Het commerciële domein omvat de vakgebieden marketing, sales en communicatie. Media zijn our middle name en er wordt dan ook veel gepubliceerd door vakgenoten en over de vakgebieden. Hieronder vind je verschillende publicaties geschreven door en voor NIMA Members, maar ook nieuws over marketing, publicaties van NIMA zelf en bijdragen van onze mediapartners.
Planmatig en doordacht overgaan naar klantgericht en agile werken. Heel marketing-Nederland heeft het erover, een enkele marketeer werkt in multidisciplinaire teams, maar wie er wat langer over nadenkt loopt ook zonder twijfel op tegen hele praktische vragen waarvan ‘hoe geef ik eigenlijk leiding aan de implementatie en het proces?’ misschien wel de meest gestelde is. …
Door Leen Zevenbergen* ‘Hoe dan?’ is een populaire uitdrukking die bij mij een glimlach op mijn gezicht tovert. Zo riep de vriendin van wielrenner Dylan Groenewegen spontaan ‘Hoe dan?’ op het moment dat hij op de Champs Élysées een etappe wist te winnen. Een prachtig moment en knappe prestatie, gevolgd door een grappige uitspraak. Unlimited …
Er is veel te doen over de waarde van en waardering voor leraren. Register Marketeer Herman de Wild wijt dat deels aan hun vrijwel onzichtbare prestaties. Dat spoort niet met de prestaties die leraren elke dag weer leveren. Met een doordachte marketingstrategie zou het onderwijs en de school weer wat meer op de kaart kunnen worden gezet, …
Marketing psychologie 2.0, Big Data Insights, (New) New Media, Marketing Tech 18, Maatschappelijke trends & marketingontwikkelingen. Dat worden de vijf thema’s… Het is de prettigste manier om je voor te bereiden op de vraag of je zelf een beetje voorbereid het nieuwe jaar ingaat, want je kunt er een weinig besmuikt ‘JA!’ op laten volgen. Er is nog …
Amsterdam 23 oktober 2017 – Marketeers maken zich zorgen over de positie van marketing in de organisatie. Naast voldoende uitdaging in het werk en de werksfeer vinden marketeers het belangrijk dat er binnen het bedrijf ruimte is voor ondernemerschap. Dat is één van de belangrijkste uitkomsten van het onderzoek Marketing 18. dat is uitgevoerd door …
Het komt zelden voor dat een geheel nieuwe masterclass in het aanbod Classes & Events van NIMA direct volgeboekt wordt, maar dat gebeurde nadat de ééndaagse ‘scripten, filmen, editen en publiceren van videoblogs’ werd geïntroduceerd. Nadat vorige week de eerste lichting cursisten inderdaad binnen één dag de fijne kneepjes van Visual Storytelling was onderwezen, zijn …
Sinds NIMA een deel van zijn portfolio masterclasses, workshops en trainingen aanbiedt in Rotterdam, is daar een aanzienlijk aantal inschrijvingen binnengekomen. De classes B2B, Customer Journey en Digital Marketing zitten bijna vol. Waar verreweg de meeste classes voor marcom-professionals uitsluitend te volgen waren op het Amsterdams hoofdkwartier van NIMA, kan dat sinds dit najaar ook …
Dit voorjaar berichtten we al dat NIMA examens in het regulier onderwijs explosief groeiden ten opzichte van 2016. Deze tendens zet zich dit najaar voort. De enorme toename is te zien op zowel vo-, mbo- als hbo-niveau. Steeds meer onderwijsinstellingen in het regulier onderwijs geven te kennen de toegevoegde waarde van het NIMA Diploma op …
De essentie van verandermanagement is continuïteitsmanagement. Het klinkt alsof je tegen een spits zegt dat de aanname van de bal belangrijker is dan het scoren van doelpunten, maar zo gek is de redenatie niet. Ruim dertig deelnemers aan het halfjaarlijkse TMC Marketing Executive Diner van de NIMA Top Marketing Club kregen op 5 oktober een …