing Awards uit. Onder leiding van juryvoorzitter Marc van Eck RM heeft de vakjury de finalisten gekozen in de categorieën Start Up, Scale Up, Marketing Company en Internal Branding Company of the Year en – natuurlijk – de Marketeer of the Year. De …

Lees meer
NIMA en Sqillzer introduceren online marketingtest voor studenten Alva van Beek

NIMA, beroepsvereniging voor professionals in marketing, communicatie en sales, is een samenwerking aangegaan met Sqillzer, dat een omvangrijke online testomgeving heeft ontwikkeld, specifiek voor studenten in hbo en wo om online-marketingkennis en -vaardigheden te testen. De test is vanaf vandaag beschikbaar via de NIMA Kennistoets en ontwikkeld voor studenten die hun online marketingkennis wil testen. Over …

Lees meer
Vernieuwde editie boek Basiskennis Marketing Alva van Beek

Amsterdam, 30 januari 2017 – Afgelopen week verscheen bij Noordhoff Uitgevers de vijfde druk van Basiskennis Marketing (voorheen Marketingoriëntatie) van auteurs Co Bliekendaal en Ton van Vught. Het boek is bestemd voor professionals die direct aan de slag willen met marketing en sluit aan op het diploma NIMA Basiskennis Marketing. Het boek vormt het fundament …

Lees meer
Dit worden de tien thema’s van de NIMA Marketing Day Alva van Beek

Op dinsdag 20 juni 2017 organiseert NIMA voor de eerste maal in zijn geschiedenis de NIMA Marketing Day, waarop álle ruim 3.500 bij NIMA aangesloten professionals welkom zijn. Het nieuwe evenement vindt plaats in de Fabrique in Utrecht en wordt georganiseerd in samenwerking met BBP Media. Verwacht worden tussen 1200 en 1400 marketeers. Deze week …

Lees meer